Sokkoló tanóra holttestekkel

2010.02.16. 10:02 - Zirig Árpád

Meghökkentő módját választották a közlekedésbiztonsági oktatásnak Olaszországban: a trevisói középiskola előtt egy motorbalesetet helyszínét rekonstruálták. Az északi városka környékén az utóbbi időben megszaporodtak a tragédiák.

Az iskola vezetősége és egy elhunyt fiú édesapja úgy gondolták, hogy a bemutató sokkal többet ér, mint néhány, tanteremben tartott példabeszéd.

Az elkerített részben összetört motor, sisak és stilizált holttestek hevertek – a helyi sajtó beszámolója szerint sok fiatal diák arca árulkodott arról, hogy nyomot hagyott bennük a sokkoló bemutató.

Kedves olvasóink, önök szerint ez túlzó és gusztustalan, vagy nálunk is szükség lenne hasonló közlekedésbiztonsági oktatásra?

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2010.02.16 10:18:07978217

    Szerintem nálunk mutathatnak akármit, nem fog senkit elrettenteni, amíg nem tanul a saját bőrén, vagy nem lát egy közeli ismerőst így meghalni.

  • 2010.02.16 10:24:47vonVötter

    megvéve

  • 2010.02.16 10:29:04zöldi

    Támogatnám.

  • 2010.02.16 10:34:29Uninstall

    támogatom az ötletet..kíváncsi vagyok mikor olvassa el és reagálja Le az akinek lehetőségében áll..vagy most fussak bábukért?

  • 2010.02.16 10:36:37ledo76

    Amikor a jogsi kapcsán EÜ tanfolyamra jártam egy mentőorvos sorolta a halál biztos tüneteit. Példának hozta föl ha a fej elválik a testtől. Ezen mindenki röhögött, aztán betett egy diát amin egy nő volt akinek a mellkasa helyén egy vonatsín volt. Mindenki abbahagyta a röhögést...

  • 2010.02.16 10:37:51hubi\'

    nálunk is van/volt hasonló kezdeményezés. orosházán és szegeden is, diszkóbaleset-szimuláció, színészekkel, komoly háttérrel a helyi rotary clubok szervezésében.
    pl: http://href.hu/x/bik2

  • 2010.02.16 10:40:54kipketer

    Igen, szerintem is hatásos dolog. Nem tartom túlzásnak ahhoz képest, hogy tinik öntudatlanul így végezhetik. Pár éve én is gsxr-rel akartam csapatni 250-nel a városban és ha nem fogtak volna vissza, nem biztos, hogy megúszom. Mára (24) megelégszek egy kicsit kevesebb kockázattal is (RWD, GT autók; Supermoto), átértékeltem.

    Ettől függetlenül még mindig csodálattal tölt el, amikor látok egy igazi állatot 1000-rel tépni és valamilyen szinten tisztelem is, de semmi több.

  • 2010.02.16 10:41:48hubi\'

    vagy pl: http://www.youtube.com/watch?v=iyL2AosHdgM

  • 2010.02.16 10:50:51Haxorz

    Orosházán 2 éve már csináltak hasonló szimulálást.
    LEzártak egy utcarészt, padokat vittek ki, leültünk, és egy komplett tröténetet játszottak el színészekkel. Jöttek a tűzoltók, kivágták flexel a kocsiból a sérülteket, elvitte a mentő őket, jöttek a rendőrök. Hatásos volt.

  • 2010.02.16 11:02:21mükkemakk

    puruttya.blog extrémképeit nézzétek, okuljatok,

  • 2010.02.16 11:05:18kolbászoszsömle

    jah, amióta riogatnak, azóta drogosból sincs annyi, meg az éc se terjed.

  • 2010.02.16 11:19:43zolika78

    Magyarországon is be kellene vezetni a kresz oktatás részeként. Talán kevesebb lenne a Rambó az utakon...

  • 2010.02.16 11:24:19nitrobi

    A jogosítvány megszerzésekor az 1. forgalmi óra előtt kötelezővé tenném, függetlenül a kategóriától.
    Aki kimegy a forgalomba az tegyen meg mindent, hogy többet ilyet ne lásson. Figyeljünk egymásra és magunkra!

  • 2010.02.16 11:34:26Alf

    sokkoló?

    http://www.youtube.com/watch?v=LQwAJw2eEZU

  • 2010.02.16 11:36:48Alex Raps

    Ez az oktatási technika rendben van.

  • 2010.02.16 11:38:55Csm001

    Teljesen rendben van, kábé 10 éve budapesten is volt ilyen kampány, összetört autókat raktak pár balesetes kereszteződésbe...

  • 2010.02.16 11:41:27világváros

    Remek ötlet. Szükség lenne hazánkban 10 évenként kötelezően megismételt kresz vizsagára is. És ha valaki egy ábrás képet is elront (ezek a legveszélyesebb helyzeteket modellezik), akkor kötelező forgalmi vizsga ismétlés is lenne. Ezenkívül a közlekedési bírságokat 5-10-szeresére kellene növelni. Tehát, pl. egy buszsávban előzgetés (ezt motorral már lehet egyébként) kb. 3-400 ezer forintra kellene rugjon ahhoz, hogy jó eséllyel megszünjön ez a viselkedési minta.

  • 2010.02.16 11:48:30Nancsi

    És ha a max 300eFts bírság helyett automatikusan 30 év fegyház járna, az visszatartó erő volna-e? Ugye ha én bekapcsolt láncfűrésszel elkezdek korzózni a Váci utcában, akkor jön a swat és lelőnek mint 1 kutyát, merthogy terrorista, közveszélyt okozok, és még az esti hírekben is benne leszek elrettentő példának, szigorúan vérbe fagyva. Pedig egy bekapcsolt láncfűrész a kézben valamivel jobban kontrollálható, mint egy 200 km/h-val mozgó 1.5 tonnás vasdarab néhány cm felületű gumival.

  • 2010.02.16 11:59:55Zanzo

    @ uninstall: fuss, és te is bábu leszel.

  • 2010.02.16 12:02:05qma

    Már tíz éve is sokkoló videókat mutogattak nekünk, igaz nem "élő" bemutató volt de különösebben nem hatott meg senkit a dolog.. Szerintem mindenkinek fel kell nőnie és ténylegesen tisztában lenni a veszélyekkel, akkor elkerülhetőek a tragédiák.

  • 2010.02.16 12:03:35loláb

    Szerintem az ilyesmi kampányokkal lehet hatni.

    Amikor azt mutatják be, hogyha nem kötöd be magad, hagyján, hogy meghalsz, de még a térdeddel kirugdosod a fogaidat.
    Mert a halállal sokak szemében túl távoli dolog, ellenben ha 20 éves korodtól protézist kell viselned, az már hat.

  • 2010.02.16 12:09:31vicsigabi

    Sokkoló és hasznos lehet, amíg hozzá nem szoknak...
    Nem gusztustalanabb, mint élőben látni ugyanezt

  • 2010.02.16 12:20:58fluoride

    Én azóta nem közlekedek robogóval Budapesten, mióta halálra gázoltak egy motoros futárt egy kereszteződésben ahol gyakran megfordultam. Úgy gondoltam hogy nem érdemelnek a figyelmetlen magyar sofőrök ennyit.

  • 2010.02.16 12:41:13Tibi23

    Érdekes dolog ezekről olvasni. Nagyon sokan úgy gondolják, hogy velük nem történhet ilyen. Nem akarok álszent lenni, természetesen én is követtem már el gyorshajtást fizettem is érte forintban rendesen, de szerintem fejben dőlnek el a dolgok. Fiatalnak tartom magam(24) viszont több százezer kilométer van mögöttem, ez nem azt jelenti hogy rutinos vagyok csak hogy tapasztalt, sokat látott. Egyik barátom évek óta próbál motorozásra rábeszélni, amit szívesen csinálnék is, mégis azt mondtam neki majd ha felnövök akkor leteszem a jogsit veszek egy 600as gépet és akkor motorozhatunk ésszel. Addig marad az autó és a felnövés. Ezek a tanórák pedig biztos hogy segítenek balesetet megelőzni, mert ha csak 10ből 1 ember elgondolkodik már megérte.

  • 2010.02.16 13:06:08_Vezo_

    Ejj, de kemény!

    Érdemesnek találom!

  • 2010.02.16 13:10:28MP

    A stilizált holttest az nem valódi hulla! Ezek után????

  • 2010.02.16 13:16:48GyLovag

    Ettől még a hülyegyerekek még ugyanúgy motorra ülnek és kamerával veszik fel a száguldozást, mivel ők nem néznék meg a bemutatót.

  • 2010.02.16 13:20:29Gontar

    Hát... támogatom a módszert. :-D Igazából nem csak ezt kéne, hanem szvsz a jogsiszerzésnél (bármilyen jogsinál) az eü oktatás keretein belül valódi balesetek helyszínén, valódi halottakról készített képek közzétételét is hasznosnak tartanám. Valószínűleg sok (még ha nem is az összes) ember fejébe beleégne egy életre, hogy mit is okozhat az, ha felelőtlenül vezet. Bónusz haszon, hogy nem csak az első éles baleset során látnának ilyet a nebulók, és talán élesben nem gyökerezne a földbe a láb, és nem jönne a tehetetlenség. :-DDD Illetve szvsz jópár embernek örökre elmenne a kedve a vezetéstől a képek láttán - így lasabban övekednének a dugók. :-PPP

  • 2010.02.16 13:26:45kakasz

    Jól látom hogy törött Japán vassal oktatnak a digók?
    Ilyenkor hol a ducati?Lehet hogy épp garanciális motorcserén?

  • 2010.02.16 13:28:10robinzone

    Mindenképpen "jó" és hatásos az ilyen bemutató. Főleg, ha nem csak elborzasztani akar, mint az idióta esti filmek, hanem magyarázni is.
    Kötelezővé tenném néhány ilyen film megnézését, és viták vezetését 1o-12. osztályig néhány amúgy teljesen értelmetle osztályfőnöki óra keretében.
    Szintén kötelező elemévé tenném a kresz elméleti oktatásának. Pontosan bemutatva a felelőtlenség következményeit, és magyarázatokkal, jótanácsokkal ellátva a delikvenseket, hogyan kerülhetik mindezt el. (alkohol/drog vs. vezetés, gyorshajtás vs fékút, csúszós út, téli viszonyok, helyes kanyarodás (fékkezelés, körültekintés, kormányfogás, fokozatválasztás), BIZTONSÁGI ÖV!) Ezek ma mind hiányoznak, és ha valaki nem elég szerencsés, hogy jó oktatóhoz kerüljön, esetleg csak túl későn jön rá ezekre.

  • 2010.02.16 13:28:49Alf

    ez meg se közelíti az átlag motoros balesetek durvaságát.

    szigorúan 18+:

    http://blue-devil.uw.hu/baleset/Bp%20baleset.jpg

    szerintem bizonyos szintű gyorshajtás után el kellene venni a járművet és a jogosítványt örökre.

    a gyorshajtás tipikusan nem olyan dolog, amit benézel, mint egy elsőbbséget, vagy egy bicajost az út szélén. A gyorshajtás az tudatos és veszélyes. aki 50 helyett 120-al száguldozik városban, örökre eltiltandó kellene legyen a vezetéstől. Ha jogsi nélkül elkapják, börtön.

  • 2010.02.16 13:30:01robinzone

    bringával közlekedés, bringásokra való figyelés külön fejezet.

  • 2010.02.16 13:31:00robinzone

    Alfnak igaza van. motoros közlekedés újabb fejezet.

  • 2010.02.16 13:31:29Terry Wrist

    soha nem voltam egy nagy száguldozó, de én is sokkal óvatosabbra vettem a figurát mindenféle járművön, amikor megnéztem egy-két élethű balesetes fotót az orosz oldalon (most nem tudom, majd valaki biztos belinkeli) meg ilyesmi helyeken... úgyhogy működhet, nem rossz módszer, ha látják, hogy egy autóbaleset sérültje/halottja nem feltétlenül úgy néz ki, mint a Helyszínelőkben, hogy kicsit véres az arca (vagy ha naaaaagyon súlyos volt a baleset, akkor a ruhája is).

  • 2010.02.16 13:33:29Uff

    Szerbiaban volt olyan akcio, hogy a rendorok nehany oldalas nyomtatvanyokat osztogattak motorbalesetes horror kepekkel a motorosoknak. Azzal a kommentarral, hogy ok nem tudnak kergetni minket amikor szaguldozunk, mi csak fentrol kaphatjuk a buntetest es mutogatott az eg fele. Szerintem minden ilyen torekves hasznos. Sajnos a mai kozombos vilagban egyre durvabb elrettentesre van szukseg, egyebkent egy esti TV zes utan elfelejti az ember :)

  • 2010.02.16 13:45:27mergo

    Aztán meg jönne az ombuci vagy valami túlérzékeny újgazdag szülő, hogy "szegény" gyerekeket nem lehet ilyennel sokkolni, vagy valami hasonló balfékség. Utána természetesen a "túlérzékeny" gyerek bedrogozva/italozva az egyik szombat estén feltekeredne valami útmenti tereptárgyra sokadmagával. Természetesen ekkor megint valaki más lenne a felelős, csak a szülő meg kicsi poronty nem...

  • 2010.02.16 13:48:20daito

    Valahol Amerikában csinálják/csinálták azt, hogy a 12-14 éves gyerekeket elviszik a kábszeresek elfekvőjébe, ahol megnézhetik azokat a roncsokat, akik az utolsókat rúgják. Megmutatják, hogy a különböző cool drogok mit csinálhatnak az emberből, hogy végezheti egy masszív drogos.

    Utána elő sem veszik a témát hónapokig. Állítólag nem is kell.

  • 2010.02.16 13:57:55ColT

    Hát remélhetőleg megmarad az élmény a fejükben addig, amíg motorra nem ülhetnek.
    Mert amikor épp gázt kell húzni, valahogy mindenki elfeledkezik az ilyen balesetekről.

  • 2010.02.16 14:03:44Professzore

    Semmi értelme nincs Magyarországon. A magyar gőgös, akaratos és szűk látókörű, csak a saját hibáján tanul. Néha még azon sem.
    A gond az, hogy ha saját magát pusztítaná csak ezzel, a maradék túlélési esélyeit növelné, de sajnos sok esetben a hülye még ártatlanokat is magával ránt a halálba.

  • 2010.02.16 14:19:17pra

    Én nem azt tapasztalom hogy ne lenne értelme. Rendszeresen szervezünk ilyen és ehhez hasonló rendezvényeket és szívesen segítünk ha valaki szintén szeretne ilyesmit tartani.

    Ha érdekes, van itt egy videó is egy hasonlóról:

    http://vimeo.com/5387510

  • 2010.02.16 14:21:31pra

    Ja és néhány mentőssel együtt iskolai előadást is tartunk jogsi szerzés környékén álló középiskolásoknak ha van rá igény...szintén ingyen :)
    Garantálom hogy nem felejtik el azt sem egy ideig.

  • 2010.02.16 14:39:47Rocky

    Két hozzászólás fogott meg, az egyik:

    "kipketer

    Igen, szerintem is hatásos dolog. Nem tartom túlzásnak ahhoz képest, hogy tinik öntudatlanul így végezhetik. Pár éve én is gsxr-rel akartam csapatni 250-nel a városban és ha nem fogtak volna vissza, nem biztos, hogy megúszom. Mára (24) megelégszek egy kicsit kevesebb kockázattal is (RWD, GT autók; Supermoto), átértékeltem.

    Ettől függetlenül még mindig csodálattal tölt el, amikor látok egy igazi állatot 1000-rel tépni és valamilyen szinten tisztelem is, de semmi több."

    Főleg a hsz második fele:
    "mindig csodálattal tölt el, amikor látok egy igazi állatot 1000-rel tépni és valamilyen szinten tisztelem is"

    AMIKOR A 9 ÉVES HÚGOD SZÉTTRANCSÍROZOTT TETEME ÉS AZ ÁLTALAD VALAMILYEN SZINTEN TISZTELT HOLTESTE MELLETT ÁLLSZ, AKKOR MAJD TALÁN ELGONDOLKOZOL, HOGY KIKET IS TARTASZ TE TISZTELETRE MÉLTÓNAK!!!

    Tisztelet.... az ilyen barmokat nem tisztelni kell, hanem kényszergyógykezelésre ítélni, mint a fegyverrel hadonászó, elmebeteg barátait, akik ugyan úgy emberek életével játszanak!
    FELELŐSSÉGÉRZET= 0000000

    Minden kezdő motoros kollégának azt szoktam kívánni, hogy bukjon egy jó nagyot és ússza meg karcolás nélkül! Aki utána sem tudja mi a dörgés, az megérdemli a Taigetoszt!
    (én így jártam egyébként, 60-nal, fürdőgatyában, elütöttek Simóval, stoptábla mögül jött ki elém, nem lett bajom)

  • 2010.02.16 14:45:30Rocky

    A másik:

    "Alf

    ez meg se közelíti az átlag motoros balesetek durvaságát.

    szigorúan 18+:

    http://blue-devil.uw.hu/baleset/Bp%20baleset.jpg"

    Hehe, mi ebben a +18???
    A +18 az a kismotorjogsi lenne szerintem, annak aki képtelen belátni a dolog ön és közveszélyességét!

    Ilyen képeket kellene mutogatni 1000 dpi-s felbontásban!

    Az egyik ismerősöm a balesetin végtag traumatológus... tavasztól őszig jönnek a donorok, elképesztő állapotban...
    Na ott kellene fényképezgetni egy kicsit és akkor talán nem lenne akkora vagány senki!

    És még egy: a kölcsönadás, kipróbálás egy körre!

    Senkinek ne adjátok oda a motorotokat, főleg ne öcsnek, barátnak, ismerősnek! A motoros halálok fele ilyen kipróbálom, megyek egy leggyorsabb kört esetekből adódik!

    Vigyázzatok magatokra és másokra is, ameddig nem történik tragédia!

  • 2010.02.16 14:52:01NRG-->

    "Senkinek ne adjátok oda a motorotokat, főleg ne öcsnek, barátnak, ismerősnek! A motoros halálok fele ilyen kipróbálom, megyek egy leggyorsabb kört esetekből adódik!

    Vigyázzatok magatokra és másokra is, ameddig nem történik tragédia!" - erről egy szám jut eszembe, ahol a faszi(nem tudom ki és mi a szám címe)monológot mond végig az élet rejtelmeiről, pl egyetek sok gyümölcsöt stb, na ebbe a számba beleillene ez az idézet. Ezt csak úgy megjegyeztem minden hátsó szándék nélkül!

  • 2010.02.16 16:10:11335 killer

    Fel kéne emelni 21 évre a B kategóriát, 18 évre a kismotort, nem hiszem el, hogy 10en éves gyerekek nem tudnak tömegközlekedéssel, vonattal járni...A GSXr, R1 és hansonló motorokat, pedig külön vizsgával adnám csak oda a vásárlóknak, ahogy ez Japánban bevett szokás, ugyanezt tenném a 200lóerő fölötti személyautókkal is...ha a 10en 20on éves kölykök nem kapnák meg első autónak a 3as kupéjukat, vagy x6osukat sokkal kevésbé lenne balesetveszélyes a magyar közlekedés.

  • 2010.02.16 16:31:31neked ugatok

    engem csak az zavar, hogy az olaszok miért japán roncsot raktak ki?
    kihúzták a gyufát annyi fix, ezért a japánok be fognak rágni!

  • 2010.02.16 17:12:401000rörö

    neked ugatok. Csak azért raktak japán mocit mert ott sem veszi senki az olasz ócskavasakat.

  • 2010.02.16 18:36:54rokerzsolt

    Sziasztok!
    Eddig igen keveset irtatok a rémesen alacsony színvonalú magyar motorosoktatásról,tolj 1 8-ast és mehetsz az 1000-es gixerrel!Ez vicc,de halálos!Én szerencsére a motorrevün nevelkedtem,így előbb volt jó bukóm és gerincprotektorom mint motorom!Az oktatóm meg is kérdezte az meg minek? A másik a botrányosan szar magyar utak,volt a 40cm-es nyomvályú simán át tett a szembejövő sávba.BP-en meg a kátyú miatt kiesett a vasból a biztosíték!

  • 2010.02.16 18:39:30Bq

    Nem a korhatárokkal kellene szórakozni, hanem némi felelősségérzetet kellene nevelni a kölkökbe az iskolákban is, meg otthon is. De amíg a t. szülő otthon lesz*rja, mert "nincs ideje rá, hogy nevelje a gyereket, intézze az iskola, azért van", ellenben, ha az iskolában bármiért szó éri a csemetét, akkor a tanár a hülye, mert az ő gyereke mindenben über alles, addig nem sok minden fog változni, ha 50 év lesz a jogsiszerzés alsó korhatára, akkor se.

  • 2010.02.16 19:39:26nortonvincent

    "Én szerencsére a motorrevün nevelkedtem,így előbb volt jó bukóm és gerincprotektorom mint motorom!Az oktatóm meg is kérdezte az meg minek?" Respect Rockerzsolt
    Ez jo,egy oktato ilyent kerdezet?,hat ebbol mar kiderul a Magyarorszagi oktatas szinvonala!
    Na ezen kene valtoztatni, nem a korhataron

  • 2010.02.16 21:15:12morcosboci

    a biztosítással sokmindent meg lehet oldani. Itt Írországban ha motort szeretnél és 20-körüli vagy el is felejtheted a 600-1000 köbcentis vasakat, vagy nem kötnek veled biztosítást vagy 3.000 EUR egy évre a kötelező. A másik része a dolognak az, hogy amíg otthon motoroztam mindig arra kellett figyelnem, hogy ki akar kinyírni, itt meg mindenki nyugodtan közlekedik, semmi para. Otthon a fejekben van a baj, autósban és motorosban is.

  • 2010.02.16 21:29:54Csumpi Hálidéj

    Én láttam már pár hasonló esetet élőben. Tartottam már infúziót embernek, amíg levágták róla a kocsi tetejét és hasonlók. Volt, hogy napokig nem tudtam rendesen aludni, olyat láttam, de volt, hogy sokáig kerültem a helyszínt is.

    Barátnőm nem is érti, hogy míg az életben elég hűbelebalázs módjára állok a dolgokhoz, addig a közlekedésben feltűnően felelősségteljesen vezetek. Tudom, hogy ez attól is van, hogy sok liter vért láttam már aszfalton folyni.

    Mindenképpen tanulságosak az ilyen szemléltetések. Ha a tanuló esetleg élőben is látna ilyet, pl. a kocsiban szorult, a fájdalomtól ordító emberekkel, a helyszínre megérkező zokogó szülőkkel, minden más lenne....

  • 2010.02.16 23:33:15Shomee

    Autókra is be lehetne nyugodtan vezetni a kategóriákat,mégsem szűrne meg minden hülyét ez sem.
    Én úgy éreztem, végigjártam a "ranglétrát" teljesítmény szempontjából,mégis kb 2 hét után árokba tettem a közel 200 lovas BMW-t,igaz,nem nagy sebességgel és jeges úton,de elég jó lecke volt.
    Életkor,kategória,életszerű rutinvizsga (pl ha valaki 200+ lóerős autót akar,akkor ne a padka mellé parkolást pontozzák) és pszichológiai alkalmasság,ezeket együtt kéne vizsgálni.

  • 2010.02.16 23:43:07közlekedő edény

    Szoktam nézni a langlovag.hu-t, sokat lehet tanulni, ámuldozni, mik történnek.
    Nemrég egy közeli baleset képei voltak fent, jól látszódott az útra folyt vér különös alakja. Másnap jártam arra, 1x1 sávos út, nem tudtam kikerülni, láttam, ahogy áthaladok azon a kifakult vértócsán, amit előző nap színesben láttam a honlapon. Ha rossz érzés volt, keveset mondtam.

    Kontroll megvan? mikor mondják h metróval járj, ne kocsival, és ott a peronon egy szarrátört autó :D

    Szerintem jogos, vegyük át. Aki magyarkodik h úgysem működik meg minden, azt nem értem. Minden újdonsághoz így áll hozzá? Csodálkozom, h van internettttttje, meg mobilja.

  • 2010.02.17 02:02:29dorkoka

    Nálunk is így kellene. A politikusainkat be kellene vezetni, az emberek élőhelyére és megmutatni neki hogy élnek az emberek, megmutatni mit esznek, mit dolgoznak, mivel közlekednek, hogyan félnek a kisebbségtől, hogyan élik túl az időt.

  • 2010.02.17 03:13:44csuvel

    Tibi23 2010.02.16 12:41:13

    Azért az a többszázezer kilométer egy kicsit költői túlzás lehet.
    Legyen az max 100-200 ezer km között és ennyi idősen már az is szép teljesítmény lenne tőled.

  • 2010.02.17 08:50:52NRG-->

    sajnos az eszement száguldásnak csak a traffipax és a magas bírság az egyetlen elrettentő eszköze, ez így van a világ bármely pontján. A németek sem azért mennek szabályosabban, mert faszagyerekek, hanem azért mert évtizedek óta megtanúlták, ha gyorsan megy, fizet.
    Ezt már korábban is leírtam, akkor egy elmés kommentelő azért esett nekem, mert szerinte nem vagyok igazi magyar, mert a németeket dicsőítem. Remélem érthető mit akartam ezzel mondani!
    Sajnos ameddig nincs komoly retorzió, addig nincs fegyelem. Természetesen ez nekem sem szimpatikus, de ez nem változtat a tényen.
    A németekre visszatérve, a rendszerváltás előtt azért jártak ide, mert itt meghajthatták a csúcsgépeiket, és röhögve kifizették a pár Ft-os bírságot.

  • 2010.02.17 08:58:56Tibi23

    Csuvel!

    Lehet Te költői túlzásnak érzed, a mostani autóm 2éves 51ezer kilométer van benne, ez a hétvégi autó. Mivel 24 vagyok több mint 6 éve van jogsim és volt szerencsém sofőrként dolgozni pár évet ahol napi szinten mentem 3-4száz kilométert. Nem vitatkozni szeretnék veled a többszáz az kb 400ezret takarhat, próbáltam utána számolni.
    A témához még hozzászólva lehet valaki alatt 200-300lóerő ha ésszel használja, illetve 50 loerős járművel is lehet súlyos baleseteket illetve halált okozni. Szerintem nehéz igazságot tenni. Sok dolognak kellene teljesülni ahhoz hogy vissza legyen szorítva a súlyos balesetek, halálok száma.
    -megfelelő minőségű utak
    -megfelelő szabályok megalkotása(nem a pénzszerzésre rámenni, hanem élhető szabályok kidolgozása)
    -a vezetők megfelelő oktatása(ne csak a kezébe nyomják a jogsit, hanem tanítsanak)
    -ha valaki jogsit szerez majd nem vezet 5évig utána autóba ülve ne hidje hogy ő a Schumacher
    -az adott jármű ismerete a sofőr részéről, tudja mire képes a jármű, és mire nem.

  • 2010.02.17 13:02:54NRG-->

    ez nekem nagyon demagóg!

  • 2010.02.17 21:48:55csuvel

    2010.02.17 08:58:56Tibi23

    Ezek szerint az elmúlt 104 hét minden hétvégéjének minden napján átlagosan 245km-t tettél meg.

    Még jó hogy csak most olvastam, mert így legalább esti mesének megteszi.

    Most tényleg, kit akarsz meggyőzni?

  • 2010.02.17 22:22:22NRG-->

    a munkája a hobbija. Hétköznap vezet napi többszáz km-t, és utána kikapcsolódásként, pihenésként, levezetésképpen még napi 250-et szombaton is és vasárnap is. Mi ebben az érdekes?! Megy és megy, karácsonykor, húsvétkor, szilveszterkor, ha esik, ha fúj, éjjel-nappal, télen-nyáron, ide-oda!

  • 2010.02.17 22:58:19Tibi23

    Nem kell elhinni nem is azért írtam lehet hogy estimesének jó. A munkám egy dolog, 3év 9hónapig dolgoztam sofőrként ahol kb 300-400km-t tettem meg naponta a hét 5 napján, én sajnálom ha nem hiszitek el. Nem kell minden nap 200kilométer menni és a hétvégi autó úgy hétvégi hogy nem az volt a munka eszközöm. tehát elnézést ha elírtam és félreérthető volt. tisztázva a dolgot volt az az idő amit sofőrként dolgoztam hétvégén természetesen nem. ekkor jött a "hétvégi autó" amit hétköznap is használtam időnként és igen így szaladt bele annyi km. pl kirándulások utazások alkalmával(nyaralás,télen sielés) is pörög a km. Nekem volt pl olyan napom amikor kelet-magyarországról Bécsbe mentem és vissza nem hobbiból hanem mert ott volt dolgom. ez barátilag is 400km oda és 400km vissza. Mind1 legalább hozzájárultam a nyugodt álmotokhoz.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.