210 lovas BMW hatmillióért

2010.03.11. 17:23 - Hírszerkesztő

December óta Magyarországon is kapható BMW S1000RR - nem egy kényelemre hangolt túramotor, de aholland BMW specialista még sportosabbá tette. A karbonszálas elemekkel felcicomázott külső mellé komplett Akrapovic rendszer jár, amivel 210 lóerőre húzták fel a teljesítményt anélkül, hogy belenyúltak volna a motorblokkba.

bmw01

Meglepő, hogy ennyi tartalékot hagytak a BMW mérnökei a 193 lóerős széria motorban, pedig ők is mindent megtettek a maximális teljesítmény elérése érdekében. Elképzelhető, hogy a négy az egybe rendszer a zajkibocsátási határértékeket nem annyira veszi szigorúan; talán ennek köszönhetően találták plusz lóerőket. Valószínűleg a motorvezérlést is alaposan át kellett dolgozni: a 300 km/h fölötti közölt végsebesség arról tanúskodik, hogy jól sikerült a tuning.

bmw02

A BMW-specialista Van Harten sokat forgolódhatott álmatlanul, míg rájött, hogyan termelhetne profitot a bajorok legújabb sportmotorjával. A gyári stílusa nem igazán szorul finomításra, a teljesítménynövelő kipufogót pedig segítsége nélkül is felcsavarozhatja bárki. Ő az exkluzivitásra törekedett: csinált egy technokrata megjelenésű, limitált példányszámú sorozatot, olyan árcédulával, ami kizárja a csórókat. A mintegy kétmillió forintos felár néhány szénszálas elemért és 17 lóerőért elég vaskos összeg ahhoz, hogy ne váljon tömegcikké a piros-fehér S1000RR.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2010.03.11 17:33:42pannonkondor

    HM, nem tudom mi kerül ennyibe, amikor a legdrágább szénnek is csak 6000 Ft körül van mázsája!! Ezen meg jó ha van öt kiló.

  • 2010.03.11 17:43:36papító

    Tetszik a bömös ez irányú kimozdulása.ha meg ilyen neves szakemberek látnak benne valamit,nem lehet rossz.Reménykedem benne,hogy egy retró vasat is kidobnak valamikor a közeljövőben.

  • 2010.03.11 19:28:51ddt500

    Azt mondjuk nem ártana tudnia a cikkírónak, hogy eddig a LEGGYENGÉBB!!! S1000RR 199Le volt. Az összes többit 200-206Le között mérték be.
    Tehát erősebb mint a gyári adat.

  • 2010.03.11 19:40:17morcosboci

    inkább a külsején kellett volna faragni...193 vagy 210 olyan mindegy.

  • 2010.03.11 20:24:51sz.s.

    papító! Arra ott van az összes többi modelljük ; )

  • 2010.03.11 20:36:45dorkoka

    Kéretik ilyen szintű technikát a boxerekbe, no nem a teljesítmény miatt az már rég elegendő, hanem a fogyasztás miatt és a súly miatt.

  • 2010.03.11 20:37:121000rörö

    Akkor a kiröffentő rendszer több mint egy misi. Gondolom akkor arany gyémánt és platina mert egy nagyon verseny rendszer sincs ennyi. Komoly árréssel dolgoznak.

  • 2010.03.11 20:43:21Szsrobert

    Gyenge.

    Elektromos Babettát kérek.

  • 2010.03.11 21:45:16Áb|

    ..itt Szombathelyen van egy ilyen gép! (osztrák)

    Igazából ha húzza neki a pali, akkor város akár melyik pontjáról hallatszik. Ha valaki látja, csak egy elmosódott motorformát lát..ezt körgyűrűn tapasztaltam!

    ..persze ez nem jelenti azt hogy más motor nem megy ennyire, de ez különösen látványos vas :D

  • 2010.03.11 21:47:59csuvel

    Kéne!
    Nagyon szeretnék egy ilyen bömöst.
    Minden elismerésem a BMW szakembereinek ezért a vasért.

  • 2010.03.11 22:04:13intruderjani

    Már alig várom, hogy kijöjjenek 20 év múlva az R1000SRR 347 LE-s változatával, amit majd egy akrapovics "rendszer" az elektronyika nélkül felhúz 360 LE-re. És akkor mindenki olyat akar majd... Iróniát félretéve le a kalappal az ilyen gépek előtt, és méginkább le a kalappal azok előtt, akik még véletlenül sem közúton használják, hanem ott ahova való: versenypályán.

  • 2010.03.11 22:25:58pog ma thon

    pannonkondor: a szövegeden beszartam a röhögéstöl. Amugy meg öszintén hol tudnál vele 300-at menni Magyarországon ?

  • 2010.03.12 06:23:00átlagmotoros

    dorkoka: mi a bajod a bömösök fogyasztásával? Köztudottan a legjobban fogyasztó gépek adott kategóriákban. pl: F650GS 3,5/100 1200GS Adv. is elmegy 5l alatt, max 6 ha tempósabbra veszed, de tesztelték már hosszú távon 3,7l/100km-rel is.

    1000rörö: nagyon nincs több, mint 1misi egy versenyrendszer? Akkor te még nagyon nem jártál utána a versenyrendszereknek. Nem arról beszélek, amiket közforgalomba kitesznek, bár azok között is akad.
    Amúgy persze, valszeg komolyan keresnek a kérdésen.

  • 2010.03.12 07:00:43zöldi

    200 ló. Anyám, borogass.
    Most komolyan, ha elmegyek motorozni egy ilyennel és elkap az eső, akkor hazáig attól kell fosnom, hogy vajon félgáztól fog keresztbeállni, vagy negyed gáz is elég neki?
    Amőgy szép a kémény.
    És pályára nagyon is kéne.

  • 2010.03.12 08:02:12kaya-ibrahim

    zöldi!
    Ezért tettek bele 3+1 fokozatban állítható kipörgésgátlót (rain-sport-race-slick), ami nem csak a motorteljesítmény szabályozza, de még a dölésszöget is figyeli és nem engedi kitörni a fenekét. Ez a programválasztó szabályozza még az ABS érzékenységét is és az egykerekezésgátlót is.
    Szóval van benne okosság bőven az ABS+DTC opcíó + 360 eFt. Megéri.
    Asszem ez az elsö ilyen sorozatban gyártott motor.

  • 2010.03.12 08:35:37nitrobi

    kaya-ibrahim - így van.
    Korábban mindenki fikázta az elektronikát. Akkor most mégis jól jön :)
    idézem " a hülyebiztos védelem".
    Kell is baromi nagy ereje van és nem pályán fogják fitogtatni hanem kint az utcán :(

  • 2010.03.12 08:37:36magyar anya

    Fasza. Jött a BMW, be akar törni egy olyan piacra, ahol nincs tapasztalata, összevegyíti-ellopja a japán motorok megoldásait németes precízitással. Ad hozzá 193 lovat, ami több, mint a már így is sok 180 Le körüli átlag. Ad hozzá ABS+DTC-t, amiről tudható, hogy - az SBK eredmények alapján legalábbis - gyakorlatilag a legxarabb. De adják. Mindezt olyan áron, amit nem várt senki tőlük. Ez nem rossz. A motor kifejezetten ronda. A hangja meg akkora, amekkorát a kipufogó enged. Nem hinném, hogy ez a legjobb 1000-es, csupán a marketing miatt odadobtak 13 lovat, amit bármelyik sornégyest gyártó megtehetett volna. Ez szánalmas. Az ára viszont ha nincs benne trükk, akkor parádésra sikerült.

  • 2010.03.12 08:39:21magyar anya

    Ez ránézésre egy japán motor.

  • 2010.03.12 08:44:08mlt3

    "Jött a BMW, be akar törni egy olyan piacra, ahol nincs tapasztalata, összevegyíti-ellopja a japán motorok megoldásait németes precízitással. Ad hozzá 193 lovat, ami több, mint a már így is sok 180 Le körüli átlag."

    Es ez valamifele bun? Vagy mi a problemad?
    Amugy mit lopott a BMW a japanaktol? Meselj.

  • 2010.03.12 08:48:19mlt3

    "Korábban mindenki fikázta az elektronikát. Akkor most mégis jól jön :)"

    Jaja. Pannonkondor nivodijas beszolasa mellett ez a masik kedvencem, a "jajj az elektronika, mind meghalunk" ill. "ezek az elektronikus modern szarok, bezzeg regen amikor meg a pina is szoros volt".

  • 2010.03.12 09:15:05Kiskaresz

    mlt3: "Amugy mit lopott a BMW a japanaktol?"

    szerintem a bukkake gyűjteményüket :D

  • 2010.03.12 09:28:04PeteSK

    Pályán kívül teljesen értelmetlen és halálos veszélyforrás a környező közlekedőkre szintén. Az ütközés - lassulás - öl, egy gyors, erős motorral csak akkor jó közlekedni, ha gyorsan mész. Arra van és akkor ad élvezetet. Itt jön be a kockázati faktor, ami miatt előbb-utóbb a vészhelyzet elkerülhetetlen. Még "csak" 30 éves vagyok, de már nem kellene.
    :(

  • 2010.03.12 09:43:35mlt3

    "Pályán kívül teljesen értelmetlen és halálos veszélyforrás a környező közlekedőkre szintén."

    Minden, kozuton kozlekedo jarmu potencialis halalos veszelyforras. Ennyi esszel ki se menj az utcara.

  • 2010.03.12 09:44:48torokszultan

    Dorkoka!
    Mi a baj a boxerek fogyasztásával?

  • 2010.03.12 09:49:09torokszultan

    Minden motor akkora veszélyforrás, amekkora a rajta ülő vezető.
    Jómagam semmilyen speed motortól nem vagyok oda, de annak sem látom értelmét, hogy a sátánt lássuk ezekben a vasakban. Hülye vezető nélkül pont olyan ártalmatlanok, mint a többi.
    Az ember, kedves kollégák, az ember a oka mindennek!

  • 2010.03.12 09:50:38Swarci

    Gáz üzemű motor nincs?

  • 2010.03.12 09:55:49mlt3

    Ajanlhatok esetleg egy jo kis Enfield Taurus 325 dizelt? Olcson szerzek neked hozza gazolajat is!

  • 2010.03.12 09:59:58magyar anya

    mlt3 szerintem neked van problémád... itt szerintem felesleges ez a hangnem, arra ott a motorinfo.
    Nem bűn a 193 ló, csak nagyon marketingszagú, szerintem a "fejlett nyugaton" már régen nem szimpi, olyan Kawasakis.
    És mit loptak? Nézz meg egy korábbi BMW-t, egy Yamaha R6-ot majd ezt a BMW-t. Szerintem leesik.

  • 2010.03.12 10:01:26Swarci

    Azt tudom hogy van dizel hajtású motor, de gázzal működő miért nincs? Értem én, hogy autóba könnyebb berakni, de akkor is. Olcsó lenne fent tartani? Vagy mi az akadály?

  • 2010.03.12 10:13:22torokszultan

    magyar anya!
    Manapság minden speed motor így néz ki. Lehet, hogy ez egyfajta stílusjegy? Vagy áramlástan? Esetleg motorépítési stílus?

  • 2010.03.12 10:27:03NRG-->

    "Olcsó lenne fent tartani?" - könnyű lenne fent tartani, ha héliummal töltöd fel!

  • 2010.03.12 10:31:05intruderjani

    @magyar anya: Ja és nézd meg a forma 1-es autókat is. Mind ugyanúgy néz ki, matricák nélkül csak a legfanatikusabbak tudják megkülönböztetni őket. Akkor most mi van? Mindenki lop mindenkitől? Szerintem kezdjél el ikúra gyúrni...

  • 2010.03.12 10:38:14intruder66

    Fikázók figyelem!
    Itt jönnek a tények:

    A 2010-es Masterbike teszt (március 10. Valencia) eredményei a következök lettek:

    1. BMW S1000rr
    2. Aprilia RSV4 factory
    3. MV Augusta F41000
    4. KTM RC8
    5. Duvati 1098s
    6. Honda CBR1000r
    7. Suzuki GSXR1000
    8. Kawaski1000
    9. Yamaha R1

  • 2010.03.12 10:53:26Emberszerű képződmény

    intruder66:
    Európa lenyomta japánt.

  • 2010.03.12 11:24:59LucziI

    Amikor az amcsik kiadták az f22 raptorrol a képeket mindenki csak nézett a csökkentett észlelhetőségű gépen, az oroszok is megépíteték a sajátjukat, peidg nem a raptort másolták. Ezt dobta ki a számítógép.
    Kocsiknál motoroknál is így van. Adott vázra, a lehető legjobb áramlástani jelemzőkkel rendelkező műanyag héjat húzzák.
    Az ülésmód szinte ugyanaz. Nem értem mit kell értetlenkedni.
    Miért? hogy nézzen ki? legyen szélesebb-keskenyebb-magasabb-alacsonyabb-áramvonalasabb-szögletesebb-lekerekített? Ez a Bömös-mérnök szerint az ideális forma.
    Ja, és németek már a 30-as 40-es években is elég jól kereskedtek a japcsikkal, főleg "titokzatos" dolgokat...

  • 2010.03.12 11:47:30torokszultan

    Egy korábbi S1000RR poszton pedig micsoda okádás ment a motorra. Különösen a "szakik" kommentjei tetszettek, akik nyilván rengeteg "tapasztalattal" rendelkeznek...
    :-))

  • 2010.03.12 11:54:21Gixxer78

    Sziasztok!
    Hihetetlen,hogy össze tudtok veszni!
    Nekem egy GSX-R 600 van 115Le gyárilag de 130Le-ig fel van húzva. Több mint elég! Minek több? Ez nem azt jelenti,hogy elítélem a nagyobbakat! És mint sokan írják fejben dől el minden. A naggyal is lehet normálisan menni és a kicsivel is állatmódon.A motor hangjáról meg csak annyit,hogy aki a nagy hangot szereti az hosszú távon még nem sokat motorozott,több 100km után mikor szét akar szakadni a feje majd rá jön. Vagy ha le akarják ütni a motorról mert annyira hangos,pedig nem is húzza neki. Aki normálisan motorozik annak nem kell ennyi elektronika drága pénzért mint amit fejlesztenek.
    Ez a BMW nagyon szép de azért nem tökéletes! Az első lámpái nekem nem tetszenek. A kipufogó meg szánalmasan gagyi! Kb. olyan mintha Józsi bácsi tákolta volna össze a sufniba. 2millás felár az drasztikus ezért a tuningért!
    A BMW meg nem igazán szokott koppintani! Mindig élen járt a fejlesztésekben és tartós strapabíró jó motorokat gyárt.

  • 2010.03.12 12:22:20Szsrobert

    Padon mértétek?

  • 2010.03.12 13:23:33Kawás fiú

    Miért van az, hogy bármilyen cikk jelenik itt meg,egyből a fikázás és a köpködés jut eszetekbe? CSESSZÉTEK MEG!!!!!!
    Mi lenne ha egyszer a cikkben szereplő témát járnátok körül és nem egymást próbálnátok túllicitálni a "jólértesüléseteket" villogtatva?????

  • 2010.03.12 14:01:59Szsrobert

    Csoda. :-)

    A cikkekben csinos nőknek kellene szerepelni, sokan megfogadnák a tanácsod. Többször is. :-D

    Az ő apukájuk erősebb.

  • 2010.03.12 14:13:02DBMM

    Nem bírom szó nélkül hagyni a "boxer sokat fogyaszt és nehéz" hozzászólásokat, bár nem is értem hogy jön ide, mivel S1000-ről volt szó.
    Szóval: a boxer kifejezetten keveset(!) fogyaszt, ha a teljesítményt is figyelembe vesszük, 1200ccm, 110LE/ 115Nm - eljártam vele 4,5-5,6l között, sokszor keményen is használva.

    A súlyról pedig annyit: nézzük már meg a csupasz motorok súly adatait, mind 260kg körül van feltankolva, míg pl. a BMW R1200R (mégegyszer: 110LE, 115Nm), 223kg(!) teletankolva, és ráadásul tele extrázva ami a többiben ugy nincs(ABS,ASC elektronikus futóműállítás, kardán, egykarú lengővilla stb.) Vagy ott az R1200GS, ami az egyik legkönyebb túra-endúró(ugye emlékeztek az új Yamahára, nemrég volt vita róla itt is), vagy ot az R1200RT ami a legkönnyebb burkolt túramotor (259kg, szemben a versenytársak 300kg körüli adatával).
    Szóval BMW=könnyű, ezt jegyezd meg egy időre.

  • 2010.03.12 14:30:31Gixxer78

    Ez a Van Harten biztos rosszat álmodott mikor ebbe a projektbe kezdett! Ezt a 17Le pluszt egy normális,esztétikus kipufogórendszerrel (Ami rajta van az szánalmas és nehéz elhinni,hogy Akropovic) egy sport szűrővel ki lehet hozni belőle és akkor még hol a chip.
    A carbon kiegészítőről csak annyit,hogy az én GSX-R 600-hoz 12.000Ft/Db. a carbon mintás légbeömlő cső a sima fekete 10.000Ft/Db. Oké nem igazi carbon de ugyan azt a célt szolgálja és a motor teljesítményén nem változtat csak a megjelenésén és jóval olcsóbb.
    Egyszóval! Ez az ember 2milláért "elcsúfítja" a motorodat. Míg saját magadnak 1-2 száz ezerért szebb motort tudsz "csinálni" jóval több teljesítménynöveléssel.

  • 2010.03.12 14:42:01Szsrobert

    Az enyémet ugyan nem.

  • 2010.03.12 14:59:12Darazs442

    @14intruder66:
    Ez összesítés, vagy miben lett ez a sorrend?

  • 2010.03.12 15:55:55intruder66

    Darazs442:
    Ez az újságírók összesített, pontozásos eredménye.
    A jövő havi Superbike biztos hozza majd a részleteket.

  • 2010.03.12 16:03:23torokszultan

    Azért ami olyan, mint az igazi, az attól még nem igazi.
    Szóval a karbon, az karbon. A karbonnak látszó meg nem.
    Csak ezt kifogásolom.

  • 2010.03.12 17:58:46Gyóntató

    Hihetetlen ez a fikázás! Nekem BMW 1200 van, fogyasztás 5,3 - 6,2 (gyilkos menetben is). A ...mindenki donorjelölt" csak annyit, hogy (saját megfogalmazás) "...a motorozás fejben kezdődik..." Szerintem a Bömbölő nagyot alkotott, örök verseny ez, fejlesztés és piac harc a javából!

  • 2010.03.12 18:36:19c

    Nyugodtan lehet fikázni a BMW-t.
    Legalább 3-4 évesen - amikor meg tudom venni - nem BMW-t akar majd mindenki venni. Mert ugye mindenhol azt olvasták róla, hogy szar, akkor biztos szar. :)

    Tegye már fel a kezét, aki tartósan tesztelt egy ilyen S1000RR -et meg az új R1-et és CBR-t pl.
    Egy kezet se látok...
    Akkor meg miről beszéltek?
    Az első lámpák nekem se tetszene. Az a kerek lámpa egy tévedés. De a többi része - főleg a kopoltyúk - zseniálisak.
    Szerintem.

  • 2010.03.12 20:32:39noire jack

    Még hogy a BMW koppintja a Japánokat. Khm-khm egykarú lengővilla, benne kardántengely, ismerős? BMW ezer éve, Honda VFR most (véletlenül pont ugyanúgy néz ki). Kardános túra-endúró? BMW ezer éve, Yamaha idén. ABS motoron? BMW ezer éve, többiek néhány éve. Egyáltalán: motorgyártás? BMW 1917 (illetve már 1913-tól Rapp Motorenwerke GmbH néven), és a japánok?

    Félreértés ne essék imádom a japán motorokat, de azért, hogy a BMW másolná őket..

  • 2010.03.12 21:08:05mlt3

    "Ja és nézd meg a forma 1-es autókat is. Mind ugyanúgy néz ki, matricák nélkül csak a legfanatikusabbak tudják megkülönböztetni őket. Akkor most mi van? Mindenki lop mindenkitől?"

    Hiaba magyarazod neki, hulye szegeny. Bejott egy jot kopkodni, de mikor konkretumokat kene emliteni, akkor kuss van.

  • 2010.03.12 21:22:30mlt3

    A jelenlevok kozul tudja valaki, mennyit erhet most egy BMW Motorrad Navigator II? Europa terkepbol ugye 2009es az utolso, allitolag nem lesz tobb (viszont aktualis magyar terkep egyelore meg van). Hasznalja ezt meg turazasra valaki?

  • 2010.03.13 20:53:40torokszultan

    Hogyne használnák. Nagyon sok BMW-n látni még. Nekem is használják társaim. Fogalmam sincs mennyit érhet.

  • 2010.03.14 00:39:30HondaVFR800

    Olvasva a kommenteket, az én véleményem:
    -Szerintem is MINDENKI LOP MINDENKITŐL, lásd autóknál pl a kanyar követő lámpa, na nem a merci vagy a bmw találta ki, hanem a citroen, úgy mint a 2 körös fékrendszert.
    -Elég ocsmány a bömös eleje ezzel a 2féle lámpával, ha a kereket lecserélnék és olyan volna mint a másik, akkor hibátlan volna.(hondát is fikázva egy kicsit, az új vfr eleje sem tetszik)
    -Lehet, h a német technika kb 90 éve gyárt motorokat, a japánok 50 év alatt elkerülték őket.
    -a lista második helyén olvasható az Aprilia RSV4 factory:D ez felettébb mókás, mert az a gép is egy 5 millió forintos tétel és hát az elég gáz, mikor a hajtókar kifigyel a sajtó/prospektus fotózás bemutató napján a tesztpályán, még jó h a fényképekhez nem kell a járó motor:D

    Amúgy jók a bmw-k, a hondák, a yamahák stb(olaszt nem szeretem a silány minősége miatt, van rá példa) csak vigyázni kell rájuk, az a baj, h leharcolva adják el az emberek és aki megszívja a használt motorral annak rossz a véleménye jogosan.
    Légyszíves ezt a videót nézzétek meg, elég szégyen, h vannak ilyen emberek:
    [link]

  • 2010.03.14 20:06:35for-avar

    én szerintem a Citroen nem talált föl kanyarkövető fényszórót hidropneumatikus rúgózást kétkörös féket...csak tkéletesítette!De ez nem veszi el az érdemeket.A mazda is tökéletesítette a Wankelt pl
    Amit a japánok adtak:motort mindenkinek ami MEGBÍZHATÓ:nem esik szét nem ad olajat magából friss versenytechnika az utakra!!!Ez a HD Triumph-Villiers-BSA-Nortonnak végzetes volt...Ahhoz hogy felvegyék a versenyt hasonló technikát kellett kell letenni a vásárló elé.
    Ezért állt be a Moto-Guzzi és pukkadt ki a HD lufi(92ben 100ezer 2000ben 200000felett 2008 340000db HD készült)tavaly meg 57-87% visszaesés és hol a vége?!A HD is modenizálódott a VR1000 VRSC családdal mégha ilyen japán gépek a80as években voltak már
    115ből 130?LOL...10% kipuff légszűrővel kizárt.Új vezértengely,rúgók,befecskendezés,légszűrő,teljes illegális sportrendszer.De millió fellett...

  • 2010.03.15 09:09:36HondaVFR800

    A citroen Ds ben már ott volt benne(sok egyéb dolog között) és bowden mozgatta, ahogy a kerék állt, annak mértékében.
    A mercedes pontosította, dolgozta át.
    Nemrég a rádióban is lehetett hallani, h a citroen találta fel a 2 körös féket,ennek volt valami fordulója is.
    Sportkipufogó szerintem sem módisít annyit, pl egy sv650-en fél lóerőt jelent egy neves sport dob.

  • 2010.03.16 09:07:29Nixon

    Én csak ezt a megalomániát nem értem... Ezekkel a gépekkel 250 felett kell menni, hogy élvezzem!(hayabusa-s tapasztalat-majd elaludtam rajta. fel 6. aztán a világ vége...)
    Bezzeg egy belpiacos 400as s4 Kawa amikor 170nél pörgött mint az állat+ egyfolytába rugdosni kellett a váltót! Na az volt az igazi élmény! Úgy éreztem hogy 500-al megyek:)

  • 2010.03.18 14:06:55ATS

    Na végre vehetnek drágább motort a Ducati-s bohócok a Citadellás felvonulásra.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.