Pótsisak a baleset után

2010.03.12. 10:41 - Hírszerkesztő

Azok kedvéért, akik túlélik a balesetet, a neves német bukósisakgyártó érdekes akcióval rukkolt elő: szándékuk szerint nemcsak a baleset során, hanem a baj megtörténte után is gondoskodnak vásárlóikról. Frissen bevezetett szolgáltatásuk egyedülálló: a Schuberth Mobility Program keretében azok, akik az említett időpont után vásárolnak új C3, S1 Pro, R1 vagy J1 sisakot, egy esetleges esést követően az adott évben érvényes, euróban nyilvántartott listaár egyharmadáért vehetnek új Schuberth fejvédőt.

A Schuberth Mobility Program által kínált kedvezményes vásárlási lehetőség a sisak megvételétől számított három évig érvényes, és Magyarországon kizárólag azokra alkalmazható, amelyeket a Schuberth hivatalos importőrénél és a programban részt vevő viszonteladóknál vásároltak.

A bukósisakok hasonló elven működnek, mint a személyautók gyűrődőzónái: baleset során a külső és a belső sisakhéj szerkezete deformálódik, így nyeli el az ütközés energiáját. Ezek a szerkezeti változások, sérülések ritkán vehetők észre, a bukósisak többé mégsem lesz képes tökéletesen ellátni védőfunkcióját. Mindez azt jelenti, hogy csak egyetlen baleset során képesek megfelelő védelmet nyújtani; bármilyen bukást vagy egyéb, a sisakot érő jelentős erőhatást követően a fejvédőt ki kell cserélni. Ez sajnos pluszkiadást jelent, s különösen fájó, ha a dédelgetett, szép és drága kedvenc helyett kell újat – lehetőleg ugyanolyan jó minőségűt – vásárolni.

Az új sisaktulajdonosoknak nem kell mást tenniük, mint regisztrálni a program internetes oldalán. Ha balesetet szenvednek, a sérült sisakot a vásárláskor kapott számlával, a regisztrációt igazoló dokumentummal és a rendőrségi baleseti jegyzőkönyvvel együtt le kell adni abban a hivatalos Schuberth márkakereskedésben, ahol a fejvédőt vásárolták.

A vásárló új sisakot választhat magának ugyanabból az ár- és típuskategóriából, amelybe a sérült is tartozott. Az új termék ismét regisztrálható a Schuberth Mobility Programban.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2010.03.12 10:53:29LucziI

    Höhö...
    Mennyi "motor-baleset" lesz Magyarországon... :D
    Na de ez a kezdeményezés nagyon jóóóó.
    Rájött a gyártó, hogy jobb olcsóbban többet, mint drágán rohadt keveset, ja és a visszatérő-elégedett vásárlók. Hm-hm. Jó ez.

  • 2010.03.12 11:20:24Bandi_

    Kiváncsi lennék egy olyan statisztikára, h akinek olyan baleste volt, ahol bukót kell cserélni, hányan ülnek vissza a motorra. Van egy olyan érzésem, h nem túl sokan.
    Mindenesetre aki igen, annak jól jöhet ez a kampány.

  • 2010.03.12 11:24:38Remol

    nem rossz kezdeményezés.
    valamint a sisakgyártó szert tesz balesetes sisakokra, amiket aztán vizsgálgathat.
    mert hiába a sok laboratóriumi ütközési teszt, a sisak számára az igazi próbatétel mégiscsak a való élet.

  • 2010.03.12 11:26:29szvn

    Én már kétszer vettem új sisakot...
    Most is vennék, csak egyelőre a motor is szervízben van. Tehát eddig kétszer ültem vissza, és harmadszorra is szándékomban áll...
    Most jöhetnek a hozzászólások: "nem kéne előbb megtanulni motorozni?" és a hasonlók :D

  • 2010.03.12 11:27:47Terry Wrist

    @Bandi_: hát én meg nem értem azokat, akik egy baleset után leteszik a motort. vajon az ilyen előtte nem tudta, hogy a motorozás veszélyes? hogy itt nagyokat lehet esni, és olyankor hiányozhat az a tonna acél, ami autóban körülötted van? tényleg egy saját nagy bukás kellett ahhoz, hogy kinyíljon a szeme?

    (persze nyilván akinek nincs pénze másik motorra/tudomisén mozgáskorlátozott lesz a balesettől, annak oké, de sokan vannak, akik megtehetnék, hogy visszaülnek, és mégsem teszik...)

  • 2010.03.12 11:43:29LucziI

    Én háromszor estem, kettő komolyabb volt, sérüléssel, a harmadiknál csak a motor törött sajnos.
    És még mindig ott tartok, hogy a motor is biztonságos, csak tudni kell...
    Inkább új sisak kelljen, mint tolószék.
    Azt hiszem, egy motorvezetési tréning jó lenne, amint bejön a jó idő.

  • 2010.03.12 12:02:57sz.s.

    A sisakot minden olyan eset után cserélni kellene, amelyben ütés érte. Nem feltétlen kell életveszélyes sérüléseket szerezni, egy kis bénázással akár állóhelyből is el lehet úgy esni, hogy beverjed a feledet/sisakodat, és utána cserélni kell a biztonság miatt, ugyanis egyszerhasználatosak.

  • 2010.03.12 12:03:42LucziI

    Ha meg jóóónagyot zakózik valaki, pl 150-nél kirepül a fák közé, nem csodálkozom, hogy beijed...
    Mivel "csak" egy 250-es ETZ-m van ezért nem fogok "nagysebességnél" repülni-esni-belecsapódni. :B
    Na de biciklivel is lehet akkorát taknyolni, hogy kileheli a lelkét az ember.

  • 2010.03.12 12:03:48sz.s.

    ...fejedet...

  • 2010.03.12 12:08:06kawa550

    "bármilyen bukást vagy egyéb, a sisakot érő jelentős erőhatást követően a fejvédőt ki kell cserélni."
    Aha. Próbáld meg ezt a biztosítónál is megértetni. Én már voltam vétlen fél motorosbalesetben, még a szétszakadt gatyának az árát is csak félig fizették ki, a "kissé" karcolódott sisakról meg szó sem lehetett.

  • 2010.03.12 12:10:02kawa550

    LucziI!
    Mi a különbség, 120-nál Etz-vel a fák közé, vagy yamahával 150-el a fák közé? Egyiknél sincs sok esélyed, ez nem a motor típusán múlik.

  • 2010.03.12 12:10:03LucziI

    Mégis hány felelőtlen embert látni, karcos-ütött kopott sisakkal motorozni. Pedig sokuknak nem lenne gond az a 40-50ezer új bukóra.

  • 2010.03.12 12:19:23Szsrobert

    Talán nem tervezik az esést. A 150-nel egykerekezők igen.
    Kawa550: pereld a biztosítót.

  • 2010.03.12 12:24:10LucziI

    Kawa550, própáld ki milyen leesni 2 méterről és milyen különbség már 4ről.. Na kb annyi a különbség...

    Szerencsére egyszer láttam még motoros-autós balesetet a sajátomat nem számolva. (érdekesége, hogy pont egy motorosrendőrt csapott el egy figyelmetlen autós)
    Nekem elegendő volt (motoralkatrészek szanaszét).

    És nem hajtok gyorsan, nem csak azért mert nem tud többet a motor, hanem mert nem sietek sehova. Kocsival sem.
    Közúton nekem bőven elég a 90-110km/óra közötti tempó.

  • 2010.03.12 12:26:26LucziI

    A sisakhoz mellékelni kell a papirjait, az ismeretetőjén szerepelnie kell, hogy sérülés esetén cserélendő. A motoros ruhádra meg valszeg ráfogták, hogy használt.
    Na ezért kell minden cuccnak az összes papírját megtartani. És a biztosítót meg perelni. Már ha van rá pénzed...

  • 2010.03.12 12:28:07papító

    Ilyen csereakciója nincs valamelyik motorgyártónak?Én már pereceltem egyszer olyat,hogy a bukómnak semmi baja a mocim meg lenulláztam.

  • 2010.03.12 12:33:58LucziI

    Ha jól tudom a Kawasakinál van motorcsere akció. Vagyis 2009-ben volt. Azt nem tudom, hogy totálkáros mocira volt-e.

  • 2010.03.12 13:11:50gumitamin

    Ha megnézed az apróhirdetéseket a bukók 70%-a kuka kellene hogy legyen, de az ár nagy úr itt MO-on.

    Viszont ha megnézed, hogy kb. 5 évre veszel bukót, akkor egy 100eFt-os sisak évente csak 20eFt.

  • 2010.03.12 13:57:23neked ugatok

    jó, de valakinek nincs egyben 100ezre, 5 évig meg nem fog spórolni évente 20ezret hogy legyen neki...

  • 2010.03.12 14:43:25Szsrobert

    Ha nem vesz sisakot és motort, még több pénze összegyűlik. :-)

  • 2010.03.12 14:51:15hüle

    En egy 10000ft-os Integrált Zárt bukósisakban estem,este olaj az uton, es a fejemmel hatrafele estem pont egy csatornafedelre.Semmit nem ereztem.Mellesleg oszetorott sok szemelyes holmim es fajt mindenem a fejemet kiveve.

  • 2010.03.12 14:51:15Gixxer78

    Azért az durva lenne ha egy 50.000Ft és annál többe kerülő sisak kuka lenne egy kisebb sérüléstől! Most nem brutál nagy balesetekről beszélek hanem kisebb karcolásokról. Ennyi erővel ha véletlenül lesik valahonnan és megkarcolódik vagy csak eldőlsz és éppen csak földet ér a sisak akkor dobd ki! Aki meg egy nagyobb balesetet túl él annak nem a sisakja lesz a legnagyobb gondja.
    Ez csak egy marketing fogás,hogy vegyék a terméket.

  • 2010.03.12 15:04:52martin01

    de honnan tudja a gyártó/forgalmazó, hogy a motoros tényleg túlélt-e egy esést, vagy csak a gyereke belerakta a betonkeverőbe(vagy egyéb okosságoat csinált? :):)

  • 2010.03.12 15:14:31fmorpheus

    Nem semmi, hogy ennyit kellett erre várni. A giro kerékpáros sisakoknál már 10 éve is volt ilyen rendszer, márminthogy töredék áron cserélték. Így a gyártó megvizsgálja a visszakpot sisakot, és segít a fejlesztésben.

  • 2010.03.12 15:50:43Suraki

    Végre egy olyan reklámfogás aminek még értelme is van.
    Más kérdés, hogy nem véletlenül a Schuberth vezette ezt be elsőnek. Egyetlen sisakjuk árából kikerül két hasonlóan kiváló sok másik gyártótól. Tegye fel a kezét aki 3 éven belül zakózik egynél többször, közúton...ha így van, akkor inkább tanuljon meg előbb motorozni. :-)

  • 2010.03.12 16:27:411000rörö

    Okosak ezek a németek. A sok kicsi sokra megy.

  • 2010.03.12 17:26:17csuvel

    Szép-szép ez a kezdeményezés, de előbb szeretném elolvasni az APRÓBETŰS részt is.
    Na majd utána alkotok véleményt erről az akcióról.

  • 2010.03.12 18:09:58Suraki

    csuvel: megteheted, ott a hazai forgalmazó hirdetése a cikk közepén.

  • 2010.03.12 18:24:21Gzula[HUN]

    'de honnan tudja a gyártó/forgalmazó, hogy a motoros tényleg túlélt-e egy esést, vagy csak a gyereke belerakta a betonkeverőbe(vagy egyéb okosságoat csinált? :):)"

    A válasz benne van a cikkben:

    "...és a rendőrségi baleseti jegyzőkönyvvel együtt..."

  • 2010.03.12 19:53:26papító

    Akkor ha perecelek egyet a zsarukat is magamra hívjam,hogy....Nem kell bukó bazz.A fakabát bácsi lenyomná a kedvezményt.

  • 2010.03.13 09:31:47joe3650

    jól néznek ezek a sisakok!

  • 2010.03.13 20:56:56torokszultan

    Mit olvastál az apróbetűsben, Csuvel?

  • 2010.03.14 22:27:32DreamWalker

    @Bandi: Egy év táppénz után visszaültem. ha esetleg még jobban szétszed egy autós, elgondolkodom. De most csak egy kis sántítás marad. Szerintem a többség így van vele.

    @kawa550: legközelebb légy rámenősebb, még ha avultatva is, de fizetniük kell a sérült ruházatot, sisakot is (kamatokkal). Ha kell, fogadj erre specializált ügyvédet, sikerdíjért dolgoznak, előre nem kerül pénzedbe.

    Sajnos ez az akció a C2-esemre még nem létezett így Shoei lett a új kupak. Ha lett volna esélyem egy C3-asra 50k-ért, nem lett volna kérdés.

  • 2010.03.15 11:35:06rajmund

    jaja, bizonyára oltári jódolog eza egyet fizet kettő vihet akció csak meglegyen aza pander.

    azmeg hogy ki, mikor milyet bukott, eseti.
    amint lehetett egyből mentem safety-re, mert számomra az hogy legyen olyan tudásom amit szélsőséges helyzetekben(ami akad bőven) felhasználhatok, egy komolyabb sérülés, anyagi kár kivédésére, milliószor fontosabb mint tudni egykerekezni... néha szabályosan érzem, hogy egy Fireblade tulajdonostól csak ezt várják, sajnos.

    első safety szintet sikeresen teljesítve naivan azthittem mostmár több vagyok, pedig nem. pontosabb nem elég, mert az ELÉG szintet soha nem lehet elérni, amíg nem egyedül vagy az utakon...

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.