Honda-kasza Assenben

2010.04.25. 23:23
Toselandaction 01

Az asseni hétvégére sokáig emlékezni fogunk. Ennyi lökdösődést, ennyi vállkoccanást, ennyi könyökölést és ívről kivezetést egységnyi időintervallumra levetítve aligha lát bármelyik évben az ember. Komolyan, még a motorsporthoz szokott ember is azt érezte a végén, hogy a második futam pankrációja egyszerűen megfeküdte a gyomrát. Viszont vannak kétségkívül olyanok, akikbe végérvényesen beleégett a mai vasárnap. Ilyen például Rea, aki végigrobotolta az egész hétvégét, és a maximálisan szerezhető ötven pontból pontosan ötvenet tárazott be az összetettben. A másik pedig Haga, aki történelem könyvet lapozgató csapatvezetéssel hagyja el Hollandiát abban a tudatban, hogy kilenc éves távlatokban alulmúlhatatlan volt, amit az utóbbi huszonnégy órában csináltak.

Első verseny

Corser akkorát rajtol, mint a ház, húzza magával Camiert – utóbbi egyébként félelmetes ütemben fejlődik, lassan egy-egy futamgyőzelmen sem kell majd csodálkozni, ha ez így megy tovább. Rea csak harmadiknak fordul el az első kanyarban, de a Superpole-on mutatott dominanciája alapján sejthető, hogy ez nem sokáig marad így. Mögöttük Toseland és Biaggi kardoznak, és csak valahol sokkal hátrébb, a negyedik sorból nem sokat előrelépve jön Noriyuki Haga – csapattársa, Fabrizio még annál is sokkal hátrébb.

Assen Friday Rea

Mennek így pár kört, a kiváló helyről rajtoló Jakob Smrz legjobb ducatisként tartja a frontot, de lassan kezdik hátulról bedarálni. Jonathan vesz egy nagy levegőt, és nekiindul a hadjáratnak: először Camiernél fordul szűkebben – akinek már a verseny ezen szakaszában be-becsuklott az Aprilia eleje –, aztán Corser szélárnyékából bújik ki az egyik legösszetettebb részen, ahol egy törés után nagyjából végtelen kanyaráradatot kell megoldani. Toseland ekkor már túl van Leonon, aki alatt rendületlen mászkál az Aprilia eleje. Az első boly mögött Checa és Biaggi próbálnak odaérni a tűzijátékra.

Aztán jön a véghajrá: a gumik – mint a nyilatkozatokból kiderült – itt már csontig vannak kopva, amivel Troy Corser tud a legkevésbé mit kezdeni – folyamatosan kerülgetik ki, először Toseland, majd Camier, végül a távolból érkező Checa is. James akkora lendületet vesz, hogy néhol, egy-egy rövidebb féktávval bemegy Jonathan mellé, de tartós vezetést nem sikerül kiharcolnia. Még épp jókor, az utolsó körök egyikében sikerül Reának ritmust váltania, amivel eldönti, hogy nem lesz izgalom a célvonalon: simán hozza az első futamot. Mögötte az egyre erősebb Toseland, majd a kiváló Camier érnek be.

Eredmények:

1. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR
2. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +1.106
3. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +1.249
4. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +1.548
5. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +2.738
6. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +2.813
7. Jakub Smrz CZE PATA B&G Racing Ducati 1198 +6.296
8. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +12.022
9. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +12.146
10. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +19.753
11. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +22.204
12. Tom Sykes GBR Kawasaki SRT ZX-10R +22.282
13. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198 +22.780
14. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +23.364
15. Luca Scassa ITA Team Supersonic Ducati 1198 +37.097
16. Lorenzo Lanzi ITA DFX Ducati 1198 +39.467
17. Chris Vermeulen AUS Kawasaki SRT ZX-10R +46.468
18. Matteo Baiocco ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +57.170
19. Roger Lee Hayden USA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +1:01.634
20. Max Neukirchner GER Ten Kate Honda CBR1000RR +1:04.296


Második verseny

Corser a rajtban nem ismer viccet, kiválóan jön el ismét. Már az első kanyarban vannak ketten is, akik biztosan nem fogják abszolválni a versenyt: Lorenzo Lanzi és Tom Sykes belegabalyodnak egymás kerekeibe. Rea ezúttal hamar ébred, már a verseny korai szakaszában visszaveszi a vezetést, de ez korántsem ígérkezik olyan könnyű menetnek, mint az előző, márpedig ott is vérrel és verejtékkel kellett tartani a pozíciókat. Az első futam főszereplőihez csatlakozik Leon Haslam, az egyetlen, akire mostanában a GSX-R név számíthat.

610x

Míg elöl meccselnek, a háttérben Haga Ducatija megszűnik működni. Már a felvezető körben érezte a japán, hogy a vibrációk, amik a blokk felől jöttek, mintha erősebbek lettek volna, mint általában - aztán be is ütött a krach. Haslam, Camier, Toseland, Rea és Corser is mind azt gondolják, hogy a második futamot nekik kell megnyerni, úgyhogy itt egy elég masszív, végeláthatatlan vonatozásos, kifékezgetéses, fűbe leszorításos motorozásba megy át a dolog. Haslam tudott a leginkább felülemelkedni a zűrzavaron, jó köridőkkel néhány körre ki tudta magát vonni a gyilkolászásból - miközben Camier Apriliájának újfent el-elcsúszott az első kereke.

Aztán Rea kapja el a fonalat, és előzget meg sorra mindenkit, akit elé sodor az élet. De jól húzza Corser is, aki ilyen közel talán még soha nem volt ahhoz, hogy BMW-vel dobogós legyen. Camier a Toselanddel való adok-kapokban hiszi azt, hogy olyan mélyre még talán be tud fékezni, de aztán persze nem adja ki, és lenullázza, totálkárra töri, a földdel teszi egyenlővé az RSV4-et - szerencsére magát nem. Az utolsó nekifutás megint csak Reának jön ki jól, a maradék gumifoszlányokat bevetve másodperces előnyt szedeget össze, amivel kényelmesen át is egykerekezi az asseni célvonalat. Elsőként, másodszor. Mögötte Haslam, és a Biaggival az utolsó méterig közelharcot vívó Toseland érkeznek meg.

Eredmények:

1. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR
2. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +1.942
3. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +3.928
4. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +4.067
5. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +4.176
6. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +4.525
7. Jakub Smrz CZE PATA B&G Racing Ducati 1198 +4.682
8. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +7.698
9. Max Neukirchner GER Ten Kate Honda CBR1000RR +9.903
10. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR +11.465
11. Luca Scassa ITA Team Supersonic Ducati 1198 +15.489
12. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198 +23.604
13. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +29.085
14. Chris Vermeulen AUS Kawasaki SRT ZX-10R +35.401
15. Matteo Baiocco ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +44.330
16. Roger Lee Hayden USA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +50.830
17. Broc Parkes AUS Echo-CRS Honda CBR1000RR +58.819