Talmácsi kilencedik

2010.05.02. 16:35

Moto2

Talmácsi Gábor a kilencedik helyen végzett vasárnap a Moto2-esek között, a gyorsaságimotoros-világbajnokság második futamán, a Spanyol Nagydíjon. A viadalt a hazai közönség előtt szereplő Toni Elias nyerte, a japán Tomizava Soja lett a második és a svájci Thomas Lüthi végzett a harmadik helyen.

Gábor remekül kapta el a rajtot, feljött a 4. helyre, sőt egy rövid ideig a 3. volt, ám egy tömeges bukás miatt meg kellett ismételni a startot. A második indításnál a magyar versenyző megtartotta a 7. pozícióját. Megpróbált felzárkózni az élbolyhoz, de nem sikerült. Féltávnál Elias nagy csatában volt Tomizavával és Lüthivel. A viadal hajrájában óriási versengés alakult ki az első helyért, amelyet végül a hazai közönség kedvence nyert meg.

Talmácsi nem tudott beleszólni az élmezőny küzdelmébe és végül - akárcsak a katari nyitófutamon - a kilencedik lett. Az április 25-ére kiírt japán GP-t a két héttel ezelőtti izlandi vulkánkitörés nyomán elrendelt légtérzár miatt október 3-ra halasztották, így a mostani, spanyolországi viadal lett a második az idei sorozatban.

Gábor a futam után elmondta: „Az első rajtnál minden szerencsésen alakult, jól jöttem el az elején és az esésből is kimaradtam. Aztán a második rajt már nem volt olyan jó, de fel tudtam jönni az elsőkre, de képtelen voltam előzni, a féktávokon rendre lemaradtam. A verseny vége felé már nagyon pattogott a motor eleje és arra kellett koncentrálnom, hogy ne csússzak el. Folytatjuk a megkezdett munkát, a soron következő Francia Nagydíjon megpróbálunk előrébb lépni.”

Eredmények:

1. 24 Toni ELIAS SPA Gresini Racing Moto2 MORIWAKI

2. 48 Shoya TOMIZAWA JPN Technomag-CIP SUTER +0.190

3. 12 Thomas LUTHI SWI Interwetten Moriwaki Moto2 MORIWAKI +0.261

4. 72 Yuki TAKAHASHI JPN Tech 3 Racing TECH 3 +0.558

5. 3 Simone CORSI ITA JIR Moto2 MOTOBI +1.449

6. 40 Sergio GADEA SPA Tenerife 40 Pons PONS KALEX +1.496

7. 9 Kenny NOYES USA Jack & Jones by A.Banderas PROMOHARRIS +2.215

8. 60 Julian SIMON SPA Mapfre Aspar Team RSV +2.576

9. 2 Gabor TALMACSI HUN Fimmco Speed Up SPEED UP +3.825

10. 68 Yonny HERNANDEZ COL Blusens-STX BQR-MOTO2 +6.691

11. 16 Jules CLUZEL FRA Forward Racing SUTER +8.123

12. 44 Roberto ROLFO ITA Italtrans S.T.R. SUTER +11.965

13. 77 Dominique AEGERTER SWI Technomag-CIP SUTER +12.190

14. 65 Stefan BRADL GER Viessmann Kiefer Racing SUTER +12.295

15. 8 Anthony WEST AUS MZ Racing Team MZ-RE HONDA +12.545

16. 45 Scott REDDING GBR Marc VDS Racing Team SUTER +12.678

17. 14 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT Singha SAG BIMOTA +13.548

18. 71 Claudio CORTI ITA Forward Racing SUTER +15.642

19. 80 Axel PONS SPA Tenerife 40 Pons PONS KALEX +16.740

20. 35 Raffaele DE ROSA ITA Tech 3 Racing TECH 3 +19.368

21. 10 Fonsi NIETO SPA Holiday Gym G22 MORIWAKI +20.956

22. 63 Mike DI MEGLIO FRA Mapfre Aspar Team RSV +21.129

23. 61 Vladimir IVANOV UKR Gresini Racing Moto2 MORIWAKI +31.224

24. 39 Robertino PIETRI VEN Italtrans S.T.R. SUTER +31.275

25. 6 Alex DEBON SPA Aeroport de Castello - Ajo FTR +33.283

26. 52 Lukas PESEK CZE Matteoni CP Racing MORIWAKI +34.090

27. 76 Bernat MARTINEZ SPA Maquinza-SAG Team BIMOTA +38.705

28. 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing RSV +39.384

29. 41 Arne TODE GER Racing Team Germany SUTER +43.839

30. 92 Amadeo LLADOS SPA Llados Racing Team AJR +46.896

31. 53 Valentin DEBISE FRA WTR San Marino Team ADV +47.080

32. 25 Alex BALDOLINI ITA Caretta Technology Race Dept I.C.P. +47.216

33. 88 Yannick GUERRA SPA Holiday Gym G22 MORIWAKI +47.777

34. 95 Mashel AL NAIMI QAT Blusens-STX BQR-MOTO2 +56.595

MotoGP

Ezt a futamot vagy nem kellett látni, vagy egyben, az elejétől a célvonalig becsülettel végig kellett ülni. Az igazi vesztesek azok, akik a negyedik és a huszadik kör között véletlenül ráültek a távirányítóra, hogy ne kelljen végignézni, ahogy a motorversenyzés csúcsa Forma1-szerű paródiát kanyarít önmagából. Az utolsó öt rundig kis túlzással nem történt semmi. Aztán jött Lorenzo.

4

Pedrosa fordult el elsőnek a célegyenes végén, amin túl sokat nem kell csodálkozni, mert a spanyol akkor is rendszeresen megjátssza ezt a ziccert, ha a harmadik sorból indul – a pole-ból egy teljes mezőnyt lerajtolni kötelesség, ha Daniel Pedrosa a neved. Nagyot akart ma menni Valentino Rossi is, nem véletlenül ügyeskedett már az első féktávon: második helyre dobbantott rögtön, miután centiméterekre suhant el csapattársa, Lorenzo mellett.

De Jorgét nem csak a Doktor fogta be, hanem Hayden és Stoner is, akik így, ebben a sorrendben eredtek vörös tandemként Daniék nyomába. Szegény Nickyre csak legyintettek az elején, pedig simán a harmadik helyen ment: azt hitték, jönni fog Stoner hátulról. De nem jött. Olyannyira nem, hogy a Casey-sráctól Lorenzo könnyedén visszavette a pozíciót, de Haydenhez még csak olyan távolságba sem tudott kerülni, hogy támadhassa.

1

A verseny közepét jó lett volna átpörgetni, mert azon kívül, hogy Pedrosa apró léptekkel kicsúszott Rossi látóteréből, és hogy Jorge végül mégis átnyomta magát Nickyn, semmi érdemleges nem történt. A tisztesség kedvéért: Capirossi belecsusszant a kavicságyba, Espargaro meg valami műszaki hiba miatt állt ki a boxba vagy három körre, akit aztán visszaküldtek pontokat gyűjteni, mert tökutolsóként is kapott belőle egyet. Ben Spies alatt nemes egyszerűséggel megállt a Yamaha.

Aztán jött az utolsó hét-nyolc kör, amikor kiderült, hogy Jorge Lorenzónak még gumija és ereje is van bőven, amiből Rossinak például már egyáltalán nem volt sok. Elindult a bődületes hajrá, a nagy felzárkózás, ami alkalmanként fél másodperccel kamatozott Jorge számára a 46-ossal szemben körönként. A huszonkettedik rundban végül megtörtént az attak, Vale esély nélkül húzódott félre a rombolóként érkező 99-es elől, akiről akkor még senki nem hitte el, hogy itt nem áll meg.

2

Egyedül Pedrosa csapatfőnöke sejtett valamit, aki versenyzőjének téves információkat tábláztatott be: fele olyan távolságot közte és Lorenzo között, mint ami volt valójában. Naivan azt hitték, hogy Dani csak simán spórol, és ha majd megmondják, hogy az ellenség markában van, akkor majd menekülni fog. Aztán a 26-os köridejei nem változtak, csak a távolság apadt pontról-pontra közte és Jorge között. A vége előtt két fordulóval már teljesen világos volt, hogy második világháborús tankok is követhetnék csőre töltve, Dani akkor sem tudna már ennél mélyebbre dönteni, ennél rövidebbet fékezni, ennél hamarabb kigyorsítani. Ennyi volt benne, Lorenzóban meg valószínűleg több, hiszen az utolsó előtti körben elkezdte letolni a pályáról honfitársát.

3

Az első két kísérletet még hárítani tudta a testharcban nem túl erős Pedrosa, de harmadszorra már nem hagyott esélyt Lorenzo. Fura, de Jorge menetelésétől Rossiba is visszaszállt a lélek: ha van még egy köre, ő is megeszi a hondást. Nicky Hayden ismét negyedik, ami kiváló: most már versenyben, fair körülmények között verte meg Stonert, aki nagyon rég volt már ennyire hátul az összetettben: két verseny után mindössze a nyolcadik, a ma szerzett tizenegy pontjával. Jorge Lornezo viszont átvette a vezetést: neki jelenleg negyvenöt egysége van Rossi negyvenegyével szemben, aki második. Harmadik Pedrosa huszonkilenc ponttal.

Eredmények:

1. 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha

2. 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda +0.543

3. 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha +0.890

4. 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team Ducati  +9.015

5. 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team Ducati  +10.034

6. 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda  +23.144

7. 36 Mika KALLIO FIN Pramac Racing Team Ducati +34.489

8. 33 Marco MELANDRI ITA San Carlo Honda Gresini Honda +34.687

9. 14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda +36.160

10. 19 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki +36.791

11. 58 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini Honda +37.155

12. 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +38.260

13. 40 Hector BARBERA SPA Paginas Amarillas Aspar Ducati +38.371

14. 7 Hiroshi AOYAMA JPN Interwetten Honda MotoGP Honda +1'02.052

15. 41 Aleix ESPARGARO SPA Pramac Racing Team Ducati +3 kör