Húsz százalékkall fogyaszt kevesebbet az új Beverly

2010.05.22. 11:22

Akármennyire sikeres is volt a régi Beverly, a konkurenciaharc fejlesztést követel. A Piaggio fejében az idei évre érett meg az elhatározás, hogy a legendás Beverly modellcsaládot felfrissítsék: letisztultabb formákkal, nagyobb raktérrel, húsz százalékkal kedvezőbb fogyasztással jönnek az új robogók.

A legnagyobb változásokat a robogók motorjában érhetjük tetten: mindkét modell injektoros lett 2010-re. A nagyobbik, négyütemű, 300 köbcentis lökettérfogatú gép 22 lóerő körüli teljesítmény ad le 5 750-es percenkénti fordulaton, ami a városi közlekedésben még utassal is bőven elég. A szintén négyütemű, 125 köbös változat ennél gyengébb, ám sokkal takarékosabb. A mérnökök szerint az optimálisabb fogyasztási értékek kiharcolásában – többek között – az elektromos vízpumpának volt döntő szerepe.

A stabil városi úttartás zálogaként elöl 16, hátul 14 colos kerekeket raknak az új Beverlykre – ha a pilóták szeretni nem is fogják a kátyúkat, legalább elesni nem fognak rajtuk. A 22 lóerős teljesítményhez már emberi fék is dukál, így elölre 300 mm-es átmérőjű tárcsa került, kétdugattyús féknyereggel.

Az új építésű motornak köszönhetően sokkal nagyobb lett az ülés alatti raktér. A gyári mérések szerint két darab nyitott bukósisak is elfér ide – majd az első tesztek bebizonyítják, hogy ez valóban így van-e, viszont kétségtelenül hasznos, hogy a tárolót beépített lámpa világítja be, ha sötét van. Természetesen a Piaggio családnál megszokott, zárható, frontidomba bújtatott, leginkább a kesztyűnek, kulcsoknak és okmányoknak fenntartott kis rekesz itt is megmaradt.

A Beverlyk külsején is sokat finomítottak: a hátsó lámpa és az indexek LED-esek, de az első világítótest is teljesen új. A műszerezettségre sem lehet panasz, az analóg órák mellett LCD kijelzőn is rengeteg adatot megjeleníthetünk. Az új robogók burgundy, fekete, kék, bronz és fehér színekben kerülnek forgalomba.