Elvéreznek a gyengék a Moto2-ben

2010.05.22. 14:02

n509609 abraham01 0.slideshow

Nem kell az olasz RSV térhálós váza: Jorge Aspar Martinezék a téli tesztek után döntöttek úgy, hogy inkább a Suter gyártotta gerincet szerelik versenygépeikbe. Az eredetileg szintén gyári Aprilia hátszéllel induló Cardion AB-nek két forduló kellett ahhoz, hogy meglépje a cserét: a mostani futamon már az FTR termékével szállnak harcba – ugyanazzal, amivel Talmácsi Gábor is versenyzik.

A rövid téli tesztszezon alatt ugyan kipróbálta az FTR-t a Cardion, ám a jobb köridők miatt mégis az RSV vázat választották. Az éles versenyekre azonban képtelenek voltak versenyzőjük, Karel Abraham vezetési stílusához alakítani a motort, amiről szerintük egyértelműen az olasz beszállító tehet.

A jerezi futamig Alex Debon érte el a legjobb eredményt a brit FTR vázzal – ő Katarban a második helyen végzett. A Cardion AB döntésében valószínűleg az is szerepet játszott, hogy a britek garanciát vállalnak arra, hogy a szezon végéig folyamatos fejlesztésekkel segítik versenyzőiket. Az sem mellékes, hogy a spanyol bajnokság tíz nappal ezelőtti nyitófutamán Kev Coghlan FTR köré épített motorral nyert a Moto2-es kategóriában.