Megalázó olasz szappanopera

2010.06.18. 10:47

Az elmúlt évtizedekben a Laverda csupán hangyányi nyomot hagyott a magyar piacon: akad néhány veterán, és találunk idehaza pár darabot a kilencvenes években gyártott soros kettesekből is. (Egy biztos van, korábban kis híján megvettem.)

Az olasz cég kalandos utat járt be, gyönyörű motorokkal kényeztette rajongóit. Másfél évtizeddel ezelőtt sokan megörültek feltámadásuknak, reménykedtek, hogy a kifejezetten minőségi középkategóriás sportmotorjaikkal túlélhetik. Nem sikerült.

A friss ágazati pletykák szerint a márkanév jelenlegi tulajdonosa feltámasztaná a Laverdát – naná, hogy a jogok a Piaggio csoporthoz tartoznak. Ezzel nincs baj, többek közt az Apriliát, Gilerát, Guzzit és Vespát is birtokló cégnek a pénze és a technikai feltételei is megvannak ahhoz, hogy visszatérjen a legenda.

Ha a hír igaz, feltehetőleg az Aprilia Shiver kéthengeresét szerelnék be egy sportos hangolású utcai motorba. Remek, várjuk szeretettel, de egy ezres, háromhengeres Nouva Jotának jobban örülnénk.

A másik olasz hír viszont nem pletyka, hanem a szomorú valóság: az egyetlen potenciális vevő is elállt a Moto Morini megvásárlásától – a csőd, a bezárás és az alkalmazottak elbocsátása elkerülhetetlen.

Pedig a Nuova Garelli komolyan gondolta: egyszerre jutott volna tudáshoz, mérnökökhöz, eszközhöz, betanított munkásokhoz és félig-meddig bejáratott értékesítési csatornákhoz. A héten lezajlott találkozót szappanoperának nevezték, sajnálják a munkásokat, de nem óhajtanak tovább számukra megalázó alkudozásokba bocsátkozni.

Úgy néz ki, nincs más esély, a cégnek vége – csak abban reménykedhetünk, hogy felére akciózva még kapható lesz valahol néhány Scrambler meg Corsaro.