Várpalotának nem kell a Pannonia
2010.07.26. 10:32 - Zirig Árpád
Lemondott a Pannonia motorkerékpár feltámasztásáról a várpalotai önkormányzat. A helyi képviselő-testület semmisnek tekintik a Mázló Imre vezette Magyar Motorkerékpár Kft.-vel kötött megállapodásukat.
Katona Csaba alpolgármester elmondta, hogy visszakérik a cégnek nyújtott 15 millió forintos fejlesztési- és munkahely-teremtési támogatást, valamint annak kamatait is. A hír nem csak a helyieket lepte meg – áprilisban a település központjában található vár udvarán mutatták be a prototípust, amely részben a város gyermeke is: a támogatás fejében Várpalota tízszázalékos tulajdonrészt szerzett a Magyar Motorkerékpár Kft.-ben. A friss döntés azt jelenti, hogy egy, a résztulajdonukban levő társasággal szakítják meg a kapcsolatot.
A határozat okairól az alpolgármester elmondta, hogy a képviselők döntését a halogatott és máig meg nem valósult beruházás indokolta. A 2008-ban történt szerződésmódosítás szerint 2010. május 31-ig kellett volna megkezdeni az üzem és a kereskedelmi központ építését, ám ez nem valósult meg, sőt a szükséges ingatlan megvásárlása is elmaradt.
Mázló Imrét külföldön értük utol. Csalódásának hangot adva ismertette, hogy a telek megvásárlásának folyamata egy 300 négyzetméteres területrész téves felmérése miatt még nem záródhatott le. A 8-as út mentén található teljes telek nagysága 2000 négyzetméter, amely a kereskedelmi és fejlesztési központnak adna otthont.
A Magyar Motorkerékpár Kft. vezetője elárulta, hogy a város 15 milliós támogatását nem költötték el, ezt a már megrendelt, Hollandiából érkező csarnok megvásárlására tartogatták. A tízszázalékos városi tulajdonrész jövőjéről nem nyilatkozott, de annyit hozzáfűzött, hogy a támogatással nem megvásárolták azt, hanem ő azt ajándékba, gesztusként kínálta fel Várpalotának.
A döntés mögött politikai okokat sejt Mázló, de továbbra is a településen szeretné megvalósítani a Pannonia motorkerékpár gyártását, annak ellenére, hogy már több település jelezte, szívesen adnának otthont a projektnek.




Kommentek
2010.07.26 12:28:44huta9020
A kérdés inkább az, hogy miért szállt be egyáltalán az önkormányzat. Mert ahhoz nem kell közgazdasági egyetemet végezni, hogy tudja az ember, reális üzleti tervet motorgyártásra Magyarországon nem lehet csinálni. Kétlem, hogy egyáltalán létezett valahi is bármilyen szinten megalapozott üzleti terv.
2010.07.26 12:35:42ElGatoNegro
Nos lenne egy kis mondandóm azon droidoknak akik szerint a pannónia nem elég magyar:
Vegyünk például egy közkedvelt motort, mondjuk egy yamaha R-6-ot (a típus gyakorlatilag mindegy a mondandóm szempontjából).
Most képzeljük magunk elé a motort és gondolatban mutassunk rá hogy mely alkatrésze készült a yamaha gyárban….a fékek?Neeem…a felnik?Isten ments’ !...a műszerek?Dehogy is!...az öhlins gátlók?Vicces lenne!...a gumik? A fenéket!...kábel korbács? Hehe nem…A befecskendező?...szép is lenne!
Az R-6 egy tank, pár sárvédő, és a blokkon/vázon kívül nem is yamaha termék!
Ezek után ki mondja még hogy a pannónia nem elég magyar?
2010.07.26 12:49:36EBL
Macropus Rufus!
A prototípus sehol a világon nem tökéletes! A prototípusnak pont az a célja, hogy egy már működőképes, használható, sorozatgyártható darabot mutassanak be, amit utána lehet kritizálni és ezen kritikák alapján a hibákat a sorozatgyártásban javítani.
Sőt! A prototípus után jön a próbagyártás, ami még mindig nem a legvégső változat, mert bizonyos technológiai hibák ilyenkorra jönnek elő.
2010.07.26 12:52:46apamacko
ElGatoNegro : Igen, beszállítóktól jön, de arra a motorra tervezték a gyáriak, vagy terveztették a beszállítóval.
A motorblokk is bizony fontos, hogy saját legyen lehetőleg, de még az is lehet máshonnan, ha van egy jó váz, és még pár saját ötlet.
pl. Cagiva 650 Raptor, ami ugye SV blokkos, de mégsem gagyibb.
2010.07.26 13:03:18rambo jr
Előre tudtuk, hogy nem valósul meg semmi, évek óta ez a Mázló csak hitegette az önkormányzatot, meg az embereket. Csak az a ..... polgármester állt ki mindig mellszélességgel ez mellett az ügy mellett, és mivel most őt és brancsát arrébbtolták a mézesbödöntől, így könnyen leszavazták a képviselők a tervezetet. Ez az idei dátum, már a sokadik hosszabbítás volt Mázló számára. Mindig kibúvókat keresett, mellébeszélt, és a polgármester még ekkor is pénzt adott neki. Már akkor eléggé nagy volt a felháborodás itt Várpalotán. Mi nem sírunk a gyár után, ti se tegyétek :)
A Mázló meg egy nagy ..........
2010.07.26 13:03:48EBL
Most mindenféle politikai oldalt mellőzve szerintem volna igény egy puritán, technikájában nem kissé avítt, éppen ezért talán megfizethetőbb, megbízhatóbb motorra. Mint amilyen akár ez a Pannónia is lehetne az analóg műszereivel, a kikukucskáló kábeleivel, a gagyi hűtőrácsával.
Persze először kis sorozatban rendelésre lehetne összeszerelni évente max. pár tucatot egy kis, eldugott összeszerelő műhelyben. Ha van rá nagyobb igény, akkor utána kell gondolkodni a nagyobb sorozatú gyártáson.
2010.07.26 13:07:01Harlequin
Attól függetlenül, hogy a motor ronda mint a bűn, azért ez inkorrekt. Mindenesetre mernék fogadni, hogy majd valami focival kapcsolatos dolog, fog ott épülni.
2010.07.26 13:14:46laci998
Apa kezdődik.
2010.07.26 13:22:05Nixon
Mázló egy barom! Vissza se kéne engedni az országba!
Nekem ilyen új pancsi kéne: T5 kinézet, tárcsa fék, dr 350 blokk, (mint a Beta gépeinél)!!! Akkor szép is lenne és megbízható is!
2010.07.26 13:36:00baxigáz
Nixon...igazad van, retro T5 kellene, vinnék, mint a cukrot, monjuk én tennék bele egy 650-es egyhengeres blokkot,hosszú lökettel, minőségi kidolgozás mellett....legalább 65% hazai alkatrésszel és összeszereléssel, a fékek, teló, stb. lehetne külföldi beszállítótól. A formatwervezésre meghirdetnék egy hazai tendert végzős, illetve fiatal ipari formatervezőknek....pl. diplomamunkaként....aaaztán hajrá.Tendereztetném a hazai beszállítókat is, nem létezik, hogy nem jönne ki valami szép moci....Egyébként meg Várpalotának igaza van, egy ilyen motorhoz szerintem nincs olyan ember aki szívesen adná a nevét, a "minőség" szemmel látható és az is, hogy ebből jó nem fog kisülni, itthon a gagyi vázon kívül szinte semmit nem gyártanak, csak az összereszerelés magyar.
2010.07.26 13:36:37!MegaStorm
Ezt a maszat gépet nem sajnálom.
Inkább azt sajnálom hogy mindig hagyjuk hogy valaki az orrunknál fogva vezessen bennünket...
2010.07.26 13:44:43baxigáz
Egyébként három gép kellene, egy stilulos robogó, egy kettőötvenes mindenes,strapára és az a retro T5...ennyi.Szerintem a BME hallgatói bármikor megtervezik....Persze pénz nélkül álom.Olyan ez, mint az Aranycsapat, a nagy Magyatrország,ja ééés a nyugati jólétünk.Sose lessz....de ne legyen igazam.
2010.07.26 13:46:18Riasom
baxigáz,
ennek a Pannóniának a formaterve is gyakorlatilag így készült, tehát egy fiatal magyar formatervező csinálta asszem diplomamunkaként (az egyik korábbi indexes anyagban szerepelt is, Tamás a keresztneve), őt sajnálom az egész történetből a leginkább, azt se tudom, kifizették-e.
2010.07.26 13:49:41baxigáz
Uraim! Lehet, hogy szinte mindent beszállító gyárt, de azt az adott motorhoz tetvezték és úgy rendelték meg a beszállítótól....a pannóniával azonos kaliber ccm-ben az Aprilia 6.5 MOTO, nézze meg mindeni és aztán mondja meg, hogy melyik kellene...
2010.07.26 13:52:37baxigáz
Riasom...az lehet, de nem tender keretében... megadjuk a paramétereket, aztán a beérkezett pályamunkákat zsűrizzük...Nemááá, hogy ez volt a legjobb...Nem akarok szerénytelen lenni, de három hónap alatt ettől nagyságrendekkel szebb és jobb gépet állítok talpra a nullából, ha tizedannyi pénzt kapok. mint a Mázló...pedig én csupán középiskolában géptan keretében tanultam motortervezést - érettségi tételem is az volt konkrétan -.
2010.07.26 13:57:15baxigáz
[link]
2010.07.26 14:09:14baowah
baxigáz - hüpp, nekem ilyenem volt, imadnivalo motor
2010.07.26 14:09:18!MegaStorm
Az Aprilia egy gyönyörűen kivitelezett darab, csak nemigazán passzol a stílus ehhez a kategóriához...
2010.07.26 14:13:19ZON
baxigáz: egyedinek egyedi, de nyilván nem véletlen, hogy az Aprilia hamar leállt a gyártásával.Az a baj, hogy a kisszériás termelés nem tud alapot teremteni műszaki fejlesztéshez, a külső gyártó meg nyilván keresni akar a motyója átadásával.
Szerintem is inkább valami Yamaha SR500-hoz hasonló, klasszikus motorral lehetett volna próbálkozni.(Tényleg, vajon a Yamaha a gyártása leállítása után a MÉH-telepre vitette a szerszámgépeit, öntő - és présformákat, vagy lezsírozva várnak egy hangárban?)
2010.07.26 14:17:21Autopeti
Nagyon sajnálom, hogy ilyen nehéz feltámasztani a régi márkákat. Pedig volt Jawa, CZ, Simson és Manet is, a családban mindenki tudna mindegyikről mesélni pár dolgot. De amelyik nem is szűnt meg,arról sem hallani sokat...
2010.07.26 14:23:24baowah
ZON: nagyjabol 4200 darab keszult belole, ebbol kb 2000 elment a nemeteknel. tenyleg nem volt sikeres, de neha ez kell, hogy valami future classic-ká váljon, ez már most az.
2010.07.26 14:26:37kenya5
Milenne ha estleg az Amcsi motorok cimü Discovera sorozat alapján ált volna fel Mázló Úr?
Úgyebár őkis pincében kezdték és szép lassan de biztosan az egekbe törtek:)
Szereintem ez csak ezen az elven menne mai gazdasági helyzetben,kevés de képzett szakember és jó vezető!
2010.07.26 14:30:27!MegaStorm
Szerintem simán megállná a régi Pannónia modernizált külsővel a helyét a mai világban, jó pédlák vannak erre, igaz az autógyártásban: Fiat 500, Mini, stb...
Itthon tuti sikeres lenne.
Természetesen kellene a modern belső is, de a legtöbb vásárló úgyis a külsjét nézi elsősorban. Ha az nem elfogadható a számára akkor nem veszi meg úgysem.
2010.07.26 14:31:43toncsi64
Az én olvasatomban ez most úgy néz ki, hogy Várpalota eddig legalább tudta kinél van 150 milliója. A jövőben már valszeg nem...
2010.07.26 14:42:25Rocso Cafe
Szerintem ezen nincs semmi meglepő. Az utóbbi időben hány motorgyártó (akár külföldi) cégről hallottuk, hogy feltámad? Szép képeken kívül nem lett belőle semmi. Szerintem ez nem magyar sajátosság, ez a piac. A Pannónia/Danuvia névre meg max pár ember izgul rá egy 10...9...8...7... miliós piacból.
Amerikában kicsit más a helyzet. Ott elég két kereket összedrótozni, legyen rajta lámpa oszt mehet az útra. Annyi emberből csak meg veszi valaki. Magyar országon még a csavar színére is kell a hatóság engedélye.
2010.07.26 14:46:02pumajoe
Nagyon jol tettek, hogy meg idoben elhagytak a "sullyedo hajot". Ez egy vicc. Egy jol csengo, ertekes, patinas nev meggyalazasa, semmi mas. Ja es rablas, felesleges penzszoras. Semmi koze ennek a PANNONIA-hoz. Jobb lesz mindenkinek, de fokepp ennek a legendas markanak, ha nem lesz ebbol semmi !
2010.07.26 14:48:36-+Seth+-
Látom a sötétség itt is felütötte a fejét. Nem kedvez a gazdasági és politikai helyzet semmilyen termelő tevékenységnek. :)) Istenem. Rossz hírem van, az már nem is fog MAGÁTÓL sosem kedvezni. De aki nem IMF hitelből akar megélni vagy az EU álságos kitartotja lenne annak kénytelen kelletlen termelni kell, de mint a barom. A lényeg, hogy nem mind1, hogy mit. Valóban, ezt a motort felesleges, DE ha szépen összerakták volna és egyedi lenne akkor kisszériában lenne rá kereslet. Ilyen baromságot meg ne hordjatok már össze, hogy semmi sem magyar rajta. Ki esztergál manapság motorblokkot az udvarban? Senki, meg futóművet sem, meg úgy mást sem. Max az idom. lámpa, segédváz amit házilag csinálnak és amitől egyedi lesz, illetve maga a design és a minőségileg, ízléssel összeválogatott alkatrészek. Viszont az üzem ide adózna, itt adna munkát. Kellene a motorgyártás mint egy falat kenyér. Csak könyörgöm: ésszel!
2010.07.26 14:50:41Bazsi(HUN)
Azért a nevet sajnálom.:) Danuvia mondjuk már az elejétől jobban tetszett.
Én is azon a véleményen vagyok, hogy nem kellene 500 feletti gépeket építeniük. Csakháááát, mint ez sokszor itt is felmerült a hatalmas motorozási tehetséggel megáldott magyaroknak a motor 650-től kezdődik... Elég lenne eleinte a palettára egy kis rotyogó (mondjuk egy ilyen sachs madass stílusban, de valami rakodási lehetőséggel, hogy mégis praktikus legyen). Aztán egy 400/500-as szaladgálós motor, ilyen kis naked beütéssel. A retro pedig lenne 250-es és esetleg 500 blokkal (mint az enfield) T5 kinézettel. Ha pedig ez mind bejön be lehetett volna adagolni a P széria kinézetét. Jöhetett volna 500-as P 20-ra hajazó 2 hengeres retro gép (ilyen cafe racer-es), és akik kisebb motorra vágynak, azoknak P 10 alapú 250-es 1 hengerrel (mert most is P 10-em van:)).
Ezek csupán az én álmaim...:D
2010.07.26 15:02:34hovarju
Mégis van igazság a földön ...
Csak rájöttek Várpalotán, hogy bedőltek egy szemérmetlen csalónak.
Csak azt nem értem, emberek, ez már látható volt az első perctől kezdve !!! Aki beszélt legalább egyszer mázolú úrral, nem tűnt fel, hogy hazudik, mint a vízfolyás?
Tényleg, a naivitás ilyen mértéke elrettentő - akkor megkérdőjelezem, tényleg ilyen emberek vezethetnek önkörmányzatot?
2010.07.26 15:02:36FEKI
Gondoltam, ha vennék egyet, a magyar ipart támogatnám. Így most megyek és veszek egy BMW 1200 GS-t :-( és ezzel kénytelen vagyok a német ipart támogatni :-(
2010.07.26 15:08:21Hd
Ez vicc !
A hátsó lengéscsillapító gumigyűrűje már most repedezett ?
Így kiállítani.
2010.07.26 15:11:45Falusi
inkább fikkantsunk és szidjuk az eu-t vagy valami küffödit. ahhoz jobban értünk.
2010.07.26 16:00:23lujo405GL
Szeretnék hinni a feltámadásában, de ez a motor vmi szörnyű. Miért:
- a gagyi csirkerácsos hűtő miatt
- PC ventire hasonlító valami a hengerfej felett
- szigszalaggal körbetekert marék benzincső jobbról
- szanaszét lógó kábelek
- übergagyi jelvény a tankon
- valami ezeréves hátsó teló (lehet ETZ-é) feketére fújva, hogy ne látszódjon a kora (meg gondolom a lepattogott eredeti krómozás), kár hogy a szilent ki van rajta repedezve, így elárulja magát...
- a tank formája is elég gáz
Muszáj volt minden -a helyi szeméttelepen fellelhető- ócskavasat felaggatni rá?
Szerintem fussunk neki még egyszer...
2010.07.26 16:17:57Fricibá'
Szép kerek, magyar történet.
2010.07.26 16:31:07baxigáz
Az Aprilia 6.5 MOTO-ra csupán a műszaki és esztétikai igényesség miatt hivatkoztam. A Pannónia sajos ebben a formájában, minőségben úgy néz ki, mint a Praktikerben árult gagyi kínai Quad.Szerintem is pincéből kellene kezdeni és szépen okosan felépülni, ha lehet, ha meg nem maradni kisszériásnak, annak aki meg akarja fizetni a magyar retrot.Ma szerintem ettől többre nincs igény, árban a tömeggyártókkal nem lehet versenyezni semmilyen szegmensben, csak az egyedit lehet(ne) kiszolgálni, de ahhoz is ár/érték/minőség arányban nagyon a toppon kellene lenni.
2010.07.26 16:31:37Egi78
Akartak csinálni egy RETRO-s hangulatot idéző de modern sporttúraendúróracinges gépet, csak kúrvára NEM jött össze, így a képeket nézegetve, ki a faxom vett volna ilyet? Nem beszélve a műszaki tartalomról.....
2010.07.26 16:40:10baxigáz
Az aranyozott felni, meg telo szerintem Győzikének csinálták....őt tudnám rajta elképzeni....Na mentem, mert menten elhányom magam.
2010.07.26 16:51:58nitrobi
Amikor először halottam erről a Pannonia dologról azt hittem a Derbi Mulhacen 659 -hez hasonló géppel fogunk találkozni. Abban sem saját fejlesztésű blokk van hanem a jól bevált XT600 és igényes gép. (Mint az aprilia moto 6.5)
2010.07.26 16:52:38nitrobi
XT660 -nal vannak szerelve elnézést az elírásért
2010.07.26 17:11:32pet77
Ügyes szélhámos, csodálkoznék, ha a 15 millából egy fillért is visszafizetne...
Pannoniát feltámasztani kapitalista környezetben legalábbis kegyeletsértés...
...nyugodjon békében...,inkább vigyázzunk jobban a még fellelhető példányokra, és ne akarjuk a történelmet újraírni.
2010.07.26 17:15:05pet77
Apropó:
Mi van a danúvia projekt-tel???
Az sem tűnik életképesnek..., ugyanis a szabványalkatrészekből összeszerelt motorkerékpárt már rég megvalósították nálunk fejlettebb és fejletlenebb országok is, döntően olcsóbb nagyszériás kivitelben, és még nekik sem garantált a siker...
2010.07.26 17:44:29vtx18
Nemreg olvastam 1 kulfoldi szaklapot ahol a motorkerekpar gyartas haszonreszesedeset boncolgattak azaz, hogy mennyit nyernek a nagyobb gyartok 1-1 gep eladasan,
A vertiszta profit valahol 2.2-2,9% kozott van es a nyersanagok ill,alkatreszek kerulnek a legtobbe kb., 70-78% -a az alaparnak.
Ha mazlo jo manager tudhatta, hogy csak nagyon nagy eladasokkal es sok ev utan lehet profitot termelni a mai panikhangulatu, egyre betegebb piacon.
Nekem szemely szerint kibaszottul teccik az uj Jawa California/rajz egyenlore/ de semmi kuszasag, nagyon letisztult egy cucc,nezzetek meg
2010.07.26 17:48:38vtx18
[link]
2010.07.26 18:05:25Easy Player
"A döntés mögött politikai okokat sejt Mázló, ..."
Mázló mögött pedig senki, semmi innovációt nem sejt. Hacsak a photoshoppolást nem tekintjük annak. Ez a járműgyártás kínai iskolája, amolyan kínai Chinese Kit Bike. A világ nagyobbik felén erre befektető nem alapoz, a piac pedig nem nyílik meg.
2010.07.26 18:07:41Easy Player
Helyesen:
... amolyan Chinese Kit Bike.
2010.07.26 18:09:31baseldon
Az a velemenyem, hogy az onkormanyzatnak a lakossagot kellene tamogatnia, nem pedig uzletembereket. Most abba ne menjunk bele, hogy milyen uzletember az itt emlegetett manus. Varpalotaiak, tessek masik onkormanyzatot valasztani! Nem szegyen az. Ki kellene mar noni az elozo izmusokbol, ahol a leghulyebbet tettuk meg vezernek, mert ertelmes ember nem akarta blamalni magat. Most mar elore kene lepni. Mindenkinek jobb lesz. Ertem en, hogy egy ekkora onkormanyzatnal 15 milla nem nagy le, es inkabb csak jelzes erteku, de vannak ott csaladok, akik megerdemelnenek legalabb ekkora tamogatast, megsem kapnak semmit. Nem az ingyenelo kisebbsegre gondoltam, hanem azokra, akik valoban tudnak elni a tamogatassal, nem csak visszaelni.
2010.07.26 18:45:13gyvy
Igazi magyaros történet, sajnos várható volt hogy ez lesz a vége. Bármennyire szép dolog a lokálpatriotizmus meg a régi, hazai márkák szeretete, sajnos tudomásul kell venni hogy ezekre üzletet építeni nulla háttérrel, nulla tőkével nem lehet.
2010.07.26 18:54:08kill-r
úgy látszik várpalota vezetése olvassa a tb-t. nagyon helyes, örülök neki.
2010.07.26 18:58:19Bazsi(HUN)
vtx18:
Na ez tetszik!:D Így ilyen formában!:) Mekkora lenne benne a motor?
2010.07.26 19:03:06Oldm4n
Bazsi - LEGALÁBB EZT VÁRTAM VOLNA Pannonia néven. Vagy valami ilyesmit. Ez a Jawa a régi "malac", négyütemű blokkal, tárcsafékkel, kicsit kipofozva - ÉS GYÖNYÖRŰSÉGES!!!! De ez a merénylet, amit a Pancsi ellen elkövettek, minimum kötelet érdemel.
Ez a California kapható valahol? Vagy csak egy terv? Vagy csak egy álom? Mi ez???? AKAROM!
2010.07.26 19:10:27kill-r
hát ja, ez a jawa legalább tényleg emlékeztet a régiekre, de amit itt nekünk el szerettek volna adni pannonia név alatt, annak semmi köze nem volt a névadójához...
2010.07.26 19:12:28kill-r
@Oldm4n: legalább a guglit eröltetnéd, több mint egy éves hír a tb-n:[link]
2010.07.26 19:13:57Oldm4n
Közben megtaláltam az új malacos cikket. 1.2MFt a reális új ára- és már adnám is le a rendelést. Jawa pirosban :) Persze, ha közben egy normális, nem profitcentrikus vállalkozó (és nem 'álalkozó') valódi Pannóniát gyártana, amiről azonnal, messziről felismerem, hogy Pancsi (és erről pl azonnal láttam, hogy egy Jawa) akkor inkább azt venném. Igaz, én malacon tanultam '979-ben...
2010.07.26 19:15:07Oldm4n
Egy újszülöttnek minden vicc új... És nem nézegetem napi szinten mondjuk a Verhovina gyár távlati terveit... tényleg, meg is nézem.
2010.07.26 19:40:49ElGatoNegro
A mondandóm szempontjából még az is mindegy, hogy a külső beszállítós alkatrészt az adott motorhoz terveztsék vagy pedig nem....de mindegy...
2010.07.26 20:06:02Ubul a vírus:D
örülök hogy legalább a várpalotai önkormányzatban van egy értelmes ember aki felébredt és észrevette hogy nem kéne a magyarisztáni 20 éves vajúdás 21. évében is pár szarláda ingyenélését támogatnia több tíz millióval amiért más 10 évet melózik.
Én ráadásként még egy régvolt márka nevének felhasználása és jóhírének lejáratása vádján is beperelném őket.
2010.07.26 20:19:14Ubul a vírus:D
2010.07.26 18:45:13gyvy
Nem anyagi eszközök hiányáról volt itt szó, hanem a szakértelem, meg a jóízlés teljes hiányáról. Azért urambocsá 15 millió forintból ha valaki komolyan gondolja a motorépítést 3 szakember bevonásával olyan prototípust tudna építeni amivel nemzetközi versenyeken simán győzeléemesélyes lenne.
De ne akarjon senki egy olyan országban motorgyárat építeni ahol egyáltalán nincsenek meg a részegységekre specializálódott cégek. Csak egy futómű, vagy fékrendszer gyártásához külön gyártósor szükséges. Arról nem is beszélve hogy egy üzembiztos blokk legyártásáhogy kapásból egy külön üzem szükséges, az nem egy olyan művelet amit pár lelkes amatőr sikeresen le tudna gyártani.
2010.07.26 20:34:18Gombaraz
Hál istennek sok a szakember itt...miért nem állítotok talpra egy gyártható, mindenki számára megfelelő gépet, ami lehetőleg olcsóbb mint bármi más...??
Nem látom a többi jelöltet, csak a pofázás megy, de az nagyon. Márkanevet is vásárolhattok, mint bárki más és és támogatást is szerezhettek...miért nem teszitek??
Ezért nincs előremozdulás ebben az országban, mert itt a legtöbben a másik fejét akarják a víz alá nyomni, hogy fent maradjanak, de így előbb utóbb mindenki megfullad.
2010.07.26 20:38:59gyvy
Ubul a vírus:D
anyagi eszközök mellett, igen, a szakértelem is hiányzott. 15 mill. ből prototípust elképzelhető h lehet építeni, de hogy sorozatgyártást beindítani nem, az biztos. Sajnos tudomásul kell venni pénz nélkül nem megy, ill. a pénz önmagában kevés.
2010.07.26 21:22:54gnme
cső Ubi
igen igen, hiába akarják most katát megba*ni a minimálbérre beidomított alulképzett sori forrasztó szakmunkásokkal, az nem fog menni
nem kellett volna szolgasorba kényszeríteni a kétkezi munkásokat és eltorzítani a munkaerőpiacot kábelkorbácsgyárakra meg összerakási utasítások alapján "összerakó szolgákra" évtizedeken keresztül (!)
akkor talán lehetne blokkot önteni, villaszárat megmunkálni
fodrászok, kőművesek, cukrászok, szakácsok nem fognak tudni az iparban forgácsoló szakmunkásként dolgozni (...)
2010.07.26 21:29:29Neonknight
Petee: Nem Várpalota, hanem Mázló volt aki nem teljesítette a szerződést.
Az idén már a SOROZATGYÁRTÁST kellett volna megkezdenie, és még a prototípus sem felel meg az Euro3-nak, gyártócsarnok meg nincs is.
2010.07.26 21:33:58Gomulka Béla
Sebaj, majd csinálunk Mahindrát, átmatricázva. Négyszemélyes, családi változatot, a forrasztósori munkások számára. A kapitalizmusból nyertesen kikeveredettek meg majd vesznek béemvét, hatmillióért.
Nem Pannónia kell, hanem forradalom.
2010.07.26 21:39:52TSiga
Ez tipikus: nagy fellángolás, aztán vissza az egész.
Nincs valakinek egy felesleges nagy telke?
Meg valakinek egy csarnoka?
Meg néhány szerszáma kölcsön?
Ha a hazai motorosok és benzinőrültek összefognának, talán hamarabb összejönne egy szebb motor is és a sorozatgyártás is előbb elindulna.
Ugye asszem nemrég mutattak be egy új magyar buszt. 6 mérnök és 7 szerelő csinálta. Állami "segítség" nélkül...
2010.07.26 22:25:04Hiissaa
bocs, várpalota. egy kutya
2010.07.26 22:38:12nikó 78
Tsiga jól látja szerintem is vicc volt már az egész történet.Én amikor láttam a képeket,nem hittem el,hogy ez az izé ilyen sokáig készült.Engem mondjuk újra a hátsó rugóstag képe késztetett röhögésre,ja,és a hűttőtakaró.Nem hiszem el,hogy csak erre lehetünk képesek.Mindenesetre,én is úgy gondolom,hogy valamiféle retró utánérzés nagyobb siker lett volna,bár kétségtelen,hogy ez a banda szerintem képtelen rá.
2010.07.27 00:29:58muz
Nem mindig vagyok büszke a magyarságomra.
2010.07.27 08:06:21BUBISBUBLEK
magyarland magyar szarsággal .... haggyuk is...
2010.07.27 08:32:40Pizza zabáló
ányászváros
2010.07.27 08:37:03dennisthemenace
El gato negro:
Az eredeti Pannonia is egy összelopkodott, innen-onnan koppintgatott szar volt. Egyszer menj el a birminghami múzeumba és vess egy pillantást a korabeli BSA-k láncvédőire, teleszkópjaira,lámpáira.
2010.07.27 10:11:06formatervezo
Megnyugtató érzés látni, hogy ennyi szakértő olvassa a blogot! Egyértelmű, hogy egy kész tervet könnyű a karosszékből, a monitor kellemes takarásában, arc nélkül a porba gyalázni. Egyszer mi lenne, ha a "blogrambo" mentalítást megpróbálnánk lecserélni értelmes diskurzusra?
2010.07.27 10:11:50formatervezo
Mi történne, ha végre látunk egy kezdeményezést, nem azzal próbálnánk rendkívüli szakértelmünket csillogtatni, hogy a létező összes elemét sárral dobáljuk, majd a végén gyorsan hozzátesszük, hogy a hátsó kertben, egy hét alatt jobbat dobok össze. Sajnos attól félek, hogy az ilyen önjelölt, egyszemélyes „motorgyáraknak” fogalma sincsen arról, hogy milyen folyamat, mire egy komoly gyár kifejleszt egy új modellt.
2010.07.27 10:12:30formatervezo
Normál esetben ez a 15 millió forintos összeg egy lámpabúra fröccsöntő szerszámának a felét sem fedezné. Ilyen körülmények között hogyan lehetne a motor minden eleme egyedi? A tank, a lámpa, a hátsó idom, mind-mind egyedileg tervezett, gondosan hozzájuk válogatott, katalógusból rendelhető alkatrészekkel. A futómű egy olasz motorgyár mérnökének közreműködésével került kialakításra.
2010.07.27 10:13:00formatervezo
Mégis mi a probléma? Hogy nem egyedileg fejlesztett motorblokk kerül egy 50 darabos szériába? Próbáljuk már meg felfogni, hogy mekkora teljesítmény, hogy ma Magyarországon sikerült létrehozni egy működőképes járművet!
2010.07.27 10:13:30formatervezo
Természetesen én is látok hibákat, illetve olyan megoldásokat a motoron, amit érdemes lenne kivesézni, de ettől függetlenül rendkívül nagyra becsülöm Siklósi Tomi munkáját, hogy ismerve a körülményeket végig vitte ezt a projektet.
2010.07.27 10:14:10formatervezo
Ne hasonlítgassuk már egy Aprilia 6.5-höz amit Philippe Starck tervezett és nem elhanyagolhatóan az egyik legnagyobb motorgyár fejlesztett ki. Valószínűleg csak a tervezés többszörösébe került a Bol d’Or teljes kivitelezésének.
2010.07.27 10:14:42formatervezo
A szubjektív véleménynyilvánítás mellé néha érdemes lenne egy kis objektív szemléletet is becsempészni.
2010.07.27 11:18:31Alf
By 1973, Ikarus became the world's fourth largest bus manufacturer...
2010.07.27 11:19:41Alf
1973-ban az ikarus a világ 4. legnagyobb autóbuszgyártója volt. Szóval simán képes lenne magyarország motorokat gyártani. lazán.
2010.07.27 11:21:02SevenHorse
Én ingyen bérmentve adok mázoló urnak egy 4000m2 telket öszközmüves csak huzza fel a mühelyt rakja tele gépekkel majd én épitek motort. :DDDDDDD
Baxi ez gyönyörü járgány oda ver vazz.
Egyébként én is retro párti vagyok modern kivitelbe.
2010.07.27 11:41:45SevenHorse
gnme sajnos maximálisan igazad van. Lakatosok,nc-cnc gépkezelök helyett minden jöhet.Dolgoztam olyan fém meg munkáló gyárban vazz egy müszakban 4en voltunk géplakatosok az 50 emberből a többi ács,asztalos,szakács, ecetere ecetera de még órás mester is volt :DDDDDDDDDDDDDD
2010.07.27 17:16:06odb
SevenHorse: az a baj, hogy ez ördögi kör. Addig nem lesz szakképzett munkaerő, amíg nem fizetik meg és nem tudja garantálni valaki, hogy pár éves szakképzéssel az ember munkát kap ebben az országban. Aki biztosra akar menni az elmegy katonának, rendőrnek, tanárnak, orvosnak - ezekre mindig van kereslet, a diplomásokat pedig felveszik valami szakmunkás helyre ha más nem. Viszont szakképzett munkaerőt nem termel már ez az ország.
2010.07.27 18:32:33Bazsi(HUN)
"1974-ben a Yamaha gyár szakemberei már konkrét tárgyalásokat folytattak egy negyvenezer négyzetméteres csepeli beruházásról, mely évente ötvenezer japán-magyar motorkerékpárt gyártott volna, 70 százalékban exportra, ám az akkori vezetés elszabotálta az ötletet."
@dennisthemenace: Eléggé nagy hülyeséget mondtál. Valószínűleg azért kellettünk a Yamahának mert egy összekoppintgatott szart gyártottunk. Kellett mögé a nagy SZSZSZK, de működött, amíg volt. Kár érte.
Ekkor lett elb*szva az egész.
2010.07.27 23:11:36ElGatoNegro
dennisthemenace: Ha lehetőségem lesz, akkor elmegyek....cserébe pedig olvasdd figyelmesebben a hozzászólásomat....mert valami egész másra válaszoltál.
2010.07.28 08:37:06SevenHorse
Formatervezönek:Kedves barátom én pozitivan állok hozzá mindenhez de ha kezdő formatervező lennék én biztos nem adnám a nevem ehez a fos talicskáhóz.Söt még le is tagadnám hogy közöm van hozzá.Annyira látszik a hozzá nem értés hogy már fáj.Bár a negativ reklám is reklám.Ezen a motoron érezhető a pénz szaga.Gondolom azt monták a palinak rajzolj valami szart mi meg majd jol le huzzuk a balekokat.Na ebből ez lett .:DD Ennyi idő és pénzből már lehetet volna jó motort is faragni.Csak ehez szoltak hozzá a hir olvasoi.
2010.07.28 21:32:04Neonknight
Sajnos ezt a gépet formatervezőknek építették nem pedig motorosoknak.
Ronda a hűtés elhelyezése.
A lámpa-tükör-ülés hármas tetszik, az összes többi gáz.
Nem egy ilyen bokorugrót, hanem inkább egy igazi café racert kellett volna építeni e köré a 3 jellegzetes elem köré. Egy a P20-as arányaival rendelkező váz-futómű közegben még szép is lehetett volna az eredmény.
Az Oberdan Bezzi féle Jawa Californian-tervhez hasonlítgatni jó móka, de sajnos azt sem gyártják.
2010.07.29 14:15:06Bq
Ühüm... Hollandiából gyártócsarnok? Itthoni vállakozó nem tud könnyűszerkezetes csarnokot építeni? Ráadásul egy értelmes méretű, a kötelező kommunális létesítményekkel együtt, mikor van meg 15 millából? Meg, 300m2-es telekrész hibás felmérése miatt? Ha NAGYON akarták volna, pillanatok alatt el lehet intézni az újrafelmérést, főleg, amíg önkormányzati hátszél is van... Még a süllyedő hajón is a félrepofázás megy...
2010.07.29 17:33:44559
formatervezőkém!
Ha neked lenne ehhez az ocsmány szarhoz közöd, akkor biztosra veszem, hogy motorkerékpárhoz nem sok közöd volt eddig.
Életedben eddig nem éreztél rá arra, hogy mi a szép a motorozásban és mi tud szép lenni egy motorkerékpárban.
Ajánlom, hogy maradj inkább csöndben!
2010.07.29 17:48:42bervas
formatervezo:
Altalanossagban nem a szakemberek belefeccolt idejevel es munkajaval van a problema, hanem az ugylet menedzselesevel. Ha ertelmes, felelos a vezetoseg, jo szakemberekkel jo termeket keszit. Ha nem az, a legjobb akarattal is a cikkben szereplo iranyba megy el a dolog.
2010.07.30 09:54:17Vamos
Tipikus,szomorú és...magyar...
2010.07.30 10:15:27lujo22
Az új Széchenyi tervben meg kell próbálni pályázni. :-)
De az is bolond, aki pénzt adna rá.
a volt keletnémetek is az MZ-t megpróbálták feltámasztani, pedig nekik nem kellett teljesen nulláról kezdeni, és belebuktak.
A motorosok sznobok, néhány európai márkát leszámítva ebben a japánok dominálnak, a magyar piac túl kicsi, eleve reménytelen a magyar motorgyártás újraélesztése. Sztem.
2010.07.30 11:41:05torokszultan
"Oszt má' mér' " sznobok a motorosok?
2010.07.30 15:37:51formatervezo
559!
Nem én terveztem a motort, de ha sikerült elolvasnod amit írtam ez szerintem egyértelműen kiderül! Valóban nem vagyok motoros és pont ezért nem is mentem bele olyan részletekbe amihez nem értek. Amivel a probléma van, az elképesztően cinikus mentalitás amit Te is képviselsz. Attól, hogy ocsmány szarnak titulálsz valamit nem leszel a téma szakértője. Ahogy "Bervas" mondja a menedzselés egy egészen más probléma és az pedig, hogy Magyarországon igen gyakran nem európai színvonalon szerveződnek a dolgok azt hiszem tényleg nem kérdés.
Gondolom, ha menne, akkor nem az „ajánlom, hogy maradj csöndben!” stílusú offenzív mondatokkal reagálnál, de nyílván a szakértelmed teljes hiányában ennél összetettebb érveket nehéz lenne felhozni.
2010.08.03 12:03:13tuner1
formatervezo
"Mégis mi a probléma? Hogy nem egyedileg fejlesztett motorblokk kerül egy 50 darabos szériába? Próbáljuk már meg felfogni, hogy mekkora teljesítmény, hogy ma Magyarországon sikerült létrehozni egy működőképes járművet!".
Így van..ráadásul még ellenszélben is kell dolgoznunk!!..én már csak tudom!!..ez egy echte fos ország fos emberekkel és ezalatt nemcsak a politikusokat, meg az ócs "ribanc" bankárokat, pénzügyi majmokat, tolvaj kövér rothadó belű kéjenc Tádékat mondom...ez az ország nem tartja semmire a fejlesztőket...fejlesztesz???..rohadj meg, dögölj éhen, senki nem kért meg rá...ahhoz hogy itt eladd magad, ahhoz nem kell semmi más..legyél Tádé, egy rohadák politkusnak a gyereke, egy bankár férekúrásból származó zabigyereke és kész!!!
2010.08.03 12:04:56tuner1
A Széchenyi kártya jó dolog, de nekünk BAR listás fejlesztőknek mi a fasz jut?...1,2 millió embernek mi a fasz??...tehát őszintén mondom..fos hely fos emberekkel..Fosföldön
2010.08.03 12:07:00tuner1
Ez a motor, Pannónia, egy prototípus, egy egyszerű proto, ehhez még kell kb. 100 milla, mire meg lesz a harmadik proto..és kell még kb. 200 milla, hogy Motornak lehessen nevezni...ez a lényeg..de ki a franc adna ilyenre pénzt??...igaz??...senki, hát ezért néz ki így..még...és marad is...
2010.08.03 12:08:37tuner1
Ezért egyszerű idehívni a multikat és még cseppen a zsebbe is valami..ez egyszerűbb, de a világ legdrágább megoldása..olcsóbb lenne a hazai fejlesztőket támogatni, nem is beszélve a "saját" fajtánkról...ugyan már.ez a cikk nem jött volna létre, ha minden úgy működne mint nyugaton
2010.08.05 09:26:12lujo22
Ne álmodozzatok. Ha megnézitek az összes volt szocialista ország járműgyártását, ha azokat nem vásárolta fel vmelyik nemzetközi multi, megszűnt. A Skoda se lenne ha nem vette volna meg a VW, Zaztava utolsókat rúgja, ha nem veszi meg a Fiat, az oroszoknál is a Lada Renault segítséggel fejleszt, mert a termelése meredeken csökken, Volga amerikai licensz alapján gyárt kocsikat, és egy sor nyugati cég szereltet össze ott. És mindenki szob, a románok jó része is lenézi a Daciat, pedig ez m nem az a minőség, és nyugaton, ahol korábban nem ismerik, jól veszik.
Tehát száz szónak is egy a vége, magyar motorgyártás a kis magyar piacra drága lenne. Akkor inkább egy márkásabbat ezért az áron, amely mögött komoly háttér van, és amelyet használtan eladva nem bukik az ember rajta anyagilag. Nézzétek meg az Uralt, használtan nincs ára.
2010.08.05 10:06:13lujo22
Természetesen a motorfejlesztőknek minden elismerés a sok időért, munkáért, és befektetett pénzért, de azt hiszem, ők is sejtik a lelkük mélyén, mi kis piac vagyunk, hogy jó, és szép motort gyártsunk versenyképes áron.