Igazán kívánatos nyolcszázas

2010.08.30. 14:36 - Hírszerkesztő

Amikor a Kawasaki 1999-ben bemutatta a W650-et, motorosok százezrei éreztek kényszert a birtoklásra. A csodás retró gép mégsem lett sikeres: a forma telitalálat volt, de a 49 lóerőt kevesellték az erősebb gépekhez szokottak.

2006-ban beszüntették a gyártását: a japán piac nem tartotta el a sorkettes, levegős, királytengelyes vezérlésű motort. Úgy tűnik, a Triumph Bonneville töretlen sikerét látva a kawasakisok meggondolták magukat: angol sajtóértesülések szerint a W immár 800 köbcentivel tér jövőre vissza.

A pletykák szerint 60-65 lóerős, nyomatékos kivitelre számíthatunk. Ha számításba vesszük, hogy a Triumph-ot, a Harley Sportstert és a Guzzi V7-et leszámítva eltűntek a régies stílusba öltöztetett levegős kéthengeresek, akár még sikeres is lehet a motor – mindenképpen szükséges lenne egy markáns típus a Kawasaki sápadó kínálatába.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2010.08.30 14:45:40zöldi

    Húúúúúú,blokkolnám!

  • 2010.08.30 14:48:50intruderjani

    Tetszik. Kéne. De nem két misiért...

  • 2010.08.30 14:51:41scheerti

    Hű, de mocskosul kéne. Pedig nem szeretem a retro cuccokat, de ez a forma odabasz.

  • 2010.08.30 14:52:40Psziho

    csodaszép,ezen bezzeg nem csattog a vez. lánc

  • 2010.08.30 15:22:37Bazsi(HUN)

    Szép szép, már a hatszázas is tetszett! Viszont az áruk nem!

  • 2010.08.30 15:27:13tommodore

    besza.. behu.. Ez csodaszép gép, nem kérdés, hogy kéne-e - bár új motor ára miatt nálam eleve nem játszik sajnos.

  • 2010.08.30 15:27:46Blackdeath6

    Formára majdnem olyan mint a kis zephyr-em, csak az szebb. :)

  • 2010.08.30 15:29:23El Bándi

    Ezt azonnal megvenném.

  • 2010.08.30 15:40:41ZON

    Micsoda lepucolt bobbert lehetne belőle építeni !

  • 2010.08.30 15:42:11R850R

    intruderjani: 2 misi? haha! több lesz az.
    de tényleg szép. kár, hogy utálok motort mosni.

  • 2010.08.30 15:55:02!MegaStorm

    Sajna ez nem fog annyiba kerülni mint anno. egy Simson.
    Hiába is, mi ahhoz vagyunk szokva, az való nekünk.
    Meg az Ingyenország...

  • 2010.08.30 15:56:38nikó 78

    Nekem már a 650-es is bejött,totál egyedi volt már akkor is.Ahhoz képest,hogy viszonylag sokáig gyártották,magyar-keresőben szinte egyáltalán nem található,németben elvétve,de drágán.Úgyhogy hajrá,legalább pár év múlva lehet majd válogatni.

  • 2010.08.30 15:58:03GERI87

    Én is ilyet akartam anno és nem zavart volna a 49 ló (bár én 55 ről tudtam) de annyira se volt belőle nálunk mint Triumphból..ami azért jobban teccik.

    Tesómnak jó lesz:)
    Mondjuk dobfék már nem kéne de a kardán teccetős.

  • 2010.08.30 16:12:52kele123

    ZON: azaz! már látom is

  • 2010.08.30 16:17:33kutya_zzr

    nem tudom, hogy mi lehet a hiba: de kicsit se jön be, pedig a w650 igenis tetszett, az eredeti hetvenes évekbeli kawákról nem is beszélve.

  • 2010.08.30 16:17:51Loser Joe

    kussoljatok

  • 2010.08.30 16:21:33Tigrisszív

    Nem különösen szoktak meghatni a retro dolgok, ez a Kawa sem hozza ki belőlem a "húvaze" állapotot. Viszont ettől függetlenül úgy érzem, hogy kéne, de fogalmam sincs, hogy miért... :)

  • 2010.08.30 16:45:00baxigáz

    Honda CB 1100 F, na az a retro!Nézzétek meg...aztán lehet nyálat csorgatni...: - )

  • 2010.08.30 16:47:00GYUSZI BACSI

    kár hogy manapság már nem gyártanak ilyen szép, motor formájú motorokat

    különben meg tiszta Moto Guzzi V7 (de a MG azért jobban kéne)

  • 2010.08.30 16:56:03tommodore

    @!MegaStorm: azért te sem gondolod komolyan, hogy a várhatóan 2 milla körüli árával mekkora nagy biznisz egy már-már 40 éves szintű műszaki tartalommal bíró, mellesleg nagyon szép motor?! Nem hiszem, hogy ingyen kéne a "népeknek" minden, csak sztem sokan úgy vannak vele, hogy jó lenne egyszer már valaminek a valós értékéért fizetni... de kár bele menni, csak a "Pénz, mint adósság" című filmet jutatja eszembe... :)

  • 2010.08.30 16:56:30GERI87

    Honda CB 1100 F, na az a retro!

    Nekem pl az egy sima sor4 csupaszon..annyi hogy levegős, semmi több.

    különben meg tiszta Moto Guzzi V7"

    Szerintem egyáltalán nem hasonlít rá.
    Főleg hogy az azért jócskán müanyagos. Még a tank is..
    Ez meg gumi és fém.

  • 2010.08.30 17:00:42GERI87

    "40 éves szintű műszaki tartalommal bíró"

    Most nem azért de a dobféken kívül mi olyan elavult ebbe???
    Főleg hogy az új gondolom már injektoros lesz.
    Nem elavult csak másra van tervezve.

  • 2010.08.30 17:05:27nem kéne...

    GERI87:

    gondolom a királytengelyre.
    és akkor mi van?
    mellesleg az egy igencsak finom műszaki megoldás, nem azért hagyták abba, mert korszerűtlen volt, hanem mert lett olcsóbb alternatíva.

  • 2010.08.30 17:06:41El Bándi

    @GERI87:
    "a dobféken kívül mi olyan elavult ebbe???"
    Főleg hogy nem is dobfékes...

  • 2010.08.30 17:10:57Psziho

    tommodore!

    'sztem sokan úgy vannak vele, hogy jó lenne egyszer már valaminek a valós értékéért fizetni"

    a piac szelektál mindennek a valós értékét fizeted!

    ha tudsz olcsóbban osszehozni legalább ilyet akkor a tiédet veszik

    a fejlett világban 2000 eurós fizetés az alap miért lenne drága egy motorért 6-7000 euró?

    szóval a hibát a munkahelyeden keresd!

  • 2010.08.30 18:15:50donphobos

    Már a 650 is tetszett, ez is tetszik. Ezek motorkerékpárok. Egy tuning kellene csak rá: BMW-féle háromkapcsolós index és akkor kész is vagyok.

    Minden másra ott a Mastercard... :-)

  • 2010.08.30 18:50:08Honda RC 51

    Nagyon király az a tengely a blokk oldalán.

  • 2010.08.30 19:03:15Kókler Róbert

    egyetlen Kawasaki ami kéne amióta motorokat gyárt.

  • 2010.08.30 19:09:15GERI87

    "gondolom a királytengelyre.
    és akkor mi van?"

    ezt most mire írtad?

    "Főleg hogy nem is dobfékes..."

    ja már látom hogy a képen nem az de amúgy az volt.

  • 2010.08.30 19:13:10Bazsi(HUN)

    Honda RC 51:

    Ez egy szójaték volt?:D

  • 2010.08.30 19:49:51titkosgyilkos

    Megvan a szülinapi ajándékom!
    (= 10 év múlva lesz egy ilyen motorom, garázsban tartott hölgytulajdonostól, "harmincezer" futott kilométerrel)

  • 2010.08.30 20:02:43JmOS

    Már a 650-ért is odavoltam. Gyönyörű!
    Kár hogy nem Németországba születtem. Akkor talán vehetnék is egyet...

  • 2010.08.30 20:04:40tommodore

    @Psziho:

    Most egy végletekig egyszerűsített gondolatmenet, hogy mégis...: alig több mint 2 misiért sok neves autó gyártó kínál kis (belépő szintű) autót, azokat is 2-3e euro-s pénzért rakják össze a "fejlett világban" a dolgozók. És egy autót azért nem 200 kg anyagból dobnak össze és jóval komplikáltabb szerkezet egy autó, mint ez a motor. Persze bele lehet magyarázni, hogy kis darabszám, meg stb. Félreértés ne essék, nagyon tetszik ez a moci, üde színfolt a még erősebb, könnyebb, gyorsabb mentalitással átszőtt világban, de sztem akkor is egy őskövület, nincs benne semmi olyan amit ki kellett volna találni/fejleszteni kellett volna, így kitartok amellett, hogy nem ér annyit. :) 1969-es Honda CB750 license-t és gyártósort vegye meg valaki és gyártsa, az általános tetszés nem fog elmaradni.

  • 2010.08.30 20:10:01hermes01

    Csak akkor kellene, ha a futóműve is jobb lesz majd, mint a 650-es gépé. Gyanítom, hogy 2 misiért nem fogják odaadni.Sajnos!

  • 2010.08.30 20:18:03GERI87

    tommodore

    Szerintem kár kukacoskodni hogy mi mennyibe kerül.
    Ez csak nekünk gond.
    A 2 misi szerintem elfogadható.
    Mi keresünk keveset.
    A lényeg akkor is a darabszámban van autóhoz képest.

  • 2010.08.30 20:28:37Honda RC 51

    Nyugodj meg Bazsi. Szojatek volt.

  • 2010.08.30 20:32:26Bazsi(HUN)

    Teljes nyugalom és lelki béke!:D

  • 2010.08.30 20:46:14tommodore

    @geri87:

    végülis igazad van. "nem értek én a lovakhoz" :) nem is tudom mi vitt rá, hogy kommenteljek. Remélem annyira nem kapatom el magam, hogy Suziki vs. Opel vagy BMW kontra Mercedes szintre süllyedjek :)

    Peace!

  • 2010.08.30 20:48:37Psziho

    tommodore!

    minden 250-es feletti motor luxuscikk,aminek az árát a preztizs márkanév darabszám stb. befojásolja

    egy motort drágábban gumizol fel mint egy autót-eddig még nem tünt fel?

  • 2010.08.30 21:05:06tommodore

    @Psziho:

    itt van a kutya elásva. Be kell látnom (ami nehéz úgy, hogy hitvallásom : inkább régebbi használtat "ócsóé", de számomra ütőset, mint valami minimál újat amire esetleg futná) hogy Luis Vuitton táska a világ, legalábbis ami a low-life szinten túl van... :D

  • 2010.08.30 21:28:43a márk

    tuti megölném magam rajta...

  • 2010.08.30 23:01:09mtk001

    Még ebben a zöldben is kellene !

  • 2010.08.30 23:18:32Jacko__

    @Psziho: "a piac szelektál mindennek a valós értékét fizeted!"

    Mindenkinek sokkal jobb lenne, ha ezt a konzum-felfogast mindenki kurva gyorsan elfelejtene, mert a vilag mar nem sokaig for e szerint mukodni. (De ez egy nagyon terjedelmes tema, ami nem a Totalbike-ra kivankozik...) Masreszt viszont kulonbseget kellene tenni "ar" es "ertek" kozott. Nagyon szomoru, hogy ez egyre kevesebbeknek sikerul, mert a piacgazdasagban a ketto koszono viszonyban sincs egymassal. (Lesz ez meg igy se...)

    Szerintem tommodore ezekre gondolt.

  • 2010.08.31 00:32:03El Bándi

    @nikó 78
    Jaja,a W650 elég jól tartja az árát:
    [link]
    [link]

  • 2010.08.31 06:44:11gacsat

    URALt lehet kapni, csak drága. Nekem a 49 ló elég lenne. Főleg ha 120 kiló alatt meg tudnák csinálni.

  • 2010.08.31 07:45:28!MegaStorm

    tommodore:

    nem hinném hogy 40 éves műszaki tartalommal bír a gép, de még ha igaz is lenne, a Japánok már 40 éve is a legjobbak között voltak, akárcsak ma.
    Azoknak a kommentelőknek kívántam szólni, akik még mindig az áron siránkoznak.
    Egy dolgot érdemes volna már megérteni, az az időszak, amikor a Simsonok még újak és menők voltak, már nem fog visszajönni. Hiába siránkozunk rajta.
    Amúgy ki lehet számolni, azóta minden csak olcsóbb lett. Nézz meg egy Swift árát, vagy TV árát, minden sokkal olcsóbb ma. Csak 1000 más baromságra el lehet költeni a pénzt, ami 20-30 évvel ezelőtt nem létezett, és sokan nem veszik észre hogy mennyi hülyeségre költik el a pénzüket.
    Ha nem tennék, még akár össze is rakhatnának egy ilyen gépre, persze hitel nélkül...

  • 2010.08.31 08:44:58Psziho

    Jacko__!

    nincsen valós érték,csak piaci érték és az a valós

    ki dönti el mi a valós ha nem a piac-okos

    majd egy magyar minimálbéres megmondja hogy mit ér egy japán 800-as retromotor-röhögnöm kell

  • 2010.08.31 12:26:53biohazard

    Jacko - eladási érték van: amennyiért el lehet adni, annyit ér.

  • 2010.08.31 15:11:31hermes01

    EL Bándi!!

    [link]

    Szerintem ez nagyon megéri! Már ugye, ha maradéktalanul azt kapom, ami az első képen van...

  • 2010.08.31 15:13:11hermes01

    Persze, a második linkre gondoltam.

  • 2010.08.31 15:49:52El Bándi

    @hermes01:
    : )

  • 2010.08.31 16:09:52Fred74

    ..KAWASAKI sápadó kínálata????
    Ezt mire kellene érteni
    az ER-6N lenyomta a kategória legjobbnak tartott Suzuki SV650-et, a Z750 és az új Z1000 is odabasz
    a NINJA rajongók se hülyék szerintem
    a Versys is elég egyedi ízlés dolga de a DL650 V-stormmal partiban van, az meg ugye kétszer nyert alpinmastert. A krosszgépek is jók. A cruiser vonal meg szintén nem silány. 1000 cm3 alatt a VN900 Classic és Custom a legjobb gép, a 2000-es meg csak simán a legnagyobb gyári V2
    SÁPADÓ MI????

  • 2010.08.31 19:36:39Kókler Róbert

    Az új Z1000-es úgy néz ki mint egy gagyi kínai robogó, a többi egész jó a Kawától.

  • 2010.08.31 20:56:20old-rider

    Fred74:

    múltkor elcsattogtam a Kawa kereskedésbe...

    hát gyerekek...! Leginkább én sápadtam. A gtr1400 borzasztó komoly vas...
    A versys igencsak optimális választás a nyugodt túrázáshoz...
    zzr 1400, meg haggyuk is. Szinte leborul előtted azzal a busa-szerű fejidomával...
    nem beszélve a gyönyörű 4:2-be kipufogó rendszerről, ami sajnos annyira kihalt a mai motorokból.
    Nem sápadt az a kínálat, Barátaim!

  • 2010.08.31 21:00:52old-rider

    és ezzel a nyolcszázas vassal a kawa is azt csinálja mint a Yamaha a sr 400-as életben tartásával:
    tradíciót ápol, brendet épít.
    Amúgy van mire felvágni:

    [link]

  • 2010.08.31 21:55:07zurot

    A többi modernebb dizájnnal ellátott naked is "műanyag robogó", de a Z1000 szerintem a legfaszább.
    Habár nekem a Kawa a szívem csücske.

  • 2010.08.31 21:58:32zurot

    Meg a zrx sorozatot is feltámaszthatnák.

  • 2010.08.31 22:04:15csibu955

    old-rider:
    igen van mire felvágni, az 50-60-as évek angol gépeiről mintázott általad belinkelt gépre.
    az indianrol mintazott VN 800 Drifter-re.

  • 2010.08.31 22:43:22Neonknight

    Gyönyörű gép. 15-20 év múlva veszek egyet használtan :)

  • 2010.08.31 22:49:24Neonknight

    Az ár-érték arányról annyit, hogy nekem sokkal jobban kéne egy ilyen mint egy 883-as Spori (és ezt nem HD-fikázásból írom, HD-ből más modell jön be, de az 2-3szorosa ennek árban).
    Ilyen megközelítésből nem drága a 2M körüli ár.

  • 2010.08.31 23:11:09KaWaSaKi

    Nem a motor a drága hanem a magyar fizetések szarok, ez van, a tőlünk nyugatra levő országokban röhögve kipengeti az átlagember egy ilyen motor árát, a vért izzadós kuporgatás járműre csak az ilyen csóró országban módi, mint a miénk is. Az meg nem a kawasaki monopólium hibája, hogy mi ilyen országban élünk.

  • 2010.09.01 10:00:30BlazeHun

    Majd 20 évesen megveszem, mint a zx10-et!

  • 2010.09.01 10:36:51old-rider

    csibu955:
    tulajdonképpen igazad van, felfoghatjuk másolatként is.

    De mondj nekem olyan gyártót, aki nem vett át ötletet más gyáraktól.

    Egyébként a 70-es évek divatjának megfelel a kawa w1-es. akárcsak a cb 750 vagy a suzuki titan.
    (a honda cb 72 meg olyan mint a pannonia p21.)
    tűzre velük! csak mert hasonlítanak a kor angol, etc. gépeihez. még jó hogy hasonlítanak. meg is folytották az europai, amerikai motorgyárakat.

  • 2010.09.01 10:48:59sjz

    Sziasztok!

    A sápadó kínálathoz szeretnék hozzászólni.
    Nem tudom kinek (és mennyire) a hibája az, hogy itthon és az euban milyen motorokat lehet kapni, pl a Kawasakitól.
    Amennyiben a csóró japó ránéz az alábbi két oldalra, azért talál magának néhány érdekességet, és ez igaz a többi japán gyártóra is.
    Ott figyel a W650, W400 még mindig, sőt az Estrella is, ezenfelül a 250 TR sem piskóta, tovább nem is sorolom.
    Szóval arról szó sincs, hogy nem gyártanák ezeket, az, hogy esetleg nem forgalmazzák, már más kérdés.
    Mindenestre a W650 2006-óta is végig fenn volt a japán oldalon.

    [link]

    [link]

  • 2010.09.01 15:43:54csibu955

    Old-rider: Más az átvett ötleteket (aláírom mindenki csinálja) és a másolt.

    Amúgy, az 50-60 években volt királytengelyes kawa?
    Mert mire a kawa motorokat kezdett gyártani a királytengelyt a gyártók már eléggé elfelejtették.

  • 2010.09.01 16:15:04El Bándi

    @csibu955
    Ők az elődök:
    [link]
    [link]

  • 2010.09.01 16:30:53csibu955

    El Bándi: Köszi. De ezek a gépek nem király tengelyesek, akkor a kawa retro gépe miért az? Csak egy furcsaság.

    A liket olvasgatva eszembe jutott, hogy a multkorában nézegettem egy W650-et, de nem tudtam hirtelen hova tenni annyi angol zászló volt rajta és semmi márkanév...a tulaj azt mondta a BSA tól vettek licenct, vagy valami hasonlót mondott.

  • 2010.09.01 21:38:07JawasZoli

    akit erdekelne, van elado, igaz hogy angliaban, de szerintem is nagyon jol nez ki.nekem is kene, ugyesen masolnak a Japanok is, mert ez Triumph masolat az biztos.http://www.autotrader.co.uk/search/used/bikes/kawasaki/w/postcode/so505rs/radius/1501/quicksearch/true

  • 2010.09.02 00:19:01old-rider

    csibu955:

    miért királytengelyes? mert talán így még szebb a blokk (még a triumph t100-nál is), mert műszaki csemege és mert a kawánál vannak annyira nagyképűek, h ezt is megtehetik...
    évekig megtehették, h övék volt a legerősebb széria motor, az eszement sor 6os voyager XII-ről nem is beszélve. Ja és a Z1300at is sikerült összerakni.

    a vita nem a tengelyről szólt. arrol h másolatok. ebben igazad van. de ez nem kissebíti a kawa érdemeit.
    angol gépeket mintáztak, mert akkor az volt a divat és az angol gépek pedig a motorok király kategoriája.
    szerintem kár felróni nekik.

  • 2010.09.02 09:39:05Psziho

    azért királytengelyes mert az 50-es években az volt a gyakori

    pl. norton-bsa stb.

    a wild star meg azért nyomórudas mert a harley is nagyon régóta

  • 2010.09.02 14:36:14Dezső bácsi

    Ostobák! A W 650 és az Estrella ugyanaz!
    Csak az amcsi piacra ment ezzel a névvel.

    Honba cb 72 meg nem létezik Gyagágyska.

    Vizslát!

  • 2010.09.02 14:41:25baowah

    Dezső bácsi: az Estrella egyhengeres, 250-es.

  • 2010.09.02 14:42:09baowah

    Dezső bácsi: es van Honda CB72
    [link]

  • 2010.09.02 14:44:36Dezső bácsi

    ez nem lehet ,h van..én nem ismertem!
    ez az összefüggés
    ja és az Estrellában is tévedtem.
    ez az!

  • 2010.09.02 14:46:20baowah

    Dezső bácsi: na ezért nem kell ostobázni, mert visszacsap.

  • 2010.09.03 00:22:01old-rider

    Kedves Dezső bácsi!

    Előtted a net... legalább keress utána, mielőtt kiosztasz...

    Hidd el, aki ide írkál, azért képben van a motorok terán- némileg...

    (baowah: köszi a hogy helyesbítettél helyettem is... nem szégyen a tudatlanság, csak kér kérkedni vele:) ...)

  • 2010.09.03 00:30:41old-rider

    Ja és az estrella:

    [link]

    egy ostoba (csupa kisbetűvel, mint nemecsek...)

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.