A legkifinomultabb japán motornak tartják

2010.09.30. 15:53

Egyre több képpel ajándékoz meg bennünket az internet az új ZX10R-ről. Bár a Kawasaki hivatalosan is megkérte a nagy nemzetközi motoros magazinokat, hogy ugyan, próbálják már megvárni a jövő hét kedden induló kölni motoros kiállítást, azonban a tegnapi napon elszakadt a cérna: először a Cycle World címlapozta ki a 2011-es szupersportmotorról készült műtermi képeket, majd az MCN, és a Motorbox is villantott. Most itt van ez a sok-sok kép, de vannak részletek is.

A 2010-es ZX10R nagyjából 165 lóerőt juttatott el a hátsó kerekéig, ez az érték az új modell esetében (várhatóan) 185 lesz – azaz tényleg előfordulhat, hogy az új Kawasaki főtengelyen mérve 200 lovas lesz. Bár a motor furata és lökete milliméterre megegyezik a régiével, a sűrítési arányt 12,9:1-ről 13,0:1-re növelték.

Jelentősen, kerek 10 kilóval lesz könnyebb jövőre (198 kg) a Kawasaki ezres sportmotorja az ideinél (208 kg). Ez az adat az ABS nélküli változatra vonatkozik, ennél három kilóval lesz nehezebb a blokkolásgátlós verzió (201 kg). 25,5 fokról 25,0-ra csökkent a villaszög, 1415 mm-ről 1424,9 mm-re nőtt a tengelytáv. Az ülésmagasság most 812,8 lesz a korábbi 830 helyett.

Az adatokból kitűnik, de a képeken is látszik, hogy alacsonyabb építésű lesz a 2011-es modell – ennek, és a tömegközpontosításnak köszönhetően 4 mm-el került alacsonyabbra a motor súlypontja.

A szívószelepek átmérője 30 mm-ről 31mm-re nőtt, a fojtószelepeké 43-ról 47 mm-re. Egy literrel nagyobb az airbox űrtartalma, 50%-kal több levegőt enged át a gyári légszűrő. 200 lóerejével (13 000 ford./perc-nél) a Kawasaki ZX10R lehet a kategória legerősebb motorja. Nyomatéka ugyan valamivel nőtt – 1,3 Nm-rel, egészen pontosan, így most 114,3 Nm –, azonban ezt a korábbi 8 700-zal ellentétben sokkal magasabb, 11 500-as fordulatszámon adja le. Bár ennek inkább a versenysportban lesz jelentősége, de fontos megemlíteni, hogy az új Ninja váltószerkezetét úgy lehet majd „kikapni” a motorból, hogy ahhoz a motorolajat nem kell leengedni.

Állítólag a kipörgésgátló és a verseny ABS is félelmetesen jól működő, végletekig precízen beállított alkatrészek lesznek. A KTRC-S (Kawasaki Sport Traction Control) a kerekek forgási sebességéből, a fordulatszám változásaiból, a gázmarkolat dinamikus változásaiból (tehát nem a statikus pozícióból!) és a motor gyorsulásából következtetnek arra, mikor csúszik meg a hátsó kerék.

A Kawasaki hangsúlyozza, a KTRC-S-t és a verseny ABS-t úgy hangolták be, hogy a versenypályán előforduló kisebb kúszásoknál még ne aktiválódjanak, mivel az zavarhatja a pilótákat. Maga a rendszer szenzorostól, elektronikástól mindössze három kilogrammot nyom, ahogy azt már említettük.

A 2011-es Kawasaki ZX10R Ninja még meg sem jelent, de már most a valaha gyártott legkifinomultabb japán ezres sportmotornak tartják a szakértők. Három év folyamatos fejlesztési munkájának eredménye az, amit a képeken látnak.

Kéne?

(Fotók: MCN, Motorbox)