Most megnevelik a kölyköket

2010.10.04. 15:06

Múlt héten bemutattuk a KTM Duke 125-ös beharangozó videóját, ma délben már a technikai részleteket és a teljes külsőt is megismertük. A négyütemű gép 15 lóerő, amelyet 10500-as fordulaton ad le – a kamaszoknak szánt nyolcadliteres nem riad meg a pörgetéstől. Maximális, 12 Nm-es forgatónyomatékát 8000-nél adja le. Ha a pletykák igazak, 2012-re erősített R változat is érkezhet; ezek szerint van tartalék az indiai-osztrák gépben.

A DOHC vezérlésű blokkot térhálós króm-molibdén váz öleli – ezek a megoldások megegyeznek a nagytestvérnél megszokottal. Elöl 280-as, hátul 230-as tárcsaféket találunk, amelyet négy és kétdugattyús Brembo nyereg szorít.

A kerekek az agresszív utcai használat jegyében elöl-hátul 17 hüvelykesek. A gumik szélessége 110, illetve 150 milliméter. A futóművet a háztáji WP szállította, minőségük biztos, hogy megengedi a fürge haladást. A Duke ülésmagassága 81 centi, össztömege 128 kiló.

2011-ben az SMT 990 is megújult. A változások nem szembetűnőek: blokkolásgátlós fékrendszert és módosított festést kapott. A 115 lovas V2-es az ABS-szel is két mázsa alatt maradt: a túrázós supermoto 197 kilót mutat a mérlegen.

Az 1190-es RC8R pályaváltozata is elérhető mostantól. Az Akrapovic Evo kipufogórendszerrel szerelt sportmotor teljesítménye 180 lóerő. Megnőtt a kompresszió, és kihegyezett elektronikát töltöttek a fedélzeti számítógépre. A sportosítás kiterjed a légszűrőre, a WP futóműre, a váltóelektronikára és az idomokra.

Ami igazán széppé teszi a motort, az a hófehér festés és a narancsszínű rajtszám. A V2-es gép nem csak az amatőr pályázók kedvence lehet: a mattighofeniek gyári állapotában is ütőképes sportmotort hoztak össze.