Ez már végre használható?

2010.10.20. 14:22 - Hírszerkesztő

A Brammónak küldetéstudata van: olyan elektromos motorokat szeretnének gyártani, amelyek tényleg alkalmasak a mindennapi közlekedésre – a kompromisszumokat nem tartják elfogadhatónak. Évek óta fejlesztik gépeiket, a frissen bemutatott Enertia Plus már tényleg közel áll ahhoz, hogy ne csupán városi távokra, hanem agglomerációs ingázásra is alkalmas legyen.

Végre nem maximális hatótávolságról beszélnek, amelyről tudjuk, hogy nagyjából negyvennel, tíz százalékos gázállással mérik – a Brammo 128 megtehető kilométere vegyes használatban mért: gyors és lassú szakaszok ugyanúgy vannak közte, mint gyakori város megállások.

A lítium-ion akkumulátorok kapacitása 6 KwH – összehasonlítás képpen, az általunk is tesztelt Vectrix csak 3,7-et tudott. A korábbi Enertia modellekhez képest igazítottak a futóműven, nőtt az utánfutás és csökkent a fordulókör. Az elektromos motorok gyakori hátránya a nagy tömeg; nem kell aggódni, a Brammo mindössze 147 kiló.

Oldaltáska is rendelhető, amelyet a Givi szállít: van hely az apró vackoknak, laptopnak vagy uzsonnásdoboznak. Négy színben, fekete, ezüst, vörös és kék festéssel rendelhető. Az alapár 8995 dollár, vagyis 1,79 millió forint – a hazai kiskereskedelmi árról és a forgalamzásról nincs információnk.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2010.10.20 14:30:38Tigrisszív

    Na. Alakul ez, bár itthon meg fog bukni, mert az öntudatos nép hiányolni fogja a "váltás örömét", meg a "milyen szépen visszadurrog"-ot, ami miatt a robogókat is lenézik. Tisztelet a szerencsére egyre több kivételnek.

    Jah, elsőőőő :DDDDDDD

  • 2010.10.20 14:36:01Tigrisszív

    Azért a videoról lehagytam volna a 12 hónap garival való büszkélkedést, mondjuk az az alap... :)

  • 2010.10.20 14:47:26'saztán?

    nekem nagyon bejön. ez a 1xx km legtöbb embernek elég is melóba járni, de kéne egy kirándulós verzió, mondjuk 200-250 km-es hatótávval. de sajnos, 2m huf nagyon sok pénz egy városi futkosóért. drága akkuk...

  • 2010.10.20 14:48:50motorosvokbazzeg

    szerintem van megoldás erre a hatótávolság dologra. szabvány akksikat kéne kifejleszteni. az állam venne ezekből jónéhány darabot és benzinkutaknál kihelyezné. te jössz az elektromos izéddel, a kúton kicseréled a lemerült akksid egy töltöttre, fizetsz valami kisebb összeget é mész tovább. persze otthon te is tudnád tölteni a járgányod, a kutas csere csak akkor kéne, ha látod, már nem érsz haza.
    vagy valami hasonló:)

  • 2010.10.20 14:58:18Tigrisszív

    @motorosvokbazzeg: Ez bizony szerintem elvi szinten járható út lenne. Nem csak fékolajat, meg szélvédőmosót vehetnél a kúton, hanem "áramot" is. A bökkenő ott lenne, amikor a majd' meghalófélben lévő akksimat cserélem a kúton egy vacsiújra. A még bökkenőbb, amikor ugyanez fordítva... :DDDD

  • 2010.10.20 15:00:13simon says:

    nagyon tetszik, ennyiert meg meg is erne, csak az a baj, hogy mig hozzank eljut, relytejesen megduplazodik az ara

  • 2010.10.20 15:01:58simon says:

    az a rohadt dyslexia, akarom mondani rejtely

  • 2010.10.20 15:02:19Tigrisszív

    Szerintem amíg a töltési időt nem tudják belátható időre csökkenteni, addig ez mindig is kérdés marad. Mondjuk azért vegyük hozzá, hogy ha 20 km hiányzik, hogy hazaérj, akkor a kúton nem 3 órát kéne töltened, hanem csak 40 percet, hogy annyi kraft legyen, amennyi szükséges. Majd otthon csutkára töltöd. A kutasnak is jó, mert 40 percig ott vagy (ami persze még mindig nem 3 perc, de nem is 3 óra), esetleg nasizol valamit, vagy veszel egy szőrmés kulcstartót, satöbbi. :D Szóval a benyakúton áramot tölteni nem teljesen halott megoldás lenne.

  • 2010.10.20 15:08:09simon says:

    itt egy masik modelljuk, ez jobban is nez ki
    [link]

  • 2010.10.20 15:11:20szemétláda

    @Tigrisszív:
    igen! igen! szőrmés kulcstartót! és azzal lehetne hazafelé elektrosztatikusan is tölteni

  • 2010.10.20 15:15:56fatalexception

    van vmi furcsa ebben a motorban. vagy az arányaival nem kerek vmi vagy ez az ember ült rajta szerencsétlenül... nemtom
    amúgy nem rossz. majd ha csak szélerőműből táplált áram jön a garázsban a konnektorból, akkor veszek egyet.

  • 2010.10.20 15:16:29'saztán?

    mondjuk én biztos sokszor elfelejteném esténként "bedugni a konnektorba" a motormat, de ez egyéni szocpol. :)

    haver meg munkaidőben tölti. cég pénzen... :)

  • 2010.10.20 15:22:06odb

    Nomeg egy éjszakai áramszünet a vicces, mikor reggel indulsz és az akksi negyedig van csak :)

  • 2010.10.20 15:32:03mizie

    csak nekem tűnik nagyon kevésnek az az 1 év gari?

  • 2010.10.20 15:42:29Dipshit

    Ha elég sűrűn cserélnék a tulajdonosok a benzinkúton az akksikat, amik esetleg számámlálóval is rendelkeznének (hányszor volt töltve..) akkor a "kúton" hagyott pénzből sima ügy lenne hogy mindig normális állapotú akksihoz jusson a nép. Esetleg lehetnének diszkont kutak.. ahol leharcolt aksikat lehetne venni/cserélni.. olcsóbban, igaz a hatótávolság is csökkenne.

    Aztán pár év, is a jogalkotók meghozzák a jövedéki konnektor fogalmát; és aki igényli annak egy külön mérőórás, speciális dugaljos jövedéki konnektora lehet a garázsban.

  • 2010.10.20 16:08:24Bazsi(HUN)

    Tetszik! Kéne munkábajárósnak, második mocinak meg valami benzinest!:D

  • 2010.10.20 16:18:42determ

    "A bökkenő ott lenne, amikor a majd' meghalófélben lévő akksimat cserélem a kúton egy vacsiújra"

    Szerintem ezt rosszul értelmezitek.
    Mivel itt már profi akksiról van szó, ezért profi töltési technikákról is. Ergo te nem az akksit cseréled ki, hanem a TÖLTÉST vásárolod meg. Ha akarsz olyan cellát veszel, amiben csak X töltés van, mert neked most ennyi is elég (és nincs többre pénzed), ha akarsz olyat veszel, amiben 2X töltés van.
    Az akksi tehát gyakorlatilag "senkié", mindenki a benne tárolt áramért fizet. És ekkor már teljesen mindegy, hogy ratyi az akku vagy vadiúj hiszen egyikben "kevés a töltés", másikban "sok". A lényeg inkább azon van, hogy SZABVÁNYOS legyen.

  • 2010.10.20 16:20:49determ

    Dipsit!
    Igen, ez ilyen számlálószerű dolog, csak ezen már túlhaladt a technológia, de mindenképp ez a lényege.

    Ami akksit te beadsz, abból még X töltést lehet kivenni, amit megvásárolsz abból Y-t, így te Y-X értékben fizetsz a kúton.

  • 2010.10.20 16:25:45Nixon

    Nekem tetszik! Ha nem ilyen balkáni lenne a fizetésem még vennék is egyet:D

  • 2010.10.20 16:45:33bpe

    egy ilyenhez milyen jogsi kell? semmilyen?

  • 2010.10.20 16:54:08bpe

    "Built from premium-grade components including Marzocchi forks, Brembo brakes, and Elka shocks, the Enertia leaves no doubt that it is a quality bike."

    azt viszont nem írják, hány töltést bír az akksi (mennyi lehet cserélni?), és h mennyi idő alatt tölt, bár saccra pár óra kellhet neki..

  • 2010.10.20 16:55:38bpe

    vak vagyok, baszki, "approx. 8 hours". :P

  • 2010.10.20 16:55:49chiagochico

    Tetszik! Tetszik, nem tetszik ez a jövő!
    Akinek meg nem elég a hangja majd tuningolja valami ilyesmivel:D
    [link]
    Sőt, ezt akár hallgathatja fejhalgatóval is és akkor a kutyát nem zavarja vele :D:D:D

  • 2010.10.20 16:56:46bpe

    Battery Type: Brammo Power™ batteries
    Battery Pack Capacity: 6.0 kWh
    Battery Pack Voltage: 88.8 V (nominal)
    Recharge Time: Approximately 8 hours
    Battery Life: 500 cycles (30,000 miles) to 90% capacity

  • 2010.10.20 17:40:14Nigger bácsi

    Hmm.. A motor attól motor, hogy benzinnel megy..És váltasz, kuplungolsz, stb.. Ha meghajtod akkor legyen égett olaj szaga, ne pedig "amper szaga"...

  • 2010.10.20 18:00:55kokoro

    a vaspapucsosok ezek szerint bicajjal tolják :-D

    se kuplung,se benzin...

  • 2010.10.20 18:53:31tibita

    Menni fog ez.......

    Egyre életképesebb "delejes" vasak jönnek.
    Látszik, hogy most már a designerek is odaférnek, hogy egyre jobb formájuk is legyen.

    A "tankolás" az akkuk szabványosításának is függvénye,mert egyenlőre még abból is annyiféle van, mint ahány járműgyártó....a kutak meg nem tarthatnának 80-féle akkut.

    De nem lesz ez probléma....ahogy terjednek a villanygépek, lesz rá kereslet, ha lesz kereslet, akkor tuti "biznic" lesz, ha jó üzlet lesz, akkor kerülnek majd befektetők is és pikk-pakk elszaporodnak a villanykutak....

    Az automobilizáció hajnalán, az első autókhoz is csak gyógyszertárakban lehetett benzint kapni, ott is csak rendelésre.
    Ahhoz képest villámgyorsan kialakultak a kúthálózatok, nem lesz ez másként a "delejjel" sem.

  • 2010.10.20 19:07:18robertocrack

    500 ciklust bír csak az akksi? az valami nagyon gagyi szar lehet(majdnem mInt az ólomakksi)

  • 2010.10.20 19:10:47robertocrack

    A másik bökkenő a jó akksi ára: SAFT lítium akksi 1 cella(!!!!!!!!!!!!)1.1 V és 1100 Ah teljesítőképesség,7000 ciklus feletti élettartam mellett 800 eurós árcédula(!!!!!!!!!!!!!)bár a leírás alapján egyik se szereti a 30% alá merítést......

  • 2010.10.20 19:41:30goy43

    Komolytalan próbálkozás az ilyen.
    Majd ha elfogy az utolsó csepp olaj a földön, azonnal lehet használható helyettesítő megoldást venni benzin helyett. És még vissza is fog durrogni.

  • 2010.10.20 21:08:38muz

    Mivel régóta motorozom és magam szerelem a vasaim,ezért én is függök a "durrogástól" valamint irtózom minden elektronikus szartól,valszeg mert hozzá sem fingok ezekhez a kütyükhöz.De ami tény,hogy ez a jövő és az azonnal jelentkező nyomatékot mondjuk biztosan megtudnám szokni.

  • 2010.10.20 23:27:19Urv

    Én mondjuk ha lenne rá lehetőségem azonnal megvenném. Bár hiányozna a szag, meg a váltás, élvezet, de arra, amég van benzinünk ott lenne hétvégére egy 250-es KTM, használni ezt lenne jobb

  • 2010.10.21 00:13:48Adam88

    nem tudom abba belegondolt e mindenki, hogy ha minden ember elektromos dolgokkal járna, akkor vajon milyen terhelést tenne az erőmű a környezetre? Más cikkben már ki volt fejtve hogy végeredménybe több fosszilis energiát használnák föl. Gratulálok ehhez a nagyszerű jövőhöz. Ha nem lenne benzin, az biztos hogy mást töltenék a tankba, csak éghető legyen, nekem nem kellenének ezek az elektromos kütyük.

  • 2010.10.21 04:55:27LTibi

    Szerintem jó lesz majd az elektromos technika, a gőzgépek idején biztos ódzkodtak a benzintől is.

  • 2010.10.21 04:57:26LTibi

    Olcsó kutakon cserélhető akksi kellene...autókba is.

  • 2010.10.21 06:59:58shinichi

    @Adam88: Belegondoltunk. Tisztább lenne a levegő. Egyrészt mert áramot bárhogy lehet termelni. Másrészt meg a jelenlegi erőműmix is tisztábban állít elő egy egységnyi mozgási energiát mint egy Toyota Prius.

  • 2010.10.21 08:12:38Compressor

    Tetszik,én bevállalnám,de a lánchajtást miért erőltetik még mindig...Ha már a jövő,és gondozásmentesség,stb,akkor mehetne rá pl. egy fogasszíj.De így is bejön,csak tegyék kicsit feljebb-hátrébb a lábtartót,mert ez a láb-pozíció még szemre is borzalmas...:)

  • 2010.10.21 08:17:07robian

    az akksi úgy kéne működjön mint a gázpalack, veszel egyet, örökre megvan, (amíg a külföldiek el nem lpják a telekről) cserélgeted, ha valamelyik palack megmegy a gázos arc nem tölti fel hanem szerelés vagy kiselejtezés. valahogy úgy ahogy determ írta fentebb.

  • 2010.10.21 09:07:04Pistabá

    Srácok az akksi zsákutca úgy ahogy van. Amíg rövid a hatótáv és hosszú a töltés azért, ha a töltés időt lenyomják akkor azért mert a rengeteg töltő akkora áramot szippantana le a hálózatról amit az messze nem bír el. Megoldás a hidrogén mint energiahordozó, az viszont azért nem terjed mert házilagosan is könnyen előállítható ergo nem adóztatható. Ellehetelenítik, megy a vetítés hogy nem megoldott meg veszélyes, és ebben a hazudozásban a járműipar abszolút partnere a költségvetésnek meg az olajlobbinak.

  • 2010.10.21 10:59:30gumitamin

    Nem az akksit kell megvenni, hanem a töltési ciklusért kell fizetni. Legyenek szabvány akksik és meg van oldva a dolog.
    500 töltés után, meghosszabbítod a töltési ciklusokat.

  • 2010.10.21 12:55:29freeenergyfreeworldfreepeople

    1 benyelt hozzászólás.

  • 2010.10.21 12:56:41freeenergyfreeworldfreepeople

    Szóval a szabvány akkupakk alap. Jelenleg az elektromos gépemmel sokkal kevesebb pazarlással közlekedem(pénz és energia egyaránt), mint a segédmotorkerékpárjaimmal.

  • 2010.10.21 15:44:42KaWaSaKi

    Komolytalan próbálkozás még mindig.

  • 2010.10.21 18:16:35Kecskebácsi

    Ha figyelembe vesszük, hogy egy 45 amperórás akku 6 cellája egy ciklus alatt 5,5 milligramm elektront mozgat meg, akkor elvileg lehetne egészen kisméretű akkukat gyártani :-D

  • 2010.10.21 20:16:37freeenergyfreeworldfreepeople

    Munkába járós olcsó motornak egy elektromos TS-MZ-t kellene építeni, a bölcsővázban elférne a szabvány, egy mozdulattal cserélhető akkupakk.

  • 2010.10.22 09:46:07-+Seth+-

    Hát ez fasza. Majd ha azt is megoldják, hogy mindenkinek saját családi háza legyen akkor welcome. Hol a rákba tölti fel a sok milliárd ember aki tömbházakban lakik? Komolyan mondom, van olyan birka aki még ebben hisz mint alternativa? Itthon biztos, beeeee.

  • 2010.10.22 11:04:03Oktato

    @-+Seth+-: Hát felviszed az aksit a lakásba és hasonlóan, mint a mobilodat rádugod a töltőre...
    És ne jöjjön nekem senki, hogy a hálózat nem fogja bírni, mert nyáron a klímák terhelését is bírja, pedig nem ennyi klíma és egyéb fogyasztóra lett annó tervezve...
    Különben is, mindenki máskor, esetleg a többség éjjel töltené a jövedékiadós konektorból...
    Ez tetszik nekem is!!!

  • 2010.10.22 11:22:22pog ma thon

    Ez már megint benyelte a hozzápofázásom a k...

  • 2010.10.22 11:26:37pog ma thon

    Nem rossz de még kell mellé egy kiépített infrastruktura pl. cserélhető aksik a kutakon vagy stb. ami gyors-á tenné a " tankolást"

  • 2010.10.22 11:29:40pog ma thon

    Munkába járásra még mindig drz 400 sm

  • 2010.10.22 16:32:56Beast80

    Pistabá: Hogy a ménkűbe állítasz elő hidrogént házilag biztonságosan?
    Gondolom te még nem láttál hidrogént robbani, ha szerinted az a megoldás, és tényleg csak nyavajognak, mert azt nem tudják adóztatni. Nem adóztatni nem tudják, hanem a fél világot újraépíteni a nagyon magabiztos Öveges professzoroktól, akik láttam mán a TV-ben hogyan kell nem lesz itt semmi baj, hozzáállással darabokra szedik az 1 km-es körzetüket.

  • 2010.10.22 18:11:13freeenergyfreeworldfreepeople

    "Hol a rákba tölti fel a sok milliárd ember aki tömbházakban lakik?"

    Megfelelő intézkedésekkel elő kell segíteni, hogy az emberek el tudjanak költözni a tömbházból. Fura lenne szociális probléma miatt drága benzinnel járni olcsó áram helyett.

  • 2010.10.22 18:11:44freeenergyfreeworldfreepeople

    "Munkába járásra még mindig drz 400 sm"

    Villanymotorral. ;-)

  • 2010.10.23 00:20:35humanoid40

    A jelenlegi villamos hálozat semmilyen ilyesmit nem bír el.Mármint tömegesen.Még a fejlett országokban sem.Bistabá:van igazságod....

  • 2010.10.23 00:21:27humanoid40

    bistabá=pistabá

  • 2010.10.23 18:43:55freeenergyfreeworldfreepeople

    De napos időben a napelem, szeles időben a szélgenerátor igen.

  • 2010.10.27 11:03:32Oktato

    Érdekesség a szomszédoktól, igaz gúgletranszlét:

    [link]

    Szerintem érdekes...

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.