Kínaiak mentik meg az európai márkákat

2010.10.30. 14:35

Hosszú ideje semmit nem hallottunk a Benelliről. Ugyan kipróbáltuk mattfekete robogójukat, de a nagymotorok körül félelmetes csend volt. A kínai tulajdonosok megígérték, hogy Pesaróban minden marad a régiben, de sokan aggódtak, hogy a gyártás megszűnik Olaszországban. Akik a jövőre 100 éves márkát féltették, megnyugodhatnak: a gyártási számok növekednek, a fejlesztés pedig folytatódik.

Már hallottunk pletykákat a készülő és tesztelés alatt álló hatszázasról, de 2011-re még ne számoljunk vele. Helyette itt a 899 és az 1130 felfrissített, jubileumi színre festett változata. A TNT új első futóművet kapott: az 50-es fejreállított villát a Marzocchi gyártja, természetesen minden paramétere állítható. A 320-as első és 240 milliméteres hátsó féktárcsát a Braking gyártja hullámos kivitelben.

Megújult a motormenedzsment és a külsőségek sem változatlanok: a sportosság jegyében sárgára fényezték a szelepfedelet és a hátsó rugót is. Mostantól egyszemélyes faridom is elérhető. A TNT 899 Century Racer 2011 márciusától rendelhető. A TNT1130 is megkapta ugyanazt, mint kisöccse. Ezen felül egy ZF Sachs hátsó rugós tagot is kiutaltak a kecses motornak - szintén tavasszal kerül a boltokba.


A robogók terén is van újdonság: a Qianjinag a Benelli életben tartása mellett visszahozza a szintén olasz Motobi nevet. Első modelljük a CafféNero. 16-os kerekek, 125 és 250 köbcentis hengerűrtartalom és tisztességes, 240-es fékek. A gépet szürkében mutatják be, a forgalmazás jövő év februárjában kezdődik.