Mariana-ároknyi piaci rés tömődik be

2010.11.03. 16:58

Olyat csinált a Vespa, amiben milliók reménykedtek titkon, de senki nem hitte, hogy valaha tényleg valóra válhat. A 2011-es modellévtől újra gyártani kezdik a klasszikus, kézi váltós, kétütemű robogókat: támad a PX125 és PX 150.

Illetve, dehogy támadnak, hiszen nagyon kedves, aranyos, és a végtelenségig funkcionális kis motorok ezek. Aki ült már ilyenen, tudja jól. A forma ugyanaz, mint korábban, a műszaki tartalom azonban aligha: a hírek szerint a kis mopedek teljesítik majd az Euro3-as normákat.

A száraz katalógus adatok nem annyira érdekesek: 97 kilós tömeg, 8 literes tank, kényszerléghűtéses motor, tárcsafék elöl, dobfék hátul, négysebességes kézi váltó, CDI gyújtás. Azonban ez a moped egy legenda, a robogógyártás egyik mérföldköve. Csak hogy érezzék: a Piaggio csoportnak esze ágában sem volt az amerikai piacra exportálni a 2011-es PX-eket, azonban már most, pár nap után akkora az érdeklődés, hogy a kezdeti elhatározást elvetették. Mindenki PX-et akar. Egy zseniális, vadonatúj, és mégis régi PX-et.