Nagyobb péniszt minden tininek!

2010.11.06. 09:07

Több ezer kamasz álmát valósította meg az Aprilia: most, hogy világbajnokok lettek a Superbike bajnokságban, most, hogy az RSV4-et már kilométerekről, sziluettről felismerik, épp most készítették el a kamaszoknak szánt replikákat. Az RSV4-gyel megegyező formatervű 50 és 125 köbcentis szupersportmotorok 2011-től lesznek elérhetőek.

Persze még nagyobb lehetne az öröm, ha a régi idők szerint, a nyolcadliteres változat is kétütemű lenne – power-szeleppel, harmincöt lóerővel, mint a mesében. Ehelyett egy egyhengeres, négyütemű, elektromos befecskendezésű, tizenöt lóerős motorral, hatsebességes váltóval kell beérnie a célközönségnek.

A kisebbik, ötven köbcentis modell a már jól bevált, kiforrott kétütemű vízhűtéses motorral, hatsebességes váltóval kerül forgalomba. A blokkon és a műszerfalon kívül minden megegyezik a két sportgépen. Hihetetlen merev, és mégis könnyű alumínium vázat ígér az Aprilia.

A futóművel nem vicceltek: elöl fordított, 41 mm-es belsőcső átmérőjű teleszkópok vannak, hátul központi rugóstag csatlakozik az aszimmetrikus lengővillához. Az első fék tárcsaátmérője 300 milliméter, de ami fontosabb, hogy a négydugattyús féknyereg radiális felfogatású.

Nincs itt semmi olcsósítás, az Aprilia saját bevallása szerint ugyanolyan komoly, akár versenyzésre alkalmas gépet akar a fiataloknak, mint amilyet az RSV4-gyel a felnőtteknek; az idomokat például nem csak simán lekicsinyítették az RS4-ekre, hanem szélcsatornás teszteken kísérletezték ki végső formájukat.

Az egyedüli csalódás kizárólag a motorblokk: a régi, kétütemű RS125 is megfelelt az EU normáknak – tizenöt lőerős volt –, azonban aki pályázni szeretett volna vele, fél óra alatt ki tudta belőle szedni a fojtást, amivel meg tudta duplázni a teljesítményt. Ez a lehetőség idénre elveszett.