Rendőrt ölt a bukócső?

2010.11.22. 15:26 Módosítva: 2010.11.22. 15:34

Halált okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt vizsgálja a Nemzeti Nyomozó Iroda a tavaly augusztusban, a mátrai szerpentinen tragikusan elhunyt motoros rendőr balesetét.

Szegedi Henrik hazánk egyik legjobb motoros rendőre volt – ezt bizonyítja is az Országos Járőrversenyen elért harmadik helyezése. A vizsgálat első köre szerint vezetéstechnikai hiba miatt halt meg a harmincéves járőr, de ezt a családja nem fogadta el. A megismételt vizsgálat azonban megállapította, hogy egy utólag felszerelt, nem gyári eredetű alkatrész okozhatta a balesetet.

Valószínű, hogy a kanyarban leérő bukócső emelte ki a motor kerekeit, ami így irányíthatatlanná vált – azóta nem is alkalmaznak a gyártó által jóvá nem hagyott bukócsöveket. Szegedi Henrik Suzuki Bandit 650-es motoron szenvedett balesetet, amelyből összesen hét szolgált az országban – eredetileg a BRFK kötelékében dolgoztak velük, de hamar vidékre kerültek. Az a tény korábban is ismert volt, hogy a motor védelmét ellátó fémkeret hamarabb leér, mint a biztonsági határt jelző lábtartó.

Szegedi Ildikó, a szerencsétlenül járt rendőr édesanyja a Blikknek adott nyilatkozatában sérelmezte, hogy a családnak kellett kérvényezni fia szolgálati halottá nyilvánítását. A megítélt kétmillió forintos kártérítést megalázónak tartja, ezért fellebbezést nyújt be.

Magyarországon több motorkerékpár-típust használnak rendőrök: a BMW R850RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT és K75 típusai mellett mintegy száz Yamaha FJR1300-as is az állomány részét képezi. Akad néhány XJ600, sőt, érdekes módon TDM is van az állományban. Az említett Suzuki Banditokon túl Honda CBF1000-essel is utánunk eredhetnek a motoros rendőrök, de néhány Harley-Davidsonja és Aprilia Caponordja is van a testületnek.