Kockafejben benzinagy: Tron Lightcycle

2010.12.06. 15:43

Van két embertípus, melyek ritkán keverednek: a gearhead és a geek, vagyis a benzinagyúak és a kockafejűek csoportja. Az előbbi fejből tudja a Lamborghini V12-es gyújtási sorrendjét, az utóbbi pedig csípőből vágja, hogy Han Solo sugárvetője egy Blastech DL-44. Ha véletlenül mégis metszetet képez a két halmaz, akkor X-szárnyú vadászgépet (Incom T-65) faragnak egy CRX-ből vagy Batman Tumblerjét hozzák össze egy gokartból.

Ilyesmi fazonok lehetnek a Parker Brothers Choppers munkatársai is – már azért gyertyát gyújtok nekik, mert építettek egy működő Batpodod, Tudják, azt a motort amit a denevérember használt a Sötét Lovagban. Legújabb öteltük a Tron Lightcycle. Az 1982-es Disney-klasszikus folytatása, hangyányi spéttel mostanság kerül a mozikba, Tron Legacy címen. A film tiszteletére fogtak szerszámot a Parker testvérek, és rögtön tíz darabot építettek.

Saját bevallásuk szerint nem replika, hisz az „eredeti” csak bináris kódban létezik. A Lightcycle rendszámmal és forgalmival rendelkezik – bevallom, leküzdhetetlen vágy él bennem, hogy egy ilyet elvigyek a Mozaik utcába, nézni, ahogy a köpenyes bácsi összecsúsznak a vizsgasoron.

Maga a motor amúgy két és fél méter hosszú, a tömege 215 kiló. Az „agyatlan” kerekek 22x12 hüvelyk méretűek. Az egyedi, erősített acélvázra szén- és üvegszálas műanyagból faragtak burkolatot. A blokk Suzuki TL1000-ből származik. Jeff Halverson, a Parker Brothers Choppers munkatársa szerint mindennapos használatra építették, és jár mellé egy Tron-stílusú sisak is. Ha valakinek van felesleges 55 ezer dollárja, és nem áll szándékában kanyarodni, akkor siessen, mert a filmes ereklyékre kéjesen lihegők hamar el fogják kapkodni.