Gáz helyett vizet kipufogó Suzuki

2011.03.12. 11:04

1-suzuki burgman scooter 800

A Suzuki üzemanyagcellás Burgman robogója – a hasonló járművek között elsőként – megkapta a teljes körű uniós jármű-típusengedélyt.

Teljes körű!

Az Európai Unióban mindazon modelleknek, melyek nem rendelkeznek ún. „teljes körű jármű-típusengedéllyel”, nemzeti típusengedélyt kell kérniük minden egyes olyan tagállamban, ahol forgalomba kerülnek. Uniós jármű-típusengedély birtokában a modell az összes tagállamban forgalmazható.

Az üzemanyagcellás Burgman 2009-ben debütált a 41. Tokiói Autószalonon. A modellhez a brit Intelligent Energy fejlesztett üzemanyagcellás meghajtási rendszert. A változat közúti próbaüzeme 2010. februárja óta folyik a brit kormányzati szervként működő Technológiai Stratégiai Tanács égisze alatt.2 A motorokat a közép-angliai Loughborough Egyetem környékén tesztelik: egyelőre egy darab ilyen robogót vetettek be, de a közeljövőben ez biztosan változni fog – mondják.

TSB

A Technológiai Stratégiai Tanács (Technology Strategy Board) brit kormányzati szerv, feladata az innováció, valamint a termékek és szolgáltatások fejlesztése a technológiai fejlesztés pénzügyi támogatásával.

Kezdetben minden egyes üzemanyagcellás Burgman számára egyedi járműengedélyt kellett kérni a teszteléshez. A most megkapott típusengedély egész Európára érvényes, és bizonyítja, hogy az üzemanyagcellás Burgman az összes környezetvédelmi és biztonsági követelménynek megfelel. Egyedi járműengedélyre a továbbiakban tehát nincs szükség.

28342

Az üzemanyagcellás robogó alapja egy Burgman. A robogóba kicsi, könnyű, léghűtéses üzemanyagcellát és – a vázon belülre – hidrogéntartályt építettek. A motort az üzemanyagcella termelte elektromos áram hajtja – az egyetlen emissziós termék a víz. A vállalat távoli célja, hogy az ökobarát üzemanyagcellás robogók elterjedjenek Európában, a kiszolgálásukhoz szükséges hidrogéntöltő állomásokkal és egyéb infrastruktúrával együtt.