Trágyaszaggatóból pályagépet?

2011.05.12. 15:14

Kölyökkora óta motorozik, 18 évesen már a belga enduro bajnokságban nyomult, mégsem sporteredményei révén került a hírekbe Maarten Janssens. Az ismertséghez a 250-es kétütemű KTM blokk köré, saját elképzelései alapján épített versenymotor kellett.

Húszéves, műszaki egyetemre jár, apjának gépműhelye van. Bármennyire is adottak voltak a feltételek, Janssens több mint egyéves munkája figyelemre méltó. 2009 decemberében találta ki, hogy a 250-es enduróját átépíti pályázáshoz, és idén márciusra készült el. Nem véletlen, hogy ennyi ideig tartott a munka, hiszen az alapoktól építette újra a motort a blokk köré.

Mivel a suliban is ezt tanulja, kézenfekvő volt, hogy számítógépen tervezze meg a váz három dimenziós modelljét. A tervet aztán a házi műhelyben valósította meg - az eredmény alapján ügyesen kezeli a szerszámgépeket és a hegesztőpisztolyt is. Suzuki 750 SRAD villát akasztott az elejére, Yamaha R1 rugóstagot használt hátul, az idom pedig egy Aprilia RS 125-ről származik, de az összhatás egyáltalán nem tűnik sufnituningnak.

Az átdolgozott motor 70 lóerő körüli teljesítményt ad le, 9000 és 12500 közötti használható fordulatszám-tartománnyal, ami nem utolsó sorban a saját tervezésű kipufogónak köszönhető. Ha hozzátesszük, hogy a gép alig nyom 95 kilót, nem nehéz elképzelni, hogy mehet pályán.