Mindent tudunk a csoda-Husqvarnáról

2011.09.07. 09:53

Azt ígérték, alaposan átalakítják a Rotax-BMW kéthengerest és nem is túloztak, a Husqvarna teljesen új motort készített forradalmi naked bike-jához, a Nudához. Nem csupán a hengerűrtartalom nőtt egy nagyot, a 898 köbcentire hizlalt soros kéthengeres főtengely elékelése is más, ezúttal 270 fokos, vagyis körülbelül úgy jár mint egy V2-es.

A Husqvarna szerint sokkal agresszívabb motorkarakterisztikára számíthatunk, mint amit az F800 széria tagjainál megszoktunk. A teljesítmény a drágább R verzió esetén 105 lóerő körül alakul, de a szelídebb Nuda sem sokkal gyengébb, az is eléri a bűvös százas limitet. A gyári leírás szerint a Nuda R gyújtástérképe változtatható lesz, igaz, nem a kormányról, hanem a szervizben. Ezzel, és egy nyitott kipufogóval könnyen versenymotor-szerűvé tehető majd a kéthengeres Husky.

A Nuda és a Nuda R felszereltségében tér el igazán egymástól. A 175 kilogramm száraz tömegű R változat első teleszkópvillája teljesen állítható kivitelű Sachs gyártmány, belsőcső átmérője 48 milliméter és ott díszeleg rajta a Brembo monoblokk féknyereg is. A hátsó rugóstag sportmotoros hangolású, húzó- és nyomófokozati csillapításában, valamint előfeszítésében állítható Öhlins alkatrész.

A Nuda alapváltozatát kétszemélyes túrákhoz is ajánlja a Husqvarna. Ezen az első teleszkópoknak csak az előfeszítése változtatható, de a Sachs központi rugóstagot ezúttal is áthangolhatja a tulajdonos. Amúgy a Nuda teljes futóműve a kényelmes, de még megfelelő visszajelzés határán lavíroz. Az alapváltozathoz számtalan túra-kiegészítőt kínálnak majd, például stílusos koffereket, magasabb szélvédőt és egyéb kényelemfokozó apróságokat.

A magyar forgalmazó szerint októberben érkeznek az első példányok a forradalmi Husqvarnából, és mint megtudtuk, a drágább Nuda R regisztrációs adó nélküli ára, körülbelül hárommillió forint lesz, míg ennél félmillióval kérnek majd kevesebbet az alapmodellért.