Álruhás királyfi a Hondától

2011.11.09. 10:15

Ugyan a hazai piacon robogónak hívják, de annál sokkal jobb az underbone kategóriába sorolható Honda Wave 110i. Az üzemanyag-befecskendezéses, egyhengeres négyütemű motorja teljesíti az Euro 3 emissziós norma előírásait, és takarékosságának köszönhetően akár 210 km-nél is hosszabb út megtételére képes két tankolás között.

Fejlesztésekor kiemelt szempont volt a költséghatékonyság s a vételár. A praktikus gép négyfokozatú körváltóval, 220 mm átmérőjű tárcsával szerelt fékkel és önindítóval van ellátva. A vezetőbarát karakterisztikájú motor teherbíró és kompakt vázban kapott helyet, amelynek geometriája pompás manőverezhetőséget eredményez – a Wave valóban a városi zöldhullámok királya lehet.

Ha valami elnyűhetetlen, akkor a Honda fekvő egyhengerese az. Ősét még a Super Cubhoz tervezte Honda Szoicsiró – ugyanez a léghűtéses technika korszerűsítve még ma is teljesen aktuális. A 109,1 köbcentis, négyütemű SOHC motor PGM-FI üzemanyag-befecskendezést és önindítót kapott.

A fő célcsoportot nem az európai közlekedők alkotják: a hasonló underbone motorokból milliókat adnak el Ázsiában. A célszerűen választó piacokon egyeduralkodó ez a kategória, ami nem véletlen, hisz a tetszetős forma kétszemélyes nyerget, nyereg alatti zárható tárolórekeszt és 3,7 literes üzemanyagtartályt kínál. A Wave 110i megjelenésének meghatározó elemei a 17"-os kerekek, amelyek motorszerű külsőt kölcsönöznek a gépnek, egyúttal hozzájárulnak a megfelelő irányíthatósághoz.

A Honda kényelmesen vezethető – a nagyméretű, párnázott, osztatlan nyereg és a kormány ideális pozíciója hosszabb utakon is kellő komfortot biztosít. A motor keskeny kialakítása szintén hozzájárul ehhez, hiszen megálláskor a vezető könnyedén leteheti a lábát.

Az Wave 110i egyszerű műszerfala egyetlen pillantással áttekinthető. A megbízható, mechanikus sebességmérő mellett helyet kapott egy fokozatkijelző is. A viszonylag rövid, 1227 mm-es tengelytávja és a 45°-os kormányelfordulása a mozgékonyságot szolgálja. A Wave 110i egyhengeres motorjának fogyasztása 57 km/l (1,75 l/100 km). Ez ugyan erősen megismételhetetlen teszteredmény, de biztos, hogy normál utcai viszonyok között sem lesz gond a kétliteres fogyasztás betartása.