Szalámi, bor, benzinszag

2011.11.11. 11:21

A milánói motorkiállítás egyik legérdekesebb szereplője szinte megbújva várta, hogy az érdeklődők betérjenek: a Borile standja visszafogott volt, bár a terjengő szalámiillat a jobb orrúakat már messziről odavezette.

Az olasz manufaktúra falusias környezetet teremtve mutatta be régen várt Scramblerét. A konstrukció érdekessége, hogy a motort a Ducati közreműködésével készítették. Az egyhengeres desmó 450 köbcenti, alapját a bolognaiak 900-as V2-ese képezi – ennek hátsó hengere adja a Borile szívét. A furat-löket aránya 98x60. A váltó kazettás kiképzésű, könnyen eltávolítható.

Weber-Marelli befecskendező táplálja a retró hangulatú gépet. Az elektronika és a légszűrőház a tank helyére került, míg az üzemanyagtartályt az ülés alá szerelték. Az első kerék 19, a hátsó 18 hüvelyk átmérőjű. A Borile 450 Scrambler gyártása 2012 tavaszán indul be.

A cég másik érdekessége a Bastard fantázianevű szett. Ez vázból, kerékből, kezelőszervekből, fékekből és futóműből áll – csak blokkot nem adnak hozzá, azt mindenki szerelje bele otthon, olyat, amilyet akar.

A cég nyilatkozata szerint beleférnek a régi Triumph kéthengeresek, a Kawasaki W sorozata, de akár egy Jawa vagy GM salakblokkot is be lehet tenni – a váltónak is marad hely. A konstrukciót elnézve elég sok mindent be lehet csavarni az univerzális vázba, szívesen belepróbálnánk mi is néhány szép, régi léghűtésest. A Bastard café racerként és öreg terepmotorként is kérhető, bár a szett áráról egyelőre semmit sem tudunk.