Bármi történik, egyben marad

2011.12.02. 10:10

A szénszál függővé tesz. Ez nem csak a sportmotorosokra vonatkozik, hanem, ami sokkal meglepőbb, a lényegesen nehezebb gépekkel csapató túraendurósokra is. Ebben a műfajban ugyanúgy rengeteget számítanak azok a kiegészítők, amelyekkel praktikusabbá, a balesetekkel szemben védettebbé, de főként sokkal egyedibbé tehetők a motorok.

A párizsi motorkiállításon debütáló Yamaha Super Ténéré Worldcrosser logikus folytatása annak, amit a Yamaha a két éve bemutatott First Editionnel elkezdett. Ez az opciós csomag azoknak készül, akik makacsul hiszik, hogy egy minden extrafelszerelés nélkül is két és félmázsás dög ideális a távolsági terepmotorozáshoz. Az eséskor hasznos extrák listája hosszú: kartervédőt, a kardántengely tokját és a szöghajtást, illetve a hátsó féket burkoló, feketére eloxált alumíniumelemeket tartalmaz. Ezen kívül kaphatók még a motor két oldalára, a vázra, illetve az első teleszkópokra illeszkedő karbon feltétek is, hogy igazán különlegessé váljon az XT1200Z megjelenése.

Aki valóban kipróbálná, mit tud a Super Ténéré ott ahol a véget ér az aszfalt, jól teszi, ha a képeken látható, ám Worldcrosser opciós csomagban nem szereplő bütykös gumikat is beszerzi. A szintén további felárért kapható Akrapovic kipufogók viszont nem igényelnek külön kommentárt, aki valaha hallott már bármilyen, velük felszerelt motort, nehezen szabadul az emléktől. Persze ne feledjük, még a tökéletesen felszerelt, mindenféle elektronikus segédlettel ellátott túraendurók sem védenek a vezetői hiba, a rutintalanság, és a rossz fizikum következményei ellen. A lényeg a fokozatosság, és ha indul a Föld körüli túra, nem árt, ha vannak hozzá társak, akik segítenek, ha a karbon foszlik és reped az alumínium.