Európának tényleg vége?

2012.03.05. 16:17

A közelmúlt gazdasági híreinek egyik legfontosabbja volt, hogy a Ducati eladósorba kerül. Számos lehetséges vásárló neve merült föl, a Mercedessel és a VW is megpróbálták összeboronálni az olaszokat. A Bloomberg legfrissebb információja szerint azonban az indiai Hero tűnik a legkomolyabbnak – igen, ők azok, akik az Eric Buell Racinggel is próbálkoznak, bár tény, hogy a bolognai sportmotorgyártó ezerszer akkora falat.

Pawan Kant Munjal, Hero MotoCorp Ltd. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy több bank is támogatásáról biztosította őket. Nem aggódnak a pénzükért: az ázsiai vállalat a világ egyik legnagyobb és legnyereségesebb motorgyártója. Van piacuk, van tehetségük, de azt a fajta technológiát, amellyel a Ducati rendelkezik, még nem birtokolják – nem tagadják, hogy mihamarabb a motorpiac globális szereplőjévé kívánnak válni. Elmondásuk szerint jó alkalom ez a vásárlásra, hisz az európai motorpiac válsága miatt feltehetőleg aránylag nyomott áron körülbelül 0,9-1 milliárd euróért juthatnának hozzá a márkához.

A Hero 2010-ben felmondta a Hondával 26 éve tartó együttműködését – részükről itt az ideje egy komolyabb szintre lépésnek. Ehhez az indiai gazdasági modell adva van, gondoljuk csak a Tatára, akik sikerrel viszik tovább a Land Rover és a Jaguar márkát, sőt, ne feledjük a Bajaj KTM-es tulajdonlását sem.

Biztos, hogy a Hero pénze megkönnyítené a Ducati helyzetét, ami öröm a márka rajongóinak, hisz biztosított a fennmaradás. Az érme másik oldala azonban kevésbé pozitív: az európai motorgyártás egyre kevésbé képes fedezni magát – évek óta zajlik a korábbi gyarmatok általi visszagyarmatosítás. A nyugati ipar gazdasági önfenntartásának vége?