Ez az óriás egész kicsi

2012.04.24. 16:38 - Totalbike

Már régóta tudjuk, hogy a KTM a háttérben a nagy Adventure-ön dolgozik. Most itt egy friss kémfotó, amelyen alaposan megszemlélhetjük a 2013-ban bemutatandó 1290–et. Ugyan a motor még csak tesztelés alatt levő prototípus, ennek ellenére a fontos részletek már jól látszanak.


A térhálós csőváz marad, a V2-es blokk pedig az RC8 sportmotoré alapján készült. Ágazati információk szerint dupla gyújtással és csúszókuplunggal készül az Adventure – ha hírek igazak, rögtön többféle verzióban érkezik majd, így biztos konkurenciát tud állítani a BMW-nek, Triumphnak, Yamahának és Hondának.

19-es és 21-es első kerékkel tervezik az osztrák túrázót – mindenki választhat motorozási szokása alapján. A képek alapján feltűnő a kompakt méret, feltehetőleg kisebb, mint a 990-es elődmodell.

Ez sokaknak jó hír lehet, hisz az apróbb motorosok számára gondot okozhatott a KTM magassága; kisebbik kerékkel biztos, hogy ügyes és felhasználóbarát lesz az 1290, míg a nagyobbakkal terepen is megőrzi eddigi páratlan képességeit. A villák WP-nek, míg a fékrendszer Brembónak tűnik. Szemrevaló a hátsó lengővilla, amely a 690 Supermotóhoz hasonlóan kifordított, térhálós erősítésű. A kipufogó reméljük nem végleges: csúnyább, mint eddig bármi.

A képek forrása: InfoMotori

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2012.04.24 17:14:38vlevi

    "A kipufogó reméljük nem végleges: csúnyább, mint eddig bármi."
    Azért ezt nem mondanám. Ronda, ronda, de a ezt nem űbereli :)

    [link]

  • 2012.04.24 17:59:05gumitamin

    Úgy is lecserélik a kipufogót a tuning őrültek.

  • 2012.04.24 18:04:20mozso18

    vievi!
    A linkeden az nem kipufogó, hanem kémény. :)

  • 2012.04.24 18:43:51Bubodr66

    A "nagygépsznoboknak" látványra ez nem lesz elég óriási, az irigyeknek - mint például én - túl erős. Ki lesz a célközönség? Csak nem azok, akik tudják is kezelni?!
    Egyébként nagyon szép.

  • 2012.04.24 18:58:33b@szus

    Duke vonasai vannak. Remeljuk ha lekerul az alca jol fog kinezni

  • 2012.04.24 20:16:47Béza Dániel

    azért látszik hogy nem pici. a két első teleszkóp pálcikának tűnik, pedig a valóságban biztos gyerekkar vastagságú. Lehet hogy az is az álca része hogy 220 centi magas motorost ültettek rá megtévesztésként :)

  • 2012.04.24 20:56:56johnny77

    Azért én kíváncsi leszek a motor méretére. A jelenleg kapható több száz motortípus közül jó, ha kb. 5-ön elférek kényelmesen(201 cm). Hiába tetszik pl. Ducati Monster, ha olyan alattam, mintha Simsonon ülnék. :)

    Ezen még úgyis faragnak az őszi motorkiállításokig.

  • 2012.04.25 08:43:37Italian beauty

    A 990-est próbáltam, nagyon tetszett ahogy ment, de nagyon magas volt. Nyomát sem tapasztaltam annak az injektor problémáknak amit a tesztekben írtak.Túrákon kb. másfél-két liter benzinnel többet fogyasztott mint pl. a 12oo-es gs, de sokkal jobban is ment.Terepen meg ma sincs társa a kategóriában szerintem.
    Summa summarum sokkal jobban vártam volna egy agilis elfogatható méretű 8oo köbcentis (V-kettes)2oo kg igazi endurót mint egy 13oo-ast, de persze akkor már nem lett volna pariban a mostani 12oo-13oo monstrumokkal.

  • 2012.04.25 11:01:31Virago_1000

    vlevi: szerintem meg ez a legszebb KTM.

  • 2012.04.25 18:00:23E.D.Ward

    Jön a 800-as is, gondolom az 1200-as után valamikor.
    Remélem rallysabbra veszik, mint a 800as GS-t.
    Próbáltam múlt héten, de nem hatott meg.

    Maradok a jól bevált 750-es Supertenerénél :)

  • 2012.04.26 08:02:08Italian beauty

    E.D.Ward
    Milyen volt a 800 Gs ? Kíváncsi vagyok, sosem próbáltam.

  • 2012.04.26 22:12:47Loona

    KTM, mint BMW konkurencia??? LOL!
    A BMW tud valamit, amit egyetlen motorgyár sem: odafigyelni a potenciális vevőre!
    153 centi vagyok, és jelenleg még csak Akorl. jogsim van. Már-már belenyugodtam, hogy én örökre chopperes leszek, akkor is, ha nehezen veszi be a gyomrom. Aztán jött a Bajor Csoda, és megoldotta a problémát. Alacsony vevő? Gyári ültetés! (Nem, nem a vedd meg az alacsony ülést, aztán faragd tovább otthon, paraszt!-módszer, mint máshol.) Magas? Akkor magasítunk! Csak korlátozott jogsija van? Kapható gyári fojtás! (Ilyet meg a Kawasaki tudott pár éve, most már nem látom náluk sem.) Így fogok én chopperről endurora ülni...

  • 2012.04.28 14:28:23Breacher

    Loona: rosszul írtad: BAJOR CSODA - így csupa nagybetűvel, meg !!!négynégy.