Ez az óriás egész kicsi

2012.04.24. 16:38

Már régóta tudjuk, hogy a KTM a háttérben a nagy Adventure-ön dolgozik. Most itt egy friss kémfotó, amelyen alaposan megszemlélhetjük a 2013-ban bemutatandó 1290–et. Ugyan a motor még csak tesztelés alatt levő prototípus, ennek ellenére a fontos részletek már jól látszanak.


A térhálós csőváz marad, a V2-es blokk pedig az RC8 sportmotoré alapján készült. Ágazati információk szerint dupla gyújtással és csúszókuplunggal készül az Adventure – ha hírek igazak, rögtön többféle verzióban érkezik majd, így biztos konkurenciát tud állítani a BMW-nek, Triumphnak, Yamahának és Hondának.

19-es és 21-es első kerékkel tervezik az osztrák túrázót – mindenki választhat motorozási szokása alapján. A képek alapján feltűnő a kompakt méret, feltehetőleg kisebb, mint a 990-es elődmodell.

Ez sokaknak jó hír lehet, hisz az apróbb motorosok számára gondot okozhatott a KTM magassága; kisebbik kerékkel biztos, hogy ügyes és felhasználóbarát lesz az 1290, míg a nagyobbakkal terepen is megőrzi eddigi páratlan képességeit. A villák WP-nek, míg a fékrendszer Brembónak tűnik. Szemrevaló a hátsó lengővilla, amely a 690 Supermotóhoz hasonlóan kifordított, térhálós erősítésű. A kipufogó reméljük nem végleges: csúnyább, mint eddig bármi.

A képek forrása: InfoMotori