Mozog az MZ utódja

2012.07.02. 15:48

A ZP-ről az átlagembernek a Zöld Pardon politikától sem mentes, mindkét oldalról közepesen visszataszító hercehurcája jut eszébe, de a beavatott motoros a zschopaui Zp Motóra asszociál: a 449-es első típusuk a világbajnokságokon sikeres német MZ-knek állít izgalmas emléket.

A dél-keleti város összefonódott a motorgyártással: az első zschopaui motor az 1922-es DKW volt, majd a nálunk is népszerű, milliós példányszámban gyártott MZ tette benzinszagúvá a települést – a termelés kezdetének 90. évfordulójára ezzel a terepgéppel készültek.

Akik nyomon követik a történet alakulását, tudják, hogy a 130 kilós teletankolt tömegű 449-es ereje 45 lóerő, míg nyomatéka 52 Nm. A tartály 12 literes, az ülésmagasság 86 centi. Az 1426 milliméter tengelytávú váz acélból készült, amelyhez hátra Öhlins rugóstagot, előre MUPO teleszkópot illesztettek. A féknyergeket az olasz Brembo szállítja, hátul 220-as a Braking tárcsa, elöl pedig 260-as. A kerékméret 90/90-21 és 140/80-18.

A múlt hét végén tartott bemutató bizonyítja, hogy a motor mozogni is képes. A fotókon jól látszik, milyen jól eltalálták az arányokat; a régi verseny MZ-k formáját sikerült maradéktalanul átörökíteniük – nagy kár, hogy a manufakturális viszonyok között készülő gép elég drága: 18850 euró, vagyis 5,5 millió forint, adó nélkül.