BMW: belátták, hogy zsákutca

2012.07.03. 14:22

Két enduróval frissíti palettáját a BMW. Az F 800 GS-t elsősorban a kalandvágyóbbaknak szánták, az F 700 GS ezzel szemben inkább az utcai motorosoknak való. Ennek megfelelően ülésmagasságuk eltérő – 880, illetve 820 milliméter –, első kerekeik 21, valamint 19 collosak.

Befecskendezéses motorjuk 798 köbcentiméteres, a kipufogóba szabályozott katalizátort szerelnek. A soros kéthengeres annak ellenére, hogy mindkét motorban azonos, a 214 kilós F 800 GS-ben 85 lóerős, forgatónyomatéka 83 newtonméter, míg a 209 kilogrammos F 700 GS-ben 75 lóerőt és 77 newtonmétert ad le. A 25 évnél fiatalabb jogosítványszerzők számára (a vonatkozó teljesítményhatár 2013. január 1-ji EU-szintű megemelésének megfelelően, amely Magyarországon 2013. január 19-én lép hatályba) mindkét modell lefojtott változatban, 48 lóerősen is elérhető.

Dupla első tárcsafékkel készülnek, amelyek 300 milliméteres tárcsáin kétdugattyús úszónyergek dolgoznak, míg hátul egytárcsás, 265 milliméteres, egydugattyús fék működik; az ABS szériakivitelben megtalálható.

A blokkolásgátló adatait használja fel a gyári extraként rendelhető elektronikus menetstabilizáló rendszer is. A futómű akár menet közben is állítható, kiválasztható a Komfort, Normál vagy Sport üzemmód. Az elektromos rendszer alapjául CAN-Bus technológia szolgál, melynek bevezetése óta az elektronikus indításgátló is az alapfelszereltség része. Azok, akik gyűlölték a cég markolatait, fellélegezhetnek: a németek belátták, hogy zsákutcába futottak, így az F modellek esetében is átállnak az elterjedt, mások által használt kezelőszervekre.

Az egyéni igények szerinti extrafelszerelések gyárilag kerülnek a motorkerékpárokra, ám kiegészítőkkel a felszereltség utólag is bővíthető. Az F 700 GS Ostra-szürke metál, Piros alma metál és Gleccser-szürke metál, az F 800 GS pedig Kalamata-metál, Cordoba-kék és Alpin-fehér színekben választható.