Harley: szalad a szekér?

2012.08.02. 11:00

Ha a dinamikus fejlesztéshez nem is, a túléléshez nagyon értenek: az amerikai Harley-Davidson Inc. 1903 óta már többször volt nagy bajban, de bezsírozott kígyóként mindig kicsúsznak a csőd mohó markából.

A válság kirobbanása csúnyán megfektette a céget, rengeteg embert bocsátottak el, több telephelyüket bezárták. A megszorításoknak és a modellmarketingnek hála sikerült ebből is kijönniük: nyereségük a második negyedévben 30 százalékkal nőtt annak köszönhetően, hogy a gyártmányai iránt az Egyesült Államokban és külföldön egyaránt megnövekedett a kereslet.

A második negyedévben a HD 247,3 millió dollár, részvényenként 1,07 dollár nettó nyereséget ért el az április-júniusi beszámolási periódusban, szemben az egy évvel korábbi 190,6 millió dollárral, részvényenként 81 centtel. A FactSet által megkérdezett elemzők átlagosan 1,05 dollár egy részvényre jutó nyereséget vártak júliusra.

A második negyedévi értékesítési árbevétel elmaradt kissé az elemzői várakozásoktól, mivel a szokatlanul enyhe időjárás miatt a második negyedévre tervezett vásárlások egy része az első negyedévre húzódott előre.

A második negyedévben a motorkerékpár-gyártó vállalat 1,57 milliárd dollár értékesítési árbevételre tett szert, 17 százalékkal magasabbra az egy évvel korábbi 1,34 milliárd dollárnál. Elemzők 1,64 milliárd dollár forgalomra számítottak.

Darabszám szerint az eladások globálisan 2,8 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 4 százalékkal emelkedtek a második negyedévben. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a Harley-Davidson 10 százalékkal, Latin-Amerikában 38 százalékkal növelte eladásait. Az európai és a közel-keleti régióban az eladások 6,4 százalékkal csökkentek.

A Harley-Davidson az idén 245-250 ezer motorkerékpárt tervez értékesíteni, 5-7 százalékkal többet a tavalyinál. A cég egyik termelőüzemének átalakítása miatt a harmadik negyedévben 9-17 százalékkal kevesebbet motorkerékpár értékesítését tervezi, mint a tavalyi harmadik negyedévben, amikor az értékesítés mintegy 61 500 volt.