A kipufogóért pontlevonás jár

2012.09.19. 16:54

A múltkori színtelen, dísztelen fotók után megjöttek az első hivatalos képek: az orbitális és formátlan kipufogót leszámítva egész csinos az új KTM 1190 Adventure. Amint arról korábban pletykaszinten beszéltek, kétféle kerékmérettel érkezik az osztrákok túraendurója – az utcán motorozók 19, a terepen is átvágók 21 hüvelykessel rendelhetik.

Az LC8 kéthengeres Keihin elektronikát, befecskendezőt és ride-by-wire jellegű elektronikus gázmarkolatot kapott. Csúszókuplung támogatja a durva visszaváltásokat – erre szükség is van, hisz döbbenetes 150 lóerőt ad le a V-motor.

Az Adventure forgatónyomatéka 125 Nm, míg szervizintervalluma 15 ezer kilométer – ez a konkurenciával összehasonlítva is versenyképes. Teli tankkal 230 kiló a tömege, ez alacsonyabb, mint a német vagy japán konkurenciáé.

A blokkolásgátlós fék eddig is hibátlan volt, ezt most még tovább fejlesztette a Bosch. Az MTC kipörgésgátló programozható – a központi számítógépen keresztül offroad üzemmódot is választhatunk – ilyenkor az ABS és az MTC se nagyon buzgárkodik, hagyja érvényesülni a terepes ökölszabályokat.

A 19-es kerekű Adventure-re szerelt, EDS betűhalommal jelzett WP futómű szintén elektromosan, menet közben állítható. A 21-es kerekű, keményebb igénybevételekre szánt R verzió a cég legjobbját, a minden irányba állítható, szintén WP teleszkópot és rugóstagot kapta – elektronikus kütyük nélkül.

A lábtartó, a szélvédő és a kormány is állítható, így a KTM tulajdonosai a testalkatukhoz tudják igazítani a gépet; ez a hosszú utakon és világjáró túrákon igazán jól jöhet.