Ferrari helyett, tizedáron

2012.11.13. 11:03

Az MV Agusta a milánói EICMA motorkiállításon mutatja be az F4-es sorozat felfrissített modelljeit. A kis olasz gyártó szuperspormotorja három változatban lesz elérhető: az alapkivitel mellett R- és RR-verzió is készül.

Az F4-esek közt továbbra is az RR jelenti a csúcsot, melynek 998 köbcentis négyhengerese a 2012-es modellhez hasonlóan 200,8 lóerős teljesítményre képes, legnagyobb nyomatéka viszont 114-ről 111 newtonméterre csökkent. Napjaink egyik legszebb sportmotorjából a fejlett technikai megoldások sem maradhattak ki: a ride by wire alkalmazásával finomabban adagolható a gáz, az Öhlins-felfüggesztések pedig elektronikusan állíthatók. A megállásról Brembo M50 Monobloc-rendszerű fékek gondoskodnak.

Az MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) és az új ELDOR vezérlőegység segít a vezető stílusához és a körülményekhez szabni a motor karakterét: három fokozatban (Normal, Sport, Rain) állíthatjuk a gázreakciót, a nyomatékot, a motorféket és a maximális fordulatszámot. A kipörgésgátlónál nyolc lépcső közül választhatunk, a gyorsabb váltást pedig az EAS (Electronically Assisted Shift) teszi lehetővé.

Az alapmodell és az F4 R ugyan felszereltségben és teljesítményben (195 lóerősek) nem veszi fel a versenyt az RR-rel, de megjelenésben nincs sok különbség: mindhárom változat kapott nappali menetfényt és átdolgozott hátsó lámpát, a kipufogórendszer négy végét pedig a faridomba integrálták. A 2013-as modellévre a fényezések is megújulnak.

Az F4-es sorozatnak már az árai is ismertek: a legolcsóbb kivitel 13499 fontba (4,8 millió forint), az R-változat 14499 fontba (5,1 millió forint) kerül majd, az RR csúcsmodell viszont ezekhez képest jóval drágábban, 18499 fontért (6,6 millió forint) lesz megvásárolható.