Tovább reszelték a Daytonát

2012.11.13. 13:48

A Triumph szinte sokkolta a sportmotor-rajongókat 2006-ban, amikor háromhengeres blokkal adta ki a Daytona 675-öt. A tesztek végül a brit márkát igazolták, a Daytona vetélytársainál izgalmasabbnak bizonyult, ugyanakkor kezes és gyors is lett. A 2013-as modellévre viszont a gyártó teljesen átdolgozta a motort.

Az egyik legfontosabb változás az új motorblokk, melynél nagyobb furatot és rövidebb löketet alkalmaztak. A teljesítmény a korábbi 125-ről 128 lóerőre, a csúcsnyomaték 73-ról 75 newtonméterre nőtt, a legmagasabb fordulatszám pedig az eddigi 12600 helyett 14400 lett. Az üzemanyag-ellátásról hengerenként két injektor gondoskodik.

Az elődhöz képest a vázat is átszabták, az összsúly másfél kilóval csökkent (176-ról 174,5-re), az ülésmagasság 10 milliméterrel lejjebb került, amit elsősorban azok fognak értékelni, akik pályára viszik a Triumph-ot. A többfunkciós LCD-kijelzőn nemcsak a sebesség és a benzinszint látható, hanem köridő mérésére is alkalmas, extraként pedig még a guminyomásról tájékoztat, illetve arról, hogy éppen be van-e kapcsolva az ABS.

Az új Daytonából elkészült a 675 R változat is, amelynek több paraméterében állítható a futóműve. Fékeit Brembo Monobloc rendszerűre cserélték, a kapcsolható blokkolásgátló pedig az alapfelszereltség része. A gyorsabb sebességváltást a Quick-shift váltó teszi lehetővé.

Esztétikai szempontból kevesebb a különbség: az R-modell műszeregységénél karbon-betéteket alkalmaztak, az ülés alatti vázelemet pedig vörösre fényezték.