Batman motorját a Honda gyártja?

2012.11.15. 09:48

A Honda hat új modellel érkezett a milánói EICMA motorkiállításra, melyek közül minden bizonnyal a Gold Wing F6B a legizgalmasabb. A hatalmas cirkálót ugyan nem zsúfolták tele műszaki újításokkal, a dizájnnak viszont nagyon bátran estek neki.

A GL1800-hoz képest áramvonalasabb formát kisebb szélvédővel és a felső dobozra szerelt háttámlának elhagyásával érték el. A gyáriak szerint a plexi így is megfelelő védelmet biztosít, az azonban kérdéses, hogy a támla hiánya nem teszi-e kényelmetlenebbé a hosszabb utakat a hátul ülő számára – akiknek ez elengedhetetlen a komfortos utazáshoz, azok kénytelenek lesznek a bőséges extralistáról szemezgetni, vagy a már ismert, idehaza is forgalmazott verziót választani.

A fejidom és az oldalsó burkolatok átszabásával agresszívebb, sportosabb benyomást kelt az új Gold Wing, mely ráadásul sokat fogyott is (többek között a hátramenetet is eltávolították), az 1832 köbcentis hathengerest viszont megörökölte a jelenlegi modelltől. A 118 lóerős blokk csúcsnyomatéka 167 newtonméter, üzemanyaggal a PGM-FI elektronikus befecskendező látja el.

A Honda ezúttal is extrák sorát építette a túramotorba, melyek működéséről a többfunkciós LCD-kijelző tájékoztatja a vezetőt. A oldaldobozok, tárolórekeszek és a kesztyűtartó egyaránt zárható és vízálló, nagyobb utakra is elegendő kapacitást biztosítanak. A gazdag alapfelszereltségbe viszont nem tartozik bele a középsztender, a markolatfűtés és az automatikusan kikapcsoló irányjelzők.

Az F6B amerikai alapára 19999 dollár (4,5 millió forint), míg a Deluxe-kivitel 20999 dollártól (4,7 millió forint) vihető haza. Ezek még nem a magyar, sőt nem is az európai árak, azok biztosan lényegesen magasabbak lesznek.