Duci rakéta a combod között

2013.01.09. 10:13

Itt a 2013-as szezon cukisága: az MSX125 (Mini Street X-treme 125) a kiskerekű, szabadidős motorkerékpárok tradícióját viszi tovább. Képzeljenek el egy Mini Rigát, amely nem romlik el és megy mint a mérgezett egér – ilyen volt az 1963-as Monkey, az ős Honda, amelyet további ikonikus darabok követtek: a Dax és az Ape.

Ezekből a kultikus gépekből egy egész műfaj született – Ázsiában a fiatalok imádják, őrületes tuninggal éssportfutóművel látják el a combig érő gépeket. A kategória eddigi királya a szórványosan nálunk is előforduló Kawasaki KSR110 volt, de úgy tűnik, a legnagyobb motorgyár szeretné átvenni a hatalmat: a thaiföldi Hondánál gyártott nyolcadliteres formás, izgalmas és gyári állapotában is feltehetőleg elég mozgékony.

Az MSX125-ös blokkja a már jól bevált és gazdaságos 125 köbcentis befecskendezéses, négy ütemű egyhengeres, amely ugyan ezeréves konstrukció, de annyira tökéletes, hogy megéri folyamatosan továbbfejleszteni. A kétszelepest ismerjük a Wave 125i-ből (csak ez manuális kuplungot kapott), így kulturált járásra és alacsony fogyasztásra számíthatunk az aprócska funbike-tól.

A váltó négyfokozatú, a hátsó kereket lánc hajtja. A váz acélból készült, amelyhez hátul központi Monoshockot, elöl pedig 31 millis fejrállított villát csatoltak. Az Y küllős felni kifejezetten sportosan mutat: a gyári gumiméret 120/70-12 és 130/70-12. A fékrendszer biztosan elég lesz a kis mérethez – elöl két, hátul egydugattyús nyereg található a 220 és 190 mm-es tárcsákra fölé rögzítve. Négy színben indul az értékesítés: sárga, vörös, fekete és fehér festéssel érkezik a kis Honda.

Az 1200 milliméter tengelytávú gép tömege 101,7 kiló. A 765 milliméteres nyeregmagasság fiataloknak és nőknek is megfelel, de az ügyes kialakításnak hála a vicces kedvű vidám férfiak is elférnek majd rajta.