A BMW megfutamodott?

2013.01.30. 13:41

Ausztria leigázza Németországot, világuralomra törnek? Igen, legalábbis terepen mindenképpen. Hivatalosan ugyan nem erősítették meg, de nem is tagadják a KTM-nél, hogy a Cross Industries-en keresztül végfázisban értek a Husqvarna márka megvásárlására vonatkozó tárgyalások.

Meg nem erősített hírek szerint a hét végére hivatalosan is bejelenthetik az üzlet megkötését. Akik csodálkoznak, mitől ilyen erős a KTM, gondoljanak arra, hogy ott áll mögöttük a rendkívül potens indiai Bajaj – feltehetőleg lelkesen bedobnak pár millió eurót, hogy megerősítsek kedvenc kis európai márkájuk már így is fennálló terepes monopóliumát.

Az egykor Svédországban alapított cég előbb olasz tulajdonba került, majd a német BMW vásárolta meg. Akkori nyilatkozataik alapján szerették volna megerősíteni versenyszintű offroad jelenlétüket, amihez a Husky tudása rendkívül jól jött volna. A fejlesztés megindult, de meglepő módon nem a terepes, hanem az utcai modellek irányába vitték el az érdemi munkát - mintha belátták volna, hogy a narancssárga gépeket nem tudják legyőzni, ahhoz túl sok befektetést igényelt volna a túl szűk piac.

Feltehetőleg a jelenlegi Husqvarna modellek megmaradhatnak, hisz semmi olyan szupertitkos BMW fejlesztés nincs bennük, amit a bajorok extrán óvnának. Az utcai gépeik vagy ezeréves, Kínában gyártott egyhengerest, vagy szintén Rotax sorkettest kaptak – ezeknél a KTM jóval komolyabb holmikat gyárt. A terepre szánt versenymotorjaik technikailag előrébb járnak, de ott sem kell félnie a tudásvesztéstől a németeknek: nem véletlen, hogy szinte minden versenyt a KTM nyer meg.

Ha a tulajdoncsere megtörténik, a KTM magánál tudja az összes jelentős európai offroad márkát: a Husaberg mellett a Husqvarna csodás trófea lenne.

Frissítés: A legújabb spekulációk szerint nem a KTM, hanem az ügyvezető igazgató Stefan Pierer cége, a Cross Industries venné meg a Husqvarnát. Ezzel párhuzamosan állítólag Pierer eladná 50 százalék feletti tulajdonrészét az indiai Bajajnak, ami ezzel tulajdonképpen kizárólagos tulajdonosa lenne az osztrák motorgyárnak. Az ismert szakember talán egy új kalandot keres a varesei gyárban?