Egy Honda, amire vágyhatunk

2013.02.14. 11:52

Sajnos Európában nem lett sikeres a 2009-ben bemutatott VTR250, így a forgalmazását felfüggesztették. Az itteni közepes érdektelenség a japánokat nem izgatja: ott továbbra is kapható az izgalmas gép, sőt, most bemutatták a fejidomos kivitelt is.

A V2-es története 1982-ig nyúlik vissza. Akkor adták ki a VT250F-et, amely azonnal sikeres lett; többféle apró változtatással szinte az egész világon forgalmazták. 1988-től sportosítva, VTR250-ként élt tovább, majd néhány év kihagyás után 1997-ben ismét visszatért – térhálós vázával szebb lett, mint valaha.

Mifelénk csak szürke-importként volt jelen a pörgős, de mégis tartós negyedliteres. Ez 2009-ben egy rövid időre megváltozott, de a cégen belüli kategóriatársaknál magasabb ár miatt nem tudott érvényesülni az érzékeny magyar piacon – a Honda az olcsóbb és egyszerűbb kivitelű thaiföldi CBR250-et tartotta meg.

A japán gyártású VTR hengerenként négyszelepes, ereje 30 lóerő, nyomatéka 22 Nm. A térhálós váz nem csak szemre sportos, az ügyesen hangolt futóművel a kanyarokat is kedveli. A frissen bemutatott VTR250F azonban ismét csak konténeres importként kerülhet be hozzánk: 2011-től nem forgalmazzák nálunk.

A CBR stílusú fejidom és az hondás egyenlámpa ugyan jól áll neki, bár megnéznénk kereklámpás, karakteresebb idommal is – a motor továbbra is titkos favoritunk, igaz, most már csak Japánban élő olvasóinknak ajánlhatjuk.