Terepesből supermoto

2013.04.12. 10:34

A Honda tavaly mutatta be egyhengeres, kisköbcentis enduróját, a CFR250L-t. A japánok ezzel a géppel azt az űrt igyekeztek betölteni, amely az XL250S után keletkezett. A CRF250L igen jól sikerült, és hamar népszerű lett, így nem meglepő, hogy supermotót is faragtak belőle. A motort januárban még csak Thaiföldön mutatták be, de hamarosan megérkezik Európába is.

A CRF250M az acélvázat megörökölte az endurótól, ám ülésmagassága 20 milliméterrel alacsonyabb lett, futóműve feszesebb, előre pedig nagyobb féktárcsák kerültek. A terepes változat 21 colos első és 18-as hátsó kerekeit is 17-esre cserélték - ezekre szélesebb utcai gumik kerültek. A motor súlya egyetlen kilóval nőtt, így 145 kilogrammos lett.

A négyütemű, 250 köbcentis egyhengeres persze megmaradt: 24 lovas teljesítményét egyenletesen adja le, gázreakciója az eddigieknél is közvetlenebb. Ezzel a blokkal a CRF250M bőven belefér a hazánkban idén bevezetett A2-es jogosítvány-kategóriába. A japánok elsősorban a fiataloknak szánják az Európába nyáron érkező supermotót.