Az utolsó verseny Miskolcon

2013.05.15. 16:46

Május 20-án ismét Miskolcon, illetve a magyar válogatotton lesz a világ szeme, ugyanis ezen a napon rendezik a salakmotoros csapat világbajnokság, az SWC második kvalifikációs fordulóját borsodi megyeszékhelyen.

Ilyen rangos eseményre legutóbb 2008-ban került sor a népkerti salakmotorpályán, akkor a Matej Ferjan, Tihanyi Sándor, Tabaka József, Szatmári László és Magosi Norbert alkotta ötös fogat roppant szoros küzdelemben ugyan, de legyűrte Németország, Lettország és az Egyesült Államok válogatottját.

Az idei kvalifikációs versenyen válogatottunknak a francia, az olasz és az amerikai vetélytársakat kell legyőzniük, hogy továbbjuthassanak az idei SWC második eseményére az angliai Kings Lynnbe.

Bár a Magyar Motorsport Szövetség korábbi állásfoglalása alapján hazánkat Magosi Norbert, Tabaka József és Benkő Roland mellett a veterán korú Tihanyi Sándor képviselte volna, az utolsó héten Szatmári László neve került az indulók névsorára.

Az alapszakasz 16 futamában minden versenyző négyszer áll starthoz, előre meghatározott starthelyeken és gyűjti csapatának a pontokat, amellyel kialakul egy részeredmény. A 17., 18., 19., és 20., futamban a csapatvezetők szabadon sorolhatják be versenyzőiket a futamokba fix starthelyekre. Fontos tudni, hogy taktikai csere (versenyzőként egyszer) és joker (1.-16. futamban egyszer) is alkalmazható a verseny során.

A starlista

Franciaország
Csapatvezető: Laurent Sambarrey
1. Mathieu Tresarrieu
2. Richard De Biasi
3. Dimitri Berge
4. Sebastian Tresarrieu

USA
Csapatvezető: Billy Hamill
1. Ricky Wells
2. Giovanni Manzares
3. Billy Janniro
4. Ryan Fisher

Olaszország
Csapatvezető: Alessandro Dalla Valle
1. Nicolas Covatti
2. Guglielmo Franchetti
3. Nicolas Vicentin
4. Michele Paco Castagna

Magyarország
Csapatvezető: Baráth Norbert
1. Tabaka József
2. Magosi Norbert
3. Benkő Roland
4. Szatmári László

Szomorú hír: a pünkösd hétfői viadal az utolsó lesz a népkerti arénában.

Tíz évvel ezelőtt, 2003 őszén Jacsó Tibor és csapata nekivágtak a népkerti salakmotorpálya felújításának, hogy a miskolci salakos életet újra beindítsák. "Egy legenda újjáéled" emlékezhetünk a 2004 tavaszi sajtótájékoztatóra. Valóban így lett, hiszen az ötszörös világbajnok, Tony Rickardsson kápráztatta el a nézőket motorozásával, majd évről-évre világsztárok érkeztek a miskolci speedway arénába. Kevesen tudják, de a pünkösd hétfői SWC kvalifikáció a Miskolcon megrendezett ötvenedik világverseny, amelyből a miskolci csapat tizennyolcat szervezett meg sikeresen. A számoknál maradva a klub 75 alkalommal (41 lengyel ligás viadal, 18 EB vagy VB verseny, 7 OB verseny, 3 csapatkupa, 3 csapatbajnoki, valamint 3 Sziráczki emlékverseny) nyújtott színvonalas szórakozást a népkerti közönségnek.

"A május 20-i verseny úgy gondolom egy méltó lezárása lehet tíz éves pályafutásunknak a népkerti pályán, hiszen a csapat világkupa a nemzetközi salakmotorozás egyik legszínvonalasabb eseménye. Sajnos a pálya minden erőfeszítésünk ellenére sem tudja megütni azt a színvonalat, ami elvárható lenne világesemények rendezéséhez, így egy időre szögre akasztjuk a vaspapucsot. Hogy mi lesz ezután? Bízunk abban, hogy az önkormányzat közreműködésével találunk egy alkalmas területet, ahol pályát építhetünk. De ez még a jövő zenéje." - mondta Jacsó Tibor

Tíz éves működése alatt a klub számtalan világsztárt hozott a hálás közönségnek, többek között a már említett Tony Rickardsson mellett még három világbajnokot, Jason Crumpot, Greg Hancockot és Nicki Pedersent is.

A miskolci világversenyek hosszú sora negyvenkilenc évvel ezelőtt 1964. május 10-én indult útnak, egy egyéni világbajnoki selejtezővel, ezután minden évben rendeztek EB vagy VB eseményt egészen 1995-ig. A Borsod Volán salakos szakosztályának felbomlása után 8 évet kellett várni, hogy ismét metanol illatot érezhessenek a sportkedvelők. Most úgy tűnik, ismét kényszerű pihenőre vonul a miskolci speedway.