Az utolsó Husabergek jönnek

2013.05.22. 09:06

A közelmúltban Európa legnagyobb motorgyártója, a KTM az ügyvezető Stefan Pierer cégén keresztül vásárolta meg a Husqvarnát. Az osztrák vállalatnak már korábban a kezében volt a Huskyhoz hasonlóan svéd eredetű Husaberg is – utóbbi márkát azonban megszüntetik, 2015-től a Husqvarnába olvasztják. Igaz, az utolsó, 2014-es modellévre még a teljes, hét motorból álló Husaberg-paletta felfrissül.

A négyüteműek közül a legnagyobb változáson az FE 250 ment keresztül, melynek blokkját továbbfejlesztették, elődjénél a hírek szerint erősebb és nyomatékosabb is lett, javult a gázreakció is. A megújuló blokkhoz teljesen új kipufogórendszert készítettek.

A súlycsökkentés érdekében a vázat is átdolgozták, melyet nemcsak az FE 250-nél, hanem az FE 350-nél is használnak. A gyáriak szerint az FE 450 és FE 501 blokkjának súlyát is sikerült tíz százalékkal csökkenteni, miközben tágabb szervizintervallumokat és még tartósabb motorokat ígérnek.

A kétütemű modellek gázreakcióján szintén javítottak, a TE 250-es és 300-as új hengerfejet és módosított gyújtást is kapott. A két- és négyütemű Husabergeket egyaránt átdolgozott WP futóművel - 4CS teleszkópokkal - kínálják, mely az ígéretek szerint az eddigieknél is tartósabb, és hozzájárul az endurók könnyebb kezelhetőségéhez is.

Az idén éppen 25 éves Husaberg a megszokott kék-sárga színkombináció megtartása mellett próbált egy egységes, elegáns dizájnt is alkotni a születésnapra. A svéd eredetű márka tehát a műszaki újítások és a versenyeredmények mellett a külsőségekkel is igyekszik vásárlókat csalogatni – utolsó önálló modelljeihez.