A tökéletesen kár változtatni?

2013.06.20. 08:52

Bejelentette az új KX250F-et és KX450F-et a Kawasaki. A japán gyártó elégedett volt a versenypályán elért sikerekkel, így nem végzett igazán nagy módosításokat a 2014-es modellévre. A 250-esek közt viszont először alkalmaznak rajtautomatikát.

A tavalyi évre a KX450F új Kayaba villát, átdolgozott hátsó lengőkart és újraprogramozott motorvezérlő elektronikát kapott, és a blokkon is finomítottak – erre az évre tehát nem maradtak nagy feladatok a 450 köbcentis krosszgép fejlesztésében. A friss változtatások kimerülnek annyiban, hogy puhább, kényelmesebb markolatokat szereltek a motorra, és a matricázást is lecserélték.

A KX250F esetében azonban komolyabb változásokról is beszélhetünk: a 250-es krosszmotorok közül elsőként szerelték fel rajtautomatikával – ez a rendszer a 450-es modellnél 2012-ben mutatkozott be. Lényege, hogy gombnyomásra átmenetileg korlátozza a teljesítményt, így elkerülve a hátsó kerék kipörgését, növelve a tapadást. Amikor a motoros harmadikba vált, a korlátozást automatikusan feloldja az elektronika. Emellett a motor hűtését is hatékonyabbá próbálták tenni, és a váltási érzeten is finomítottak.

A Kawasaki két megújult krosszgépe természetesen a márkánál megszokott zöld színben lesz kapható, és a kereskedésekbe már idén nyáron megérkezhet. Az árakról egyelőre nincs hivatalos információ.