Yamaha azoknak, akik szeretik a szépet

2013.07.03. 16:54

Tavasszal még nem voltunk biztosak benne, megismerhetjük-e idehaza is a Yamaha friss szépségeit. Néhány perce megérkezett a hivatalos válasz az akkor feltett kérdésre, igen, ősztől Magyarországon is kapható az XV950 és az XV950R.

Amint arról korábban beszámoltunk, a kéthengeres léghűtésest az XVS950A-ból emelték ki, majd kicsit módosítottak rajta a kellemesebb, ideillő karakter végett. Nem tagadható le a szebb, légiesebb acélváz, amelynek segítségével a tömege 245 kilóra csökkent. A négyszelepes V2-es hengerei egymással 60 fokos szöget zárnak be: az OHC blokk furata 85, a lökete 83 milliméter.

A teljesítménye az amerikai kivitelhez képest csökkent, feltehetőleg az uniós előírások miatt lett csak 52, amelyet 6000-es fordulaton ad le. A nyomaték viszont nőtt, 77-ről 79,5-re – ez már háromezernél megjelenik.

A 14,5 literes üzemanyagtartály passzol a customos vonalba, igaz, nem túl nagy, de az ötliteres ígért fogyasztással azért elég sokáig gurulhatunk megállás nélkül. A 690 milliméteres ülésmagasság az alacsonyabbaknak és a nőknek is kedvez, mindenki biztonságosan letalpalhat az XV950-ről.

A tengelytáv a kategóriában átlagosnak számít, 1570 milliméter: biztos, hogy nem ez lesz a szezon szlalomgépe, de nem feltétlen mond ellent a kanyargásnak. Az R-verzión hátul tudományosabb rugóstagokat találunk, bár az első futómű megegyezik mindkét kivitelen. A 41 milliméteres villák közé fogott első kerék 12-t, míg a hátsó 7 centit rugózik. Előre 19, hátra 16 hüvelykes felniket szerel a Yamaha – a féktárcsák egyformák, 298 milliméteresek.

A két szépség ősszel kerül a márkakereskedésekbe. Az XV950 esetében kérhető ABS-es kivitel is, míg az XV950R esetében blokkolásgátló a széria felszereltség része.

Várható kiskereskedelmi áruk regisztrációs adóval:

XV950: 2,428 millió Ft

XV950A: 2,578 millió Ft

XV950R A: 2,678 millió Ft.