Stílusa az erőssége

2013.09.13. 16:59

Közel ötven éve, 1961-ben helyezték át a Royal Enfieldek gyártását az angliai Redditchből az indiai Chennai városába. A helyi piacon igen népszerű a márka, az indiai hadsereg pedig szolgálati motorként is használja a Bulletet. A közelmúltban mégis elhatározták, hogy nyitnak a világpiac felé, és az Egyesült Államokat is célba veszik.

Legújabb modelljüket, a Continental GT-t Angliában leplezték le: nem csak a márka brit gyökereire próbálnak ezzel építeni, hiszen a café racer stílus szintén a szigetországból indult, még az 1960-as években. Az európai bemutatástól azt várják, hogy motorjuk világszerte nagyobb érdeklődést vált majd ki, és így Amerikába is könnyebben betörhetnek vele.

A Continental GT új, 535 köbcentis, léghűtéses egyhengerest kapott, amely a jelenleg is több modellnél használt ötszázason alapul. Ehhez ötsebességes váltót társítottak. Az új blokk 5100-as fordulaton 29 lóerőt ad le, csúcsnyomatéka 44 newtonméter, ezzel pedig a jelenlegi kínálat legerősebbje. Előre 41 milliméteres villa került, a rugóút pedig 110 milliméter, hátra Paioli teleszkópokat szereltek, 80 mm-es rugóúttal. A menetkészen 183 kilogrammos gép megállítását elöl és hátul is Brembo tárcsafék segíti.

A Royal Enfield nemcsak az új modellel, hanem a termelési kapacitás növelésével is azt jelzi, komolyan gondolják, hogy újabb piacokra jussanak el. Míg az idei évben összesen 175 ezer motorkerékpárt gyártanak, jövőre ez a szám 250 ezerre nőhet, néhány éven belül pedig az évi félmilliós példányszámot is átléphetik. Ebből már minden bizonnyal bőven jutna Európának és az Egyesült Államoknak is – ha lesz rá igény.