Felfedte legizgalmasabb titkát a KTM

2013.10.01. 16:34

Megannyi kémfotó, és a titokzadoskodó gyári videó után a KTM úgy döntött, nem csigázza tovább a rajongók idegeit, és nyilvánosságra hozza az 1290 Super Duke R adatait. Alig néhány nappal az első leplezetlen kémfotók megjelenése után ráadásul itt a gyári galéria is.

Az osztrákok nem hagyták cserben azokat, akik azt remélték, megmarad a tavalyi, milánói EICMA motorkiállításon látott gyönyörű formavilág – a Super Duke R szinte semmit nem vesztett dögösségéből. Ahogyan azt a kémfotókon már láthattuk, csupán a túlzónak tűnő Akrapovic-kipufogót cserélték szolidabbra, a nappali menetfénnyel ellátott rovarfej-lámpa pedig szépen illeszkedik a motor idomaihoz. Ezeken kívül csupán a nyereg jelent még szembetűnő változást, az ülésmagasság 835 mm-es lett.

A műszaki adatok többnyire összhangban vannak a várakozásokkal, illetve kiszivárgott információkkal. Az 1290 típusjelzés valójában egy 1301 köbcentis, négyütemű V2-est takar, melynek furata 108, lökete 71 mm. A maximális, 180 lovas teljesítmény 8870-es fordulatnál jelentkezik, míg a 144 Nm-es csúcsnyomaték elosztása igen egyenletesre sikerült, 100 newtonméter már 2500-nál rendelkezésre áll. Ehhez mindössze 189 kilogrammos száraz tömeg társul, vagyis közel 1:1 a teljesítmény és tömeg aránya.

Előre fejreállított WP villa, hátra pedig ugyancsak WP-gyártmányú monoshock rugóstag került. A 0-200 km/h-s sprintet 7,2 másodperc alatt teljesítő KTM megállításáról elöl két 320 milliméteres Brembo féktárcsa gondoskodik, melyekhez négydugattyús féknyergek préselik a betéteket, a hátsó tárcsa pedig szintén 320 mm-es, a nyereg kétdugattyús. A Bosch 9ME blokkolásgátló az alapfelszereltség része, azonban a KTM túraenduróival érkező MSC menetstabilizáló-rendszer egyelőre nem jár a Super Duke R-hez – ez a későbbiekben utólagos extraként lehet elérhető.

Az 1290Super Duke R viselkedését négy fokozatban állíthatjuk: Eső, Utcai, illetve Sport módban a kipörgésgátló beavatkozási szintje, valamint a teljesítmény leadása is változik. A negyedik fokozat tulajdonképpen a segítségek kikapcsolását jelenti. A gáz finomabb, pontosabb adagolhatóságát a ride-by-wire markolat teszi lehetővé, a csúszókuplung pedig a hátsó kerék durvább váltásoknál fellépő kipörgését gátolja meg.