2013.11.05. 07:54

Két újdonsággal készült a milánói EICMA motorkiállításra a Benelli: mindkét modell a BN600-ason alapul, de míg az egyik egy sportos túragép, a másikat elsősorban kezdőknek szánják.

A kínai tulajdonú olasz márka hatszázas csupasz gépét tavaly ősszel leplezték le, néhány hete pedig elkészült az R-kivitel is, mely sportosabb, komolyabb futóművet kapott, miközben blokkja változatlan maradt. A BN600 GT túl nagy újdonságokat nem tartogat: megmaradt a 82 lóerős sornégyes, melynek maximális nyomatéka 53 newtonméter. Ez nem tűnik túl soknak, de a 220 kilogramm körüli tömeg mozgatására elegendő. A fékrendszeren sem változtattak, elöl két 320 mm-es, hátul pedig egy 260-as tárcsa gondoskodik a lassításról. A túrázóknak kedvezve hatékonyabb szélvédelmet alakítottak ki, az üzemanyagtank kapacitását pedig 15 literről 27-re növelték.

Formavilágában szintén közeli rokonságot mutat a BN600-assal a másik újdonság, a BN302. Bár hivatalosan még nem erősítették meg, de minden bizonnyal háromszáz köbcentis sorkettest építenek a kezdő motorosoknak szánt meztelen gépbe, mely 30 lóerő körüli csúcsteljesítmény és 27 newtonméteres maximális nyomaték leadására lehet képes. Ez azt jelenti, hogy az előzetes adatok szerint az új, A2-es európai jogosítvány-kategóriába is beférhet a BN302. Ami a fékeket illeti, előre két darab 260 mm-es, hátra pedig egy 240-es tárcsa került. A benzintank a kategóriában meglehetősen nagynak számít a maga 17 literes kapacitásával.

A két új Benelli ára egyelőre nem ismert, de ha abból indulunk ki, hogy a BN600 R 6490 eurós (közel kétmillió forintos) árcédulát kapott, arra következtethetünk, hogy hasonlóan alakul majd a BN600 GT ára is, míg a BN302 ezeknél jóval olcsóbb lehet. Az európai piacokon mindkét modell 2014 közepétől lesz elérhető.