Igazi klasszikus, modern technikával

2013.11.07. 13:08

A milánói motorszalonon a visszatérők táborát erősíti a Brough Superior nevű legendás brit márka, melyet 1919-ben alapítottak, 1940-ben pedig el is tűnt a palettáról. A motorkerékpárok Rolls-Royce-aként is emlegetett gyártó most új kezekben kezd éledezni, az új SS100-at a francia Boxer Design tervezte és építette meg. A klasszikus elődért egyes aukciókon súlyos tízmilliókat fizetnek, nem csoda, ha ahhoz próbál kissé visszanyúlni az újdonság formaterve is. Ilyen hasonlóságot jelent többek közt a hosszú, már-már hengeres üzemanyagtank és a nyereg kialakítása, valamint a kipufogó két dobjának elhelyezése is.

Ami a műszaki adatokat illeti, a visszatérő Superior 997 köbcentis V2-est kapott, melynek elrendezése közel derékszögű, egész pontosan 88 fokos. A folyadékhűtésű blokk 100, illetve 140 lóerős teljesítményre is hangolható, maximális nyomatéka pedig 125 Nm. A futómű az Öhlins munkája, elöl 120, hátul 130 milliméteres rugóúttal. Az első fék igazán szokatlan, ugyanis a Beringer 4D rendszerét alkalmazták, amely összesen négy darab 230 milliméteres alumínium-kerámia tárcsát jelent, négydugattyús tárcsákkal. Hátul persze egyszerűbb megoldást választottak, itt egy darab 230 mm-es féktárcsához préseli a betéteket a kétdugattyús nyereg.

A márka jelenlegi tulajdonosa, Mark Upham annyit árult még el az SS100-ról, hogy csak a blokk négymillió euró körüli fejlesztési költséget emésztett fel, ennek megfelelően az árát is megkérik majd. Bár konkrétum még nincs, annyi támpontot azért adtak, hogy százezer euró, vagy 30 millió forint alatti összeg kerül az árcédulára. Igaz, ez nem okoz majd túl sok embernek álmatlan éjszakákat, évente mindössze húsz darab készülhet az új Superiorból.