Nem lőtte el összes puskaporát a Yamaha

2013.11.11. 11:33

Számos újdonsággal készült az idei milánói EICMA motorkiállításra a Yamaha. A japánok még a sokszoros MotoGP világbajnok Valentino Rossit is bevetették, hogy új modelljeikre felhívják a figyelmet. A nagy visszatérő SR400-on kívül talán az MT-07 jelentette a legnagyobb újdonságot, de a jelek szerint még mindig maradt egy-két meglepetés a tarsolyukban - ezeket a november 20-án rajtoló Tokyo Motor Show-n mutatják majd be.

Az egyik érkező a tavasszal bemutatott Star Bolt café raceresített változata lesz. Magát a Star Bolt Cafét nem sorozatgyártásra szánják majd, csupán azt próbálják vele szemléltetni, hogy a Bolt milyen széleskörű variációs lehetőségeket kínál, illetve hogy teljesen testre szabható. Természetesen a 946 köbcentis, léghűtéses V2-est és a vázat megtartották, de új kipufogót, kezelőszerveket és lefelé álló tükröt kapott, a barna bőrnyereg szintén a café racer-stílusba illeszkedik.

A klasszikus stílusú Star Bolt Café mellett néhány modernebb gép is van a Yamaha tarsolyában. A PES1 és PED1 két elektromos prototípus: míg előbbinél az S (Street) az utcai használatra utal, a D (Dirt) terepmotort ígér. Mindkettő monocoque vázat és lítium-ionos akkumulátort kapott, elektromos gépeknél azonban szokatlan, hogy választhatunk automata és manuális "váltót" is. Az utcai kivitel 100 kilogrammos, a terepes ennél jóval könnyebb, mindössze 85 kilós.

Elektromos változat készül a Vino robogóból is: az EVINO elsősorban rövid, városi távokra készül, igaz, hatótávolságát fékenergia-visszanyerő rendszer növeli. Akkumulátora a motorból könnyen kiszerelhető, így akár külön is tölthető. Az utolsó bejelentett újdonság az EKIDS gyermek-terepmotor, mely technikailag tulajdonképpen teljesen megegyezik az EVINO-val. Az újdonságokról részletesebb információkat és gazdagabb képanyagot a hónap végére várhatunk.