Megújul Európa kedvence

2014.01.16. 11:22

A Honda egyik legnépszerűbb modellje a PCX, mely évek óta az eladási listák élmezőnyében szerepel az európai piacon. Elsősorban városi vagy elővárosi ingázóknak ideális, hiszen aránylag könnyű, kicsit és fordulékony - ráadásul fogyasztása is kedvező.

A japán gyártó a 2014-es modellévre felfrissítette a 125-ös és 150-es PCX-eket. Az eSP (Enhanced Smart Power) kódnevet viselő, folyadékhűtéses egyhengerest a belső súrlódás csökkentése érdekében tovább reszelgették. A PGM-FI befecskendező-rendszerrel és alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal a Honda robogója mindössze 2,1 litert fogyaszt száz kilométerenként, a nyolcliteres tank így 375 kilométer alatt ürül ki.

A kikapcsolható stop-start rendszer három másodpercnyi várakozás után leállítja a motort, a gázkar elfordítására pedig azonnal indít. Újdonság, hogy alacsony töltöttségű akkumulátornál a rendszer automatikusan kikapcsol, hogy ezzel se terhelje az akksit.

A motor méretei többnyire változatlanok az elődhöz képest, súlya viszont - részben a nagyobb kapacitású üzemanyagtank miatt - 124-ről 130 kilogrammra nőtt. A 31 milliméteres első teleszkóp rugóútja 100 milliméter, a hátsó rugóstagé 75 mm. Elöl 220 mm-es féktárcsa és háromdugattyús nyereg, hátul pedig 130 mm-es dobfék gondoskodik a 14 collos alufelniken futó robogó lassításáról.

Nézzék csak, így tesztel Honda PCX-et Winkler: