Megújult az R

2014.02.19. 11:16

A Yamaha még 2008-ban mutatta be legkisebb négyütemű sportmotorját, az R125-öt. A nyolcadliteres gép idomzata kísértetiesen hasonlít az R1-eséhez, így egészen a beindításig megdobogtatja minden motorbolond szívét. Amikor megszólal az egyhengeres, rögtön egyértelművé válik, hogy kevésbé durva motorról van szó, mint azt külseje alapján gondolnánk. Igaz, kategóriájában nagyon is jónak számít, és az eladási számok alapján is sikeresnek mondható.

A japánok a 2014-es modellévre felfrissítették az R125-öt. A blokkhoz nem nyúltak, továbbra is a megszokott négyütemű, 124,7 köbcentis egyhengeres dolgozik a legkisebb R-ben, melynek teljesítménye 15 lóerő. A befecskendezés átdolgozásával azonban az ígéretek szerint tizenegy százalékkal takarékosabb lesz. A két első lámpa között egy légbeömlő kapott helyet, hasonlóan az R6-oshoz.

Az első futóműben a korábban alkalmazott hagyományos teleszkópot 41 milliméteres, fejre állított villára cserélték. A hátsó, lengőkaros monoshock felfüggesztésen is finomítottak. Az első, 292 milliméteres féktárcsához radiálisan rögzített nyerget szereltek fel, a hátsó fék változatlan maradt (230 milliméteres tárcsa).

Módosítottak továbbá a lábtartókon és a kezelőszerveken is. A benzintank kapacitása bő két literrel csökkent – így most 11,5 liter körüli lett. A motor súlya viszont 138-ról 140 kilogrammra nőtt. A felfrissített modell árát egyelőre nem tudni, az előző évi modell 1,3 millió forint körüli árcédulával szerepel a kereskedések árlistáján.