2014.04.02. 11:14

Újabb túramotor bemutatására készül a BMW - ez derül ki legalábbis azokból a kémfotókból, melyek a napokban, már a közúti tesztelés során készültek. A bajorok azonban ezúttal nem az igen népszerű GS-családot bővítik, inkább aszfaltos világjárásra tervezték következő gépüket.

Az újdonság minden bizonnyal az S 1000 R-éhez hasonló vázat és hajtásláncot kap - ez 160 lovas teljesítményt és 112 newtonméteres csúcsnyomatékot jelentene. Az elektronika várhatóan szintén a többi BMW-modelléhez hasonló lesz, ride-by-wire gázmarkolattal, blokkolásgátlóval, többfokozatú kipörgésgátlóval és futóműállítási lehetőséggel.

A túraendurókhoz képest egyértelmű különbséget jelent a lánchajtás (a kardánnal szemben), valamint az eltérő kerékméret. A futómű szintén az aszfaltos használathoz igazodik majd - igaz, a rosszabb minőségű utakra viszonylag nagy rugóúttal tehetik alkalmassá. A német újdonság ezekkel a tulajdonságokkal az Aprilia Caponord 1200, valamint a Ducati Multistrada 1200 riválisa lehet.

Az új BMW-nek hivatalos neve még nincs, egyes források az S 1000 F-et tartják valószínűnek, míg mások úgy tudják, az S 1000 RX elnevezést már szabadalmaztatták is a gyáriak. Hivatalos bemutatóra talán az őszi, milánói EICMA kiállításig, vagy a naptárba idén visszatérő kölni Intermot szalonig kell várni.