A Yamahánál kopogtat a jövő

2014.04.23. 13:18

A Yamaha a tavalyi év végén igen komoly modelloffenzívával jelentkezett, ám a hagyományos milánói EICMA motorkiállítás után is maradt még puskaporuk. Így november végén, Tokióban ismét egy méretesebb standot tudtak összeállítani, melyen több, talán még futurisztikusnak tűnő gépet is megmutattak.

Ezek közt ott volt a PES1 és a PED1 is - egy utcára és egy terepre szánt elektromos motorkerékpár. Mindkét gép monocoque vázat és lítium-ionos akkumulátort kapott, valamint a villanymotor teljesítményében sincs eltérés. Súlyban azonban már van egy kis különbség: a PES1 (Passion, Electric, Street - ennek magyar megfelelője nagyjából szenvedély, elektromosság, utca) száz kilogrammos, a terepes PED1 (Passion, Electric, Dirt, azaz szenvedély, elektromosság, murva) viszont csupán 85 - elektromos géphez képest mindkettő könnyűnek számít. Érdekesség, hogy a PES1 hátsó monoshock rugóstagját szokatlan helyen, a villanymotor alatt helyezték el.

A két villany-Yamaha egyelőre csak koncepcióként létezik - olyannyira, hogy a PED1-ről valamiért még a nyerget is lehagyták. A legfrissebb hírek szerint azonban már nem kell sokat várni a sorozatgyártású változat bemutatására sem: ezeket két éven belül, tehát 2016-ig leplezné le a japán gyártó. Kérdés, hogy mennyit faragnak még addig a formán, esetleg a technikai megoldásokon.